Creatives Team 5/11/2013

קריאטיבי אחד על אחד - אפרת רגב, ארט דיירקטור MAKO

קריאטיבי אחד על אחד - אפרת רגב, ארט דיירקטור MAKO
אפרת רגב, ארט דירקטור - קבוצת אתרי mako
היי אפרת, ספרי לנו עליך
את הניסיון המקצועי שלי צברתי בתפקידים בתחום העיצוב בענף העיתונות ה-broadcast  וה- web.
היום בתפקידי כארט דירקטור של קבוצת אתרי mako, אני מנהלת צוות של מעצבים מוכשרים בסטודיו ואחראית על העיצוב של אתר mako ,אתרי הלווין של אתר mako )אוכל טוב, HIX,LIVING, פז"מ, 9  חודשים, fashion forward) אפליקציות ה mobile ל smartphones ו-tablets ואפליקציות לטלוויזיות חכמות (smart-tv).
 


אתר מאקו פונה לקהל יעד רחב, מהם העקרונות ליצירת חווית משתמש התואמת לכולם או לרוב?
אנחנו מאתרים את מאפייני קהל היעד שלנו, מי הם, בני כמה הם ומה מעניין אותם ומנסים להבין מה גורם להם להקליק על תוכן זה או אחר.
נתונים אלה נאספים באמצעות תשתית טכנולוגית באתרים ובאפליקציות השונות ומנותחים ע"י מחלקת המחקר שלנו.
הרעיון הוא לייצר תמיד חווית משתמש פשוטה, נגישה וברורה תוך שימוש בעקרונותUX  לצד שמירה על שפה גרפית ברורה ואחידה.
קריאטיבי אחד על אחד - אפרת רגב, ארט דיירקטור MAKO
עמוד הבית - אתר מאקו ה"קודם"
מהן הנחות הבסיס העיקריות איתן התחלת את תהליך העיצוב מחדש של עמוד הבית במאקו?
1. מעבר לעמוד בגלישה רחבה יותר המתאימה לרוב הגולשים כיום.
2. ניסיון לשמור על זיקה עיצובית לעמוד הבית הישן. 
3. הקפדה על היררכיה של תוכן.
3. הבלטה של "סיפור" ולא של "נושא".
4. לוק חדשותי לאזורים רלוונטים.
5. תמונות וטקסטים גדולים יותר.
6. חווית גלישה נקייה ומסודרת יותר כמטרה.



האם לגולשי האתר יש חלק באפיון מחדש של עמוד הבית? אם כן, במה הם תרמו?
אנחנו עורכים אנאליזות שיטתיות של התנהגות גולשים באתר באמצעות מערכות שמודדות בזמן אמיתי את ההקלקות ברכיבים השונים של עמוד הבית ובכלל של האתר.
התוצאות מיתרגמות באופן אוטומטי לנתונים שמאפשרים לנו להבין איך אותו סיפור מקליק יותר או פחות כתלות במיקום שלו בעמוד.

כמו כן, מלמדות התוצאות על ההבנה של הגולשים ועל ההרגלים שהם מפתחים ומאפשרים לנו לקבל החלטות בתהליך העיצוב.
במקרים מסוימים, כמו למשל בעיצוב עמוד הבית החדש – בסיוע של חברה העוסקת בתחום, עשינו מעקב אחר סריקת העין של הגולשים בלישה בעמוד, על מה הם התעכבו, איך הצליחו להתמודד עם משימות שניתנו להם, האם הבינו היכן למצוא תוכן שחיפשו וכו...
את המסקנות תרגמנו לשינויים בעיצוב רכיבים, שינוי מיקומי רכיבים.  אנחנו עדיין בשלבים של מעקב אחרי התנהגות גולשים בעמוד.



האם הצמיחה בהעברת מסרים ברשות חברתיות שינו את אופן התכנון של עמוד הבית החדש?
כן, ראינו שאצלנו בmako אחוז גבוה יחסית של הטראפיק מגיע מהרשתות החברתיות, ושמנו לנו למטרה לחזק את זה עוד יותר. בכל אייטם שלנו אנחנו לוקחים בחשבון עד כמה יהיה נוח וטבעי לשתף אותו ברשתות. 
   


כיצד החיבור לרשות חברתיות "בא לידי ביטוי" בעיצוב בחדש?
הרכיב הימני שנקרא "mako feed" נולד מתוך התייחסות לרשתות החברתיות. 
ההפרדה בין הסליידר (הכותרת הראשית שלנו והכותרות שמתחתיה) לבין המאקו פיד נועדה להתמודד עם האתגר של שילוב תכנים חדשותיים ובידוריים באתר אחד.
אם הסליידר הוא המקום שבו יופיעו הכותרות החשובות, הרי שהבריף של הפיד הוא פשוט: יופיעו בו הסיפורים הכי מעניינים, אלה שהכי היית רוצה לשתף עם החברים שלך. האפשרות לעשות לוגין למאקו באמצעות חשבון הפייסבוק שלך מקלה עוד יותר את התהליך הזה.
קריאטיבי אחד על אחד - אפרת רגב, ארט דיירקטור MAKO
עמוד הבית החדש!
קריאטיבי אחד על אחד - אפרת רגב, ארט דיירקטור MAKO
לוגו mako - חדש מול ישן
מהו האתגר הכי גדול בשילוב תוכן חדשותי ובידור בעמוד בית משותף?
האתגר הוא בעיקר תדמיתי. בעולם אתרים של ערוצי טלוויזיה הם בדרך כלל מאד מונחי תוכניות, ואם רוצים לעסוק גם בחדשות של אתרים נפרדים (למשל NBC וMSNBC או CBS ו CBS News).

אנחנו במאקו יצרנו אתר תוכן שכולל את הכל. העבודה שלנו יותר קשה מynet, למשל, שהוא בעל זהות חדשותית ברורה. לנו יש את חדשות 2 אונליין, שהם הגוף החדשותי המוביל בישראל, אבל תדמיתית לא פשוט לשלב אותם באתר אחד עם התכנים המאד פופולריים ואהובים של קשת ועם התכנים הנוספים של mako בכל עולמות התוכן שלנו (כמו נקסטר, 9 חודשים, Living, פז"ם, ועוד ועוד).
אנחנו מקווים שבעיצוב החדש, שנותן מקום של כבוד לחדשות מצד אחד, ומקום מובחן ונפרד לעולמות הקלילים יותר -הצלחנו לפתור במידה רבה את הדיסוננס הזה שהכביד במשך השנים על mako.
קריאטיבי אחד על אחד - אפרת רגב, ארט דיירקטור MAKO
נמרוד וניר, חלק מצוות עורכי עמוד הבית.
ספרי לנו על עבודות הצוות בסטודיו ועל היכולות של המעצבים להשפיע על חווית הגלישה באתר מוביל כמו מאקו?
חברי הסטודיו הם בוגרי בתי הספר הגבוהים לעיצוב בתחום הinteractive.
חשוב לי שהמדיה הדיגיטלית תעניין ותסקרן אותם, וכך כל מספר שבועות אחד מחברי הסטודיו מעביר הרצאה ומלמד אותנו על מגמות חדשות בתחום ה-web  וה-mobile, מה קורה בשוק ה digital העולמי ואיפה אנחנו ביחס לשוק המקומי.

לא מזמן עצבנו מחדש את הסטודיו כדי שתהיה אוירה נעימה וחמימה,  וזה בהחלט חלל שכיף להיכנס אליו ולא רק בגלל שיש בו אוירה טובה אלא בגלל שאני משקיעה מאמץ רב בלבחור מעצבים עם הגישה האנושית הנכונה והמתאימה למקום בעל אופי ייחודי כמו זה.
ימי הולדת חוגגים בארוחות משותפות ויש יחסים בין המעצבים שהם מעבר לזמן העבודה.
יחסי הצוות מאוד משמעותיים לעבודה תקינה וכך בסופו של דבר להצלחה של הפרויקטים שלנו.

דרך הטיפול בעיצוב משתנה מפרויקט לפרויקט וזה מאוד תלוי באופיו: פרויקט חדש יקבל תשומת לב גדולה מאוד ובד"כ נתחיל אותו עם מחקר וחיפוש אחר אתרים או אפליקציות דומות בעולם. ננסה להבין מה עובד לנו ומשם נצא לדרך עם ההשראה הנכונה והמתאימה לנו...
 
העקרון החשוב שאני מנסה להנחיל למעצבים הוא: עיצוב תומך בתוכן ולא להיפך, וזה אומר לקרוא ולהבין את הטקסטים שהם מעצבים, להבין מה המשמעות והדרך הנכונה לבטא אותם בצורה הגרפית הנכונה.
מאוד חשוב תמיד לתת למשתמש פידבק ויזואלי מעודד באינטרקאציה  והכי חשוב, לנסות לשמור על פשטות ולספק לגולש את החוויה הטובה ביותר.
קריאטיבי אחד על אחד - אפרת רגב, ארט דיירקטור MAKO
סטודיו mako: ויטלי, יובל, אפרת, שלי, נדב, אביטל, שני וגיל.
שלושה טיפים למעצבים החולמים להעניק חווית משתמש לפלטפורמות מרובות גולשים:
1. התמקצעות בתחום Responsive Web Design. (עיצוב למגוון פלטפורמות ברזולוציות שונות): דורש מהמעצב פתרונות חכמים להצגת אתרים באופן מיטבי.
2. הבנה של המדיה הטכנולוגית של האינטרנט כיום - css3 / HTML 5: כך תדעו מה ואיך לעצב כדי לספק למשתמש חווית גלישה עשירה ומהירה.
3. שמרו על פשטות: המדיניות העיצובית הטובה ביותר.
4. עקבו אחר התנהגות המשתמשים: תוך כדי תנועה שפרו את העיצוב (במידת האפשר).

הדיווח נשלח בהצלחה
הדיווח לא נשלח בהצלחה, אנא נסה שנית
אנא רשום תגובה...
האם ברצונך לבצע את פעולה
המשך
בטל
האם ברצונך להמשיך בפעולה?
אישור
ביטול