אילן דראי
Inkod Hypera
היי אילן, ספר לנו עליך:
אני מעצב, קוסם, ישראלי, צרפתי, הגעתי מפריז לתל אביב, שם הייתי ארט-דירקטור ג'וניור במשרד הפרסום פובליסיס. הניסיון המקיף והעשיר שלי בתחום הפרסום והמולטי מדיה האינטראקטיבית, העניק משמעות חדשה עבורי למילה "עיצוב".
אני אוהב לחקור מימדים חדשים בעיצוב, ויחד עם הסגנון הנועז שלי אני מאמין שאני מפצח את הפתרונות המיטביים למוצרים הדיגיטליים שאני יוצר. משנת 2004 אני המייסד והקריאייטיב דירקטור של אינקוד הייפרה אשר הופכת רעיונות מאתגרים למוצרים ייחודיים באמצעות חווית משתמש ועיצוב ממשקים חדשניים.
אג'נדה:
קלישאה, אבל נכונה, אני חי, נושם וחולם עיצוב ומשתדל לשתף את התשוקה העצומה שלי לתחום ולהוות השראה עבור חבריי למקצוע, בין אם הם אנשי ממשק, מעצבים, מנהלי מוצר ואחרים בתחום.
אני כל הזמן מנסה להמציא את עצמי מחדש, ומזמין אתכם לגלות את העולם היצירתי שבו אני חי ויוצר. יחד עם שגיא שרייבר המוכשר, הקמתי את הבלוג pixelperfect.co.il, ובנוסף, אני משתתף כמרצה אורח בארועים שונים בתחום.
האג'נדה שלי היא העולם כולו - Enjoy better life!
מהי הייחודיות של אינקוד:
אינקוד הייפרה היא הרבה יותר מעוד חברה מובילה העוסקת בתכנון חווית משתמש ועיצוב ממשקים למוצרים דיגיטליים.
Yes we Care! זה המוטו שלנו ועל פיו אנחנו עובדים ויוצרים.
אכפת לנו – מהלקוח, מהמוצר, מהמשתמשים ומהאקו-סיסטם שאנחנו חלק ממנו.
אנחנו אריות ולביאות הפועלים כלהקה אחת על כל המשתמע מכך בכל הנוגע לצוות העובד יחד ומורכב מאנשים שיוצרים את ההבדל האמיתי.
אנחנו עוסקים בהגדרת מוצר ולעיתים אף שותפים בהתווית האסטרטגיה שלו באופן שמוכוון למשתמשי הקצה ולמודל העסקי גם יחד.
הלקוח והפרויקט במרכז - אנחנו מגמישים ומתאימים את תהליכי העבודה שלנו לצרכי הלקוח והפרויקט, אנחנו שותפים לדרך שבה צועד הלקוח שלנו ומייצרים מערכת יחסים ייחודית של דיאלוג ושתוף פעולה, באווירה משוחררת, יצירתית ונעימה.
מהו תחום ההתמחות האישי שלך? מה הוביל אותך לנישה הזו?
ההתמחות שלי היא בתכנון ועיצוב מוצרים בסביבה הדיגיטלית, אבל אני שואב השראה מכל דבר הנקרה בדרכי ואני טורח לחקור אספקטים שונים של עולם העיצוב החל מציור, דרך עיצוב אופנה, עיצוב תעשייתי, וכלה בעיצוב פנים.
תמיד נמשכתי לעולם המחשבים, הטכנולוגיה והגאדג'טים למרות שהתחלתי את דרכי בתחום הפרסום (בסוכנות הבינלאומית פובליסיס).
השורה התחתונה היא לא מה הוביל אותי לנישה הזו אלא יותר מי? - מייקל ג'קסון היה ההשראה המקורית שלי, כשהייתי בן 10.
"מותחן" היה נקודת המפנה למציאת האהבה שלי ליצירת אפקט ה- WOW.
ולעובדות עצמן אחת ולתמיד – מייקל ג'קסון יצר וידאו קליפ עם עלילה שלמה ומלאה מתוך קונספט יצירתי וייחודי שבאו לידי ביטוי בכוריאוגרפיה, באפקטים המיוחדים ואפילו בצו אפנה שהפך לטרנד.
הוא עדיין מהווה השראה בעולם כולו.. אני מאמין גדול שיום אחד עוד נשמע ממנו J - אמן בעל חזון מולטי דיסיפלנירי בכל רמ"ח איבריו.
תמיד התרשמתי מה"חיים" שהעיצובים שלי קיבלו אם בטכנולגיית הפלאש בזמנו ואם היום כשאני רואה אפליקצייה שעיצבתי, כך שהעולם המתפתח בגלל המצאות כגון מחוות מגע נותן לי תיאבון אפילו רב יותר!
אני מעצב, קוסם, ישראלי, צרפתי, הגעתי מפריז לתל אביב, שם הייתי ארט-דירקטור ג'וניור במשרד הפרסום פובליסיס. הניסיון המקיף והעשיר שלי בתחום הפרסום והמולטי מדיה האינטראקטיבית, העניק משמעות חדשה עבורי למילה "עיצוב".
אני אוהב לחקור מימדים חדשים בעיצוב, ויחד עם הסגנון הנועז שלי אני מאמין שאני מפצח את הפתרונות המיטביים למוצרים הדיגיטליים שאני יוצר. משנת 2004 אני המייסד והקריאייטיב דירקטור של אינקוד הייפרה אשר הופכת רעיונות מאתגרים למוצרים ייחודיים באמצעות חווית משתמש ועיצוב ממשקים חדשניים.
אג'נדה:
קלישאה, אבל נכונה, אני חי, נושם וחולם עיצוב ומשתדל לשתף את התשוקה העצומה שלי לתחום ולהוות השראה עבור חבריי למקצוע, בין אם הם אנשי ממשק, מעצבים, מנהלי מוצר ואחרים בתחום.
אני כל הזמן מנסה להמציא את עצמי מחדש, ומזמין אתכם לגלות את העולם היצירתי שבו אני חי ויוצר. יחד עם שגיא שרייבר המוכשר, הקמתי את הבלוג pixelperfect.co.il, ובנוסף, אני משתתף כמרצה אורח בארועים שונים בתחום.
האג'נדה שלי היא העולם כולו - Enjoy better life!
מהי הייחודיות של אינקוד:
אינקוד הייפרה היא הרבה יותר מעוד חברה מובילה העוסקת בתכנון חווית משתמש ועיצוב ממשקים למוצרים דיגיטליים.
Yes we Care! זה המוטו שלנו ועל פיו אנחנו עובדים ויוצרים.
אכפת לנו – מהלקוח, מהמוצר, מהמשתמשים ומהאקו-סיסטם שאנחנו חלק ממנו.
אנחנו אריות ולביאות הפועלים כלהקה אחת על כל המשתמע מכך בכל הנוגע לצוות העובד יחד ומורכב מאנשים שיוצרים את ההבדל האמיתי.
אנחנו עוסקים בהגדרת מוצר ולעיתים אף שותפים בהתווית האסטרטגיה שלו באופן שמוכוון למשתמשי הקצה ולמודל העסקי גם יחד.
הלקוח והפרויקט במרכז - אנחנו מגמישים ומתאימים את תהליכי העבודה שלנו לצרכי הלקוח והפרויקט, אנחנו שותפים לדרך שבה צועד הלקוח שלנו ומייצרים מערכת יחסים ייחודית של דיאלוג ושתוף פעולה, באווירה משוחררת, יצירתית ונעימה.
מהו תחום ההתמחות האישי שלך? מה הוביל אותך לנישה הזו?
ההתמחות שלי היא בתכנון ועיצוב מוצרים בסביבה הדיגיטלית, אבל אני שואב השראה מכל דבר הנקרה בדרכי ואני טורח לחקור אספקטים שונים של עולם העיצוב החל מציור, דרך עיצוב אופנה, עיצוב תעשייתי, וכלה בעיצוב פנים.
תמיד נמשכתי לעולם המחשבים, הטכנולוגיה והגאדג'טים למרות שהתחלתי את דרכי בתחום הפרסום (בסוכנות הבינלאומית פובליסיס).
השורה התחתונה היא לא מה הוביל אותי לנישה הזו אלא יותר מי? - מייקל ג'קסון היה ההשראה המקורית שלי, כשהייתי בן 10.
"מותחן" היה נקודת המפנה למציאת האהבה שלי ליצירת אפקט ה- WOW.
ולעובדות עצמן אחת ולתמיד – מייקל ג'קסון יצר וידאו קליפ עם עלילה שלמה ומלאה מתוך קונספט יצירתי וייחודי שבאו לידי ביטוי בכוריאוגרפיה, באפקטים המיוחדים ואפילו בצו אפנה שהפך לטרנד.
הוא עדיין מהווה השראה בעולם כולו.. אני מאמין גדול שיום אחד עוד נשמע ממנו J - אמן בעל חזון מולטי דיסיפלנירי בכל רמ"ח איבריו.
תמיד התרשמתי מה"חיים" שהעיצובים שלי קיבלו אם בטכנולגיית הפלאש בזמנו ואם היום כשאני רואה אפליקצייה שעיצבתי, כך שהעולם המתפתח בגלל המצאות כגון מחוות מגע נותן לי תיאבון אפילו רב יותר!
אילן דראי
בפרוטפליו שלך נמצאים מותגי על כגון סופר פארם ווינט, כיצד מייצרים חווית משתמש מוצלחת כאשר ניגשים לפרויקט עם קהל יעד רחב כל כך?
שמות גדולים, אחריות גדולה.... אבל התשובה היא פשוטה – עבודת צוות!
אני מתייחס כמובן לסינרגיה שאנחנו יוצרים בתוך החברה בין חברי הצוות אבל גם עם צוות הלקוח – עבודה צמודה ואינטנסיבית להבנת מכלול השיקולים והאספקטים סביב המוצר.
החל מהערכים שהמוצר אמור לייצג וכלה במודל העסקי שלו, אנחנו חוקרים, שואלים ויוצרים תשתית מנצחת לפתרונות רחבים ומדוייקים.
אנחנו מתכננים את הפרויקט בהתאם לתעדוף ולחיי המוצר המתוכננים לגרסא ראשונה שלו וכן הלאה.
אם נתייחס לעגלה החכמה של סופר פארם, הרי שזה פרויקט ייחודי ודי מהפכני בעולם הקמעונאי. טרם השקתו באחד מסניפי הרשת, הקמנו יחד עם הלקוח, תפאורה המדמה סניף אמיתי לבחינת ממשקי המוצר יחד עם צוות הפיתוח. בחנו את שלל האספקטים החל מחווית ה"קנייה בחנות", דרך הממשקים השונים של המערכות השונות ברקע, זווית המסך והתאורה המשתקפת וכלה בשימושיות של המוצר באמצעות "לקוחות" שגייסנו לטובת העניין.
כיצד אתה מודד הצלחה בעבודה מול מותגים אלו?
כל פרויקט מתחיל באיפיון ראשוני של המוצר במסגרתו אנחנו מגדירים יחד עם הלקוח את מאפייני המוצר, ערכים, קהל היעד וכן הלאה. מרגע שאפיינו את המוצר, אנחנו יכולים להגדיר את המדדים להצלחת המוצר (והפרויקט).
מדדים כגון אופן השימוש במוצר, מידת היכולת של המוצר לשמר את המשתמשים וכדומה – לכל מוצר מוגדרים מדדים רלוונטיים.
לכל אורך הדרך, בזמן היצירה עצמה, אפיון המוצר יחד עם המדדים להצלחת המוצר מהווים עבורנו כמגדלור. באמצעותם אנחנו מתקפים את התוצרים שלנו (האמצעים משתנים כמובן בהתאם למאפייני הפרויקט, והם כוללים בין היתר מבחני "מסדרון", בחינת נתוני מפות חום וכו').
חשוב לציין שבמוצרים מסויימים תהליך המדידה ושיפור המוצר, הוא תהליך מתמשך הרבה אחרי השקת המוצר.
שמות גדולים, אחריות גדולה.... אבל התשובה היא פשוטה – עבודת צוות!
אני מתייחס כמובן לסינרגיה שאנחנו יוצרים בתוך החברה בין חברי הצוות אבל גם עם צוות הלקוח – עבודה צמודה ואינטנסיבית להבנת מכלול השיקולים והאספקטים סביב המוצר.
החל מהערכים שהמוצר אמור לייצג וכלה במודל העסקי שלו, אנחנו חוקרים, שואלים ויוצרים תשתית מנצחת לפתרונות רחבים ומדוייקים.
אנחנו מתכננים את הפרויקט בהתאם לתעדוף ולחיי המוצר המתוכננים לגרסא ראשונה שלו וכן הלאה.
אם נתייחס לעגלה החכמה של סופר פארם, הרי שזה פרויקט ייחודי ודי מהפכני בעולם הקמעונאי. טרם השקתו באחד מסניפי הרשת, הקמנו יחד עם הלקוח, תפאורה המדמה סניף אמיתי לבחינת ממשקי המוצר יחד עם צוות הפיתוח. בחנו את שלל האספקטים החל מחווית ה"קנייה בחנות", דרך הממשקים השונים של המערכות השונות ברקע, זווית המסך והתאורה המשתקפת וכלה בשימושיות של המוצר באמצעות "לקוחות" שגייסנו לטובת העניין.
כיצד אתה מודד הצלחה בעבודה מול מותגים אלו?
כל פרויקט מתחיל באיפיון ראשוני של המוצר במסגרתו אנחנו מגדירים יחד עם הלקוח את מאפייני המוצר, ערכים, קהל היעד וכן הלאה. מרגע שאפיינו את המוצר, אנחנו יכולים להגדיר את המדדים להצלחת המוצר (והפרויקט).
מדדים כגון אופן השימוש במוצר, מידת היכולת של המוצר לשמר את המשתמשים וכדומה – לכל מוצר מוגדרים מדדים רלוונטיים.
לכל אורך הדרך, בזמן היצירה עצמה, אפיון המוצר יחד עם המדדים להצלחת המוצר מהווים עבורנו כמגדלור. באמצעותם אנחנו מתקפים את התוצרים שלנו (האמצעים משתנים כמובן בהתאם למאפייני הפרויקט, והם כוללים בין היתר מבחני "מסדרון", בחינת נתוני מפות חום וכו').
חשוב לציין שבמוצרים מסויימים תהליך המדידה ושיפור המוצר, הוא תהליך מתמשך הרבה אחרי השקת המוצר.
אפליקציית סופר פארם
מהם סוגי הפרויקטים האהובים עליך?
אישית, אני מאוד אוהב ומתחבר לעולם הסטארטאפים בעלי החזון 'לשנות את העולם'.
לדוגמא, פרויקט שביצענו יחד עם חברת ZoeticX ליצירת מוצר הנקרא Care Intelligence .
המוצר הוא בעצם אדפטציה של הגיליון הרפואי (נייר), לכדי מוצר דיגיטלי המשרת את הצוות הרפואי ליצירת מידע דינמי, אינטגרטיבי וויזואלי המשקף את כלל האספקטים הנוגעים למצבו של המטופל באופן אינטואיטיבי ומדוייק.
פתרון דיגיטלי מהסוג הזה מייצר ערך מוסף העשוי להציל חיים שכן הוא מנטרל לדוגמא את הצורך בהסתמכות על הזכרון האנושי של הצוות הרפואי בחדר המיון.
אני כמובן גם מאוד אוהב את המשחקים שיצרנו עבור חברת מיינד לאב ברזיל, הן בגלל היצירתיות המקסימה והן בגלל המטרות הפדגגיות העומדות בבסיס העשייה של מיינד לאב – הקניית כישורי חיים באמצעות משחק - ואותן המשחקים באים לשרת.
אחד הפרויקטים האהובים עלי, הוא האדפטציה הדיגטלית שיצרתי לאחד ממשחקי הקופסא האהובים בעולם, רמיקוב, לפלטפורמה הדיגיטלית.
אני מלווה את הפרויקט מזה 4 שנים והייתי שותף מלא לגילגוליו השונים תוך ניתוח התנהגות המשתמשים והתוויית האדפטציות הנדרשות.
יחד חשבנו על פיצ'רים נוספים ליצירת engagement והעשרת המשחק –הניצול המקסימלי שהעולם האינטראקטיבי מאפשר לנו.
חשבנו על קונספט, עיבינו אותו, שינינו אותנו, הוספנו והסרנו ממנו, עיצבנו, שדרגנו וזה פשוט תענוג לראות אנשים מרחבי העולם "ישובים" סביב אותו שולחן ומשחקים יחד ובוחרים חדרי משחק שונים המייצגים תרבויות שונות.
לסיכום, ככל שהאתגר גדול יותר כך אני נרגש יותר לגשת ליצירת החוויה.
אישית, אני מאוד אוהב ומתחבר לעולם הסטארטאפים בעלי החזון 'לשנות את העולם'.
לדוגמא, פרויקט שביצענו יחד עם חברת ZoeticX ליצירת מוצר הנקרא Care Intelligence .
המוצר הוא בעצם אדפטציה של הגיליון הרפואי (נייר), לכדי מוצר דיגיטלי המשרת את הצוות הרפואי ליצירת מידע דינמי, אינטגרטיבי וויזואלי המשקף את כלל האספקטים הנוגעים למצבו של המטופל באופן אינטואיטיבי ומדוייק.
פתרון דיגיטלי מהסוג הזה מייצר ערך מוסף העשוי להציל חיים שכן הוא מנטרל לדוגמא את הצורך בהסתמכות על הזכרון האנושי של הצוות הרפואי בחדר המיון.
אני כמובן גם מאוד אוהב את המשחקים שיצרנו עבור חברת מיינד לאב ברזיל, הן בגלל היצירתיות המקסימה והן בגלל המטרות הפדגגיות העומדות בבסיס העשייה של מיינד לאב – הקניית כישורי חיים באמצעות משחק - ואותן המשחקים באים לשרת.
אחד הפרויקטים האהובים עלי, הוא האדפטציה הדיגטלית שיצרתי לאחד ממשחקי הקופסא האהובים בעולם, רמיקוב, לפלטפורמה הדיגיטלית.
אני מלווה את הפרויקט מזה 4 שנים והייתי שותף מלא לגילגוליו השונים תוך ניתוח התנהגות המשתמשים והתוויית האדפטציות הנדרשות.
יחד חשבנו על פיצ'רים נוספים ליצירת engagement והעשרת המשחק –הניצול המקסימלי שהעולם האינטראקטיבי מאפשר לנו.
חשבנו על קונספט, עיבינו אותו, שינינו אותנו, הוספנו והסרנו ממנו, עיצבנו, שדרגנו וזה פשוט תענוג לראות אנשים מרחבי העולם "ישובים" סביב אותו שולחן ומשחקים יחד ובוחרים חדרי משחק שונים המייצגים תרבויות שונות.
לסיכום, ככל שהאתגר גדול יותר כך אני נרגש יותר לגשת ליצירת החוויה.
ספר לנו על סטארטאפ שבו נטלת חלק:
בימים אלו אני עובד על פרויקט מגניב שנקרא WhatsHot מבית Chronnect.
הקונספט הוא סביב אפליקציית חיי לילה המזרימה לך מידע לגבי כל מה שחם כרגע בתל אביב.
האפליקצייה מייצרת אינטגרציה של קהל הבליינים לגבי ה"דופק" של ארוע זה או אחר יחד עם קופוני קד"מ.
על יצירת הברנד עברנו יחד עם שירזי שחבר לצוות מצד הלקוח.
החזון של המוצר הסופי הוא לייצר את "הדופק" של ארועים מסוגים שונים בכל הקטגוריות.
Coming soon to an AppStore near you :)
מהו הסטארטאפ עם הפוטנציאל הגבוה ביותר בעינך בעת הזו?
למעשה זהו סטארטאפ שצומח תחת אינקוד השקעות.
TwoFold Data יעשה מהפיכה בעולם השירותים ויהפוך את חיי הלקוחות לקלים יותר בפשטות!
אנחנו מציעים פתרון לשירות מהיר וידידותי לעולם ה- B2C בפלטפורמת המובייל – Convert Calls to Action
עדיין קורם עור וגידים אבל אני יכול לספק לכם הצצה קטנה: twofolddata.com
מהו האתר/האפליקציה עם חווית המשתמש הטובה ביותר בעינך?
LINE– אחת מהאפליקציות הכי מרשימות שראו אור בשנים האחרונות ללא ספק.
זו אפליקציה ליצירת תקשורת באמצעות שיחות ומסרים עם למעלה מ-260 מיליון משתמשים מ-231 מדינות!
נשמע כמו עוד אחת מיני רבות נכון?! אז מה כ"כ מטורף בעניין?
ובכן, זה מתחיל ביפן וזה שונה כ"כ בגלל השימוש באייקונים משוגעים וגדולים, עם חוש הומור פנטסטי וגישה חברתית סביב לעולם המשחקים.
הם יצרו עולם משחקים מקורי שלם תחת LINE, המקושרים כולם תחת מסנג'ר ייחודי.
המראה מותאם אישית והחוויה, הממשק והעיצוב אינטואיטיביים כל כך - פשוט תענוג להשתמש בזה ולגלות חידושים בכל זמן נתון.
Discover & enjoy LINE !!!
http://line.naver.jp/en
בימים אלו אני עובד על פרויקט מגניב שנקרא WhatsHot מבית Chronnect.
הקונספט הוא סביב אפליקציית חיי לילה המזרימה לך מידע לגבי כל מה שחם כרגע בתל אביב.
האפליקצייה מייצרת אינטגרציה של קהל הבליינים לגבי ה"דופק" של ארוע זה או אחר יחד עם קופוני קד"מ.
על יצירת הברנד עברנו יחד עם שירזי שחבר לצוות מצד הלקוח.
החזון של המוצר הסופי הוא לייצר את "הדופק" של ארועים מסוגים שונים בכל הקטגוריות.
Coming soon to an AppStore near you :)
מהו הסטארטאפ עם הפוטנציאל הגבוה ביותר בעינך בעת הזו?
למעשה זהו סטארטאפ שצומח תחת אינקוד השקעות.
TwoFold Data יעשה מהפיכה בעולם השירותים ויהפוך את חיי הלקוחות לקלים יותר בפשטות!
אנחנו מציעים פתרון לשירות מהיר וידידותי לעולם ה- B2C בפלטפורמת המובייל – Convert Calls to Action
עדיין קורם עור וגידים אבל אני יכול לספק לכם הצצה קטנה: twofolddata.com
מהו האתר/האפליקציה עם חווית המשתמש הטובה ביותר בעינך?
LINE– אחת מהאפליקציות הכי מרשימות שראו אור בשנים האחרונות ללא ספק.
זו אפליקציה ליצירת תקשורת באמצעות שיחות ומסרים עם למעלה מ-260 מיליון משתמשים מ-231 מדינות!
נשמע כמו עוד אחת מיני רבות נכון?! אז מה כ"כ מטורף בעניין?
ובכן, זה מתחיל ביפן וזה שונה כ"כ בגלל השימוש באייקונים משוגעים וגדולים, עם חוש הומור פנטסטי וגישה חברתית סביב לעולם המשחקים.
הם יצרו עולם משחקים מקורי שלם תחת LINE, המקושרים כולם תחת מסנג'ר ייחודי.
המראה מותאם אישית והחוויה, הממשק והעיצוב אינטואיטיביים כל כך - פשוט תענוג להשתמש בזה ולגלות חידושים בכל זמן נתון.
Discover & enjoy LINE !!!
http://line.naver.jp/en
במבט קדימה, לאן הולכת תעשיית "חווית המשתמש" בישראל?
כאומת הסטארטאפ, יש מספיק עבודה לכולם והעתיד נראה מבטיח.
האבולוציה שהמדיה הזו עוברת היא מהירה, מפתיעה ושומרת אותנו עם יד על הדופק.
המובייל עושה מהפכה בעולם הווב שהכרנו בתחילת הדרך...ועושה רושם שהמהפכה הדיגיטלית רק בתחילתה.
המושג רספונסיביות שנכנס לעולמינו הפך להיות מושג עם משמעות רחבה ועמוקה הרבה מעבר לעיצוב.
אנחנו נדרשים להיות אדפטיביים לקדמה, לשינויים חדשות לבקרים, ובעצם לעולם שבו אנו חיים.
השותף היקר שלי, רוני ניזרי – מנכ"ל אינקוד, דואג לעשות בדיוק את זה – לחוש את הסביבה ולהתאים את רוח החברה אליה.
"Be water my friend." Bruce lee
http://www.youtube.com/watch?v=LTnSEFsInp0
כיצד היית מדרג אותה ביחס לתעשייה בחו"ל?
יש לנו המון טאלנטים מקומיים וזה נכון בכל תחום ולא רק בעולם הדיגיטלי.
יש גם הרבה חבר'ה מוכשרים בנישה המסויימת שלנו וחברות הזנק המכוונות ליצירת מוצרים חובקי עולם.
אנחנו תרבות הטרוגנית המנסה תמיד להמציא את הגלגל וכך אנחנו גם מצטיירים בעולם.
אז ברמת הפוטנציאל – מצבנו מצויין!
ההבדל המרכזי נטוע בביצה הקטנה שאנחנו חיים בה המייצרת אופציות מוגבלות מבחינה תקציבית, והיכולת ליצור ולפתח דברים ברמה הכי גבוהה שאפשר וצריך.
ולמרות זאת, המחוייבות שלנו להצליח כאומה קטנה, מבדלת אותנו ומעמידה אותנו באור חיובי כמובילים בחדשנות טכנולוגית וכיוצ"ב.
וכיוון שמרבית המוצרים מיועדים לעולם הגדול, גם הסטנדרט שאנחנו יוצרים עומד בציפייה הגלובלית הזו.
בשנים האחרונות הזדמן לנו לבצע מספר פרויקטים עבור לקוחות מחוץ לישראל (בעיקר מארה"ב ומאירופה).
זכינו לחוות פרויקטים שונים בכל קנה מידה שאנחנו מכירים כאן בישראל, הן בתהליך העבודה, תקציב הפרויקט, הסטנדרטים לתוצרים הסופיים, המדדים להצלחת המוצר ואופן בחינת המוצר.
כיוון שאנחנו חיים היום בעולם גלובלי ושפת ה- UX וה- GUI היא שפה אוניברסלית, אנחנו מכוונים היום גם לשוק העולמי ולמעשה כבר התחלנו בצעדים ראשונים להקמת סניף של אינקוד באירופה.
כאומת הסטארטאפ, יש מספיק עבודה לכולם והעתיד נראה מבטיח.
האבולוציה שהמדיה הזו עוברת היא מהירה, מפתיעה ושומרת אותנו עם יד על הדופק.
המובייל עושה מהפכה בעולם הווב שהכרנו בתחילת הדרך...ועושה רושם שהמהפכה הדיגיטלית רק בתחילתה.
המושג רספונסיביות שנכנס לעולמינו הפך להיות מושג עם משמעות רחבה ועמוקה הרבה מעבר לעיצוב.
אנחנו נדרשים להיות אדפטיביים לקדמה, לשינויים חדשות לבקרים, ובעצם לעולם שבו אנו חיים.
השותף היקר שלי, רוני ניזרי – מנכ"ל אינקוד, דואג לעשות בדיוק את זה – לחוש את הסביבה ולהתאים את רוח החברה אליה.
"Be water my friend." Bruce lee
http://www.youtube.com/watch?v=LTnSEFsInp0
כיצד היית מדרג אותה ביחס לתעשייה בחו"ל?
יש לנו המון טאלנטים מקומיים וזה נכון בכל תחום ולא רק בעולם הדיגיטלי.
יש גם הרבה חבר'ה מוכשרים בנישה המסויימת שלנו וחברות הזנק המכוונות ליצירת מוצרים חובקי עולם.
אנחנו תרבות הטרוגנית המנסה תמיד להמציא את הגלגל וכך אנחנו גם מצטיירים בעולם.
אז ברמת הפוטנציאל – מצבנו מצויין!
ההבדל המרכזי נטוע בביצה הקטנה שאנחנו חיים בה המייצרת אופציות מוגבלות מבחינה תקציבית, והיכולת ליצור ולפתח דברים ברמה הכי גבוהה שאפשר וצריך.
ולמרות זאת, המחוייבות שלנו להצליח כאומה קטנה, מבדלת אותנו ומעמידה אותנו באור חיובי כמובילים בחדשנות טכנולוגית וכיוצ"ב.
וכיוון שמרבית המוצרים מיועדים לעולם הגדול, גם הסטנדרט שאנחנו יוצרים עומד בציפייה הגלובלית הזו.
בשנים האחרונות הזדמן לנו לבצע מספר פרויקטים עבור לקוחות מחוץ לישראל (בעיקר מארה"ב ומאירופה).
זכינו לחוות פרויקטים שונים בכל קנה מידה שאנחנו מכירים כאן בישראל, הן בתהליך העבודה, תקציב הפרויקט, הסטנדרטים לתוצרים הסופיים, המדדים להצלחת המוצר ואופן בחינת המוצר.
כיוון שאנחנו חיים היום בעולם גלובלי ושפת ה- UX וה- GUI היא שפה אוניברסלית, אנחנו מכוונים היום גם לשוק העולמי ולמעשה כבר התחלנו בצעדים ראשונים להקמת סניף של אינקוד באירופה.
מהם מקורות ההשראה שלך?
יש כל כך הרבה אבל הבולט שבהם הוא ללא ספק הטבע עצמו.
אני אוהב קולנוע, סרטי פיקסאר, משחקים וירטואליים ולהטיס את המסוקים שלי וכך לראות את העולם ממעוף הציפור.
אני שואב כמובן השארה מאתרים שונים ברחבי העולם אבל מתייחס אליהם בזהירות כי ברגע שזה עלה לאוויר הרי שזה כבר פסה / מיושן.
אנחנו רוצים להיות מובילי דעה ו- trendsetters ואנחנו תמיד שואפים לצאת מהקופסא שכן העולם הדיגיטלי יכול להיות הרבה יותר אנושי ובטוח יותר מהנה.
אני רוצה לחלוק איתכם 3 אתרים שאני מאוד אוהב לשאוב מהם השראה וללמוד מהם:
KROP
hackdesign
www.pixelperfect.co.il
יש כל כך הרבה אבל הבולט שבהם הוא ללא ספק הטבע עצמו.
אני אוהב קולנוע, סרטי פיקסאר, משחקים וירטואליים ולהטיס את המסוקים שלי וכך לראות את העולם ממעוף הציפור.
אני שואב כמובן השארה מאתרים שונים ברחבי העולם אבל מתייחס אליהם בזהירות כי ברגע שזה עלה לאוויר הרי שזה כבר פסה / מיושן.
אנחנו רוצים להיות מובילי דעה ו- trendsetters ואנחנו תמיד שואפים לצאת מהקופסא שכן העולם הדיגיטלי יכול להיות הרבה יותר אנושי ובטוח יותר מהנה.
אני רוצה לחלוק איתכם 3 אתרים שאני מאוד אוהב לשאוב מהם השראה וללמוד מהם:
KROP
hackdesign
www.pixelperfect.co.il
סרטי פיקסאר
חמישה טיפים לחברות צעירות בתחום העיצוב וחווית המשתמש (עשה ואל תעשה)
השקיעו בכלים הכי טובים ובאנשים הכי מוכשרים. זכרו שלעיתים כדאי להשקיע ולהכשיר צוות צעיר ולא מנוסה מאשר לגייס לשורותיך צוות מנוסה אבל שחוק או לא עדכני, עבדו עם אנשים חדורי אמביציה ותשוקה לעבודת צוות ולהפרייה הדדית.
תשוקה היא המפתח להצלחה אבל כמוה גם הפתיחות לקבל דעה של אחרים.
תקשורת טובה תייצר מוצרים טובים יותר!
שכרו משרד - אל תעבדו מהבית אלא צרו סביבת עבודה שבה אנשים יכולים לעבוד יחד, זה נכון גם לגבי הצוות שלך אבל לא פחות ללקוחות שלך, סביבת עבודה תאפשר תקשורת בינאישית ולא דיגיטלית.
התוו את מתודלוגיית העבודה שלכם, באמצעות כלי העבודה המקובלים לתכנון חווית משתמש ועיצוב, צרו את החזון הרלוונטיים לכם. תהליך נכון וניהול פרויקטים יעילים יעזרו לכם לנהל את העסק שלכם גם במובן הפיננסי לצד המובן היצירתי.
היו יצירתיים! בכל מובן!
התייחסו למכשולים, בעיות ומגבלות כאתגר ומשם כבר תיסלל הדרך להצלחה.
התייעצו עם עמיתים, חברים, יועצים חיצוניים ,כמה מהעיצובים הכי טובים שיצרנו נבעו מפתרון יצירתי שבא לפתור בעיית תקציב, לוחות זמנים ואפילו כימיה לא מוצלחת.
לאתר אינקוד הייפרה לחץ כאן
השקיעו בכלים הכי טובים ובאנשים הכי מוכשרים. זכרו שלעיתים כדאי להשקיע ולהכשיר צוות צעיר ולא מנוסה מאשר לגייס לשורותיך צוות מנוסה אבל שחוק או לא עדכני, עבדו עם אנשים חדורי אמביציה ותשוקה לעבודת צוות ולהפרייה הדדית.
תשוקה היא המפתח להצלחה אבל כמוה גם הפתיחות לקבל דעה של אחרים.
תקשורת טובה תייצר מוצרים טובים יותר!
שכרו משרד - אל תעבדו מהבית אלא צרו סביבת עבודה שבה אנשים יכולים לעבוד יחד, זה נכון גם לגבי הצוות שלך אבל לא פחות ללקוחות שלך, סביבת עבודה תאפשר תקשורת בינאישית ולא דיגיטלית.
התוו את מתודלוגיית העבודה שלכם, באמצעות כלי העבודה המקובלים לתכנון חווית משתמש ועיצוב, צרו את החזון הרלוונטיים לכם. תהליך נכון וניהול פרויקטים יעילים יעזרו לכם לנהל את העסק שלכם גם במובן הפיננסי לצד המובן היצירתי.
היו יצירתיים! בכל מובן!
התייחסו למכשולים, בעיות ומגבלות כאתגר ומשם כבר תיסלל הדרך להצלחה.
התייעצו עם עמיתים, חברים, יועצים חיצוניים ,כמה מהעיצובים הכי טובים שיצרנו נבעו מפתרון יצירתי שבא לפתור בעיית תקציב, לוחות זמנים ואפילו כימיה לא מוצלחת.
לאתר אינקוד הייפרה לחץ כאן