טל בן ציון
היי טל, ספר לנו עליך
בן 27, בוגר החוג לתקשורת וקולנוע וטלויזיה באוניברסיטת ת"א.
עורך תוכן במחלקת דיגיטל של זכיינית ערוץ 2 - "רשת".
כיצד קריאטיביות באה לידי ביטוי בעבודה שלך?
כולנו כותבים סטטוסים בפייסבוק, מצייצים בטוויטר ומעלים תמונות באינסטגרם באופן כמעט יומיומי, בהיותנו ילידים דיגיטליים שצורכים ויוצרים תוכן כל הזמן, כולנו קריאייטיבים ברמה כזאת או אחרת.
כאשר אתה עורך תוכן ומנהל את הרשתות החברתיות של תוכנית טלויזיה מצליחה, אתה יודע שאתה הוא זה שעומד מאחורי החזות הדיגיטלית של המותג ולכן צריך כל הזמן להמציא את עצמך ואת המותג מחדש, לכתוב סטטוס אטרקטיבי ומקורי, להפיק תוכן מצולם או חזותי שימשוך ויעניין את הגולש, לעלות תמונה עם עיצוב חדשני (כזה שלא ראו קודם). לעניין, למשוך, לחדש ולהפתיע.
והכי חשוב לגרום לגולשים להתחבר למותג.
מהם היתרונות והחסרונות בניהול עמוד פייסבוק על עשרות אלפי אוהדים?
היתרונות בניהול עמוד פייסבוק של עשרות ואפילו מאות אלפי אוהדים הם ברורים, ככל שאתה מגיע לקהל יעד גדול ורחב יותר, אתה יכול "להפיץ את הבשורה", לקדם את המותג ביתר קלות וליצור את הבאזז לו אתה מייחל עם כל פוסט.
בנוסף, זה גם הרבה יותר כיף לראות איך פוסט אחד מייצר בדקה מאות לייקים ותגובות.
החסרונות הם שכאשר התנועה כל כך גדולה בעמוד, קשה להשתלט על השיח וגולשים יכולים להגיב בצורה שהיא לא נאותה ושלא מתאימה למותג.
צריך להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק.
כיום ישנם 140 אלף אוהדים בעמוד "רשת" בפייסבוק, מהו האתגר הכי גדול בהעברת המסר למסה שכזו?
העמוד של רשת הוא עמוד לא פשוט לניהול, הוא לא מושתת על תוכנית ספציפית אלא על מגוון תוכניות, חדשות ונושאים נוספים וכך גם הקהל שלו מגוון מאד.
לא ניתן לדעת בדיוק מה יגרור תגובות חיוביות ומעורבות גדולה ולכן צריך להעז ולהיות מקוריים. מדובר בעמוד לעורכי תוכן אמיצים בלבד.
בן 27, בוגר החוג לתקשורת וקולנוע וטלויזיה באוניברסיטת ת"א.
עורך תוכן במחלקת דיגיטל של זכיינית ערוץ 2 - "רשת".
כיצד קריאטיביות באה לידי ביטוי בעבודה שלך?
כולנו כותבים סטטוסים בפייסבוק, מצייצים בטוויטר ומעלים תמונות באינסטגרם באופן כמעט יומיומי, בהיותנו ילידים דיגיטליים שצורכים ויוצרים תוכן כל הזמן, כולנו קריאייטיבים ברמה כזאת או אחרת.
כאשר אתה עורך תוכן ומנהל את הרשתות החברתיות של תוכנית טלויזיה מצליחה, אתה יודע שאתה הוא זה שעומד מאחורי החזות הדיגיטלית של המותג ולכן צריך כל הזמן להמציא את עצמך ואת המותג מחדש, לכתוב סטטוס אטרקטיבי ומקורי, להפיק תוכן מצולם או חזותי שימשוך ויעניין את הגולש, לעלות תמונה עם עיצוב חדשני (כזה שלא ראו קודם). לעניין, למשוך, לחדש ולהפתיע.
והכי חשוב לגרום לגולשים להתחבר למותג.
מהם היתרונות והחסרונות בניהול עמוד פייסבוק על עשרות אלפי אוהדים?
היתרונות בניהול עמוד פייסבוק של עשרות ואפילו מאות אלפי אוהדים הם ברורים, ככל שאתה מגיע לקהל יעד גדול ורחב יותר, אתה יכול "להפיץ את הבשורה", לקדם את המותג ביתר קלות וליצור את הבאזז לו אתה מייחל עם כל פוסט.
בנוסף, זה גם הרבה יותר כיף לראות איך פוסט אחד מייצר בדקה מאות לייקים ותגובות.
החסרונות הם שכאשר התנועה כל כך גדולה בעמוד, קשה להשתלט על השיח וגולשים יכולים להגיב בצורה שהיא לא נאותה ושלא מתאימה למותג.
צריך להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק.
כיום ישנם 140 אלף אוהדים בעמוד "רשת" בפייסבוק, מהו האתגר הכי גדול בהעברת המסר למסה שכזו?
העמוד של רשת הוא עמוד לא פשוט לניהול, הוא לא מושתת על תוכנית ספציפית אלא על מגוון תוכניות, חדשות ונושאים נוספים וכך גם הקהל שלו מגוון מאד.
לא ניתן לדעת בדיוק מה יגרור תגובות חיוביות ומעורבות גדולה ולכן צריך להעז ולהיות מקוריים. מדובר בעמוד לעורכי תוכן אמיצים בלבד.
עמוד הפייסבוק של רשת
מה כוחן של הרשתות החברתיות בהשקת פורמט טלויזיה חדש?
רשתות חברתיות הן כלי יחסי ציבור חזק ביותר, מלבד לשלטי חוצות, פרומואים בטלויזיה, מודעות וכד', הרשתות החברתיות גורמת לגולש להכיר את המותג הרבה לפני השידור.
כך שבכל פעם שאתה פותח את הפייסבוק אתה מקבל תזכורת שהתוכנית מתחילה עוד "כך וכך ימים או כך וכך שעות". זה מחלחל.
למשל, דוגמא עכשווית, העמוד של אקס פקטור ישראל עוד לפני שידור הפרק הראשון הגיע לכמעט 70,000 אוהדים! זאת נקודת התחלה מטורפת לתוכנית ישראלית ואין ספק שגם הרייטינג יושפע מכך.
באזז טוב טרם עלייתה של תוכנית גורם לאנשים להישאר בבית ולצפות בה.
רשתות חברתיות הן כלי יחסי ציבור חזק ביותר, מלבד לשלטי חוצות, פרומואים בטלויזיה, מודעות וכד', הרשתות החברתיות גורמת לגולש להכיר את המותג הרבה לפני השידור.
כך שבכל פעם שאתה פותח את הפייסבוק אתה מקבל תזכורת שהתוכנית מתחילה עוד "כך וכך ימים או כך וכך שעות". זה מחלחל.
למשל, דוגמא עכשווית, העמוד של אקס פקטור ישראל עוד לפני שידור הפרק הראשון הגיע לכמעט 70,000 אוהדים! זאת נקודת התחלה מטורפת לתוכנית ישראלית ואין ספק שגם הרייטינג יושפע מכך.
באזז טוב טרם עלייתה של תוכנית גורם לאנשים להישאר בבית ולצפות בה.
The X Factor Israel
באילו תכניות פריים טיים עבודת הקידום בפייסבוק היא המאתגרת ביותר?
האמת שעבודת הפייסבוק בתוכניות שהן לא פריים טיים יכולה להיות עוד יותר מאתגרת כי בעצם צריך ל"מכור" לקהל הגולשים מוצר שהוא פחות אטרקטיבי ונוצץ.
בתוכניות פריים טיים מצליחות יש לך את "הגב" של המסך והרייטינג הגבוה, שנותן לך פוש היסטרי, אבל עדיין אתה חייב להבין מה הקהל שלך אוהב לקבל ומה מרגיז אותו וגם את המינון הנכון, גם במהלך שידור התוכנית וגם בזמן שהתוכנית לא משודרת.
לכל תוכנית חוקים משלה וניתן להבין בדיוק מה קורה בעמוד על פי תגובות הגולשים לאורך הזמן.
האם בפריים טיים מורגש שינוי (פיק) במוערבות הגולשים בפעילות פייסבוק ובאינסטגרם?
זה משתנה, ישנן תוכניות שרמת המעורבות בזמן השידור גדלה משמעותית מזמן בו התוכנית לא משודרת. למשל בעמוד הפייסבוק של "המירוץ למיליון", פוסטים שעלו במהלך התוכנית הן בפייסבוק והן באינסטגרם זכו לתגובות רבות מצד הגולשים, שרק חיכו להגיב ולפרסם את דעתם לגבי המתמודדים וההתרחשות בתכנית.
בתוכניות אחרות, אולי כאלו עם פחות אוהדים, דווקא האינטראקטיביות במהלך השידור נמוכה ופוסטים שעולים בזמן אחר משיגים יותר חשיפה ומוערבות. לכן חשוב להכיר את הקהל שלך ולהבין מתי הוא נוטה להגיב יותר, מתי "אתה" בא לו טוב ומתי פחות.
האמת שעבודת הפייסבוק בתוכניות שהן לא פריים טיים יכולה להיות עוד יותר מאתגרת כי בעצם צריך ל"מכור" לקהל הגולשים מוצר שהוא פחות אטרקטיבי ונוצץ.
בתוכניות פריים טיים מצליחות יש לך את "הגב" של המסך והרייטינג הגבוה, שנותן לך פוש היסטרי, אבל עדיין אתה חייב להבין מה הקהל שלך אוהב לקבל ומה מרגיז אותו וגם את המינון הנכון, גם במהלך שידור התוכנית וגם בזמן שהתוכנית לא משודרת.
לכל תוכנית חוקים משלה וניתן להבין בדיוק מה קורה בעמוד על פי תגובות הגולשים לאורך הזמן.
האם בפריים טיים מורגש שינוי (פיק) במוערבות הגולשים בפעילות פייסבוק ובאינסטגרם?
זה משתנה, ישנן תוכניות שרמת המעורבות בזמן השידור גדלה משמעותית מזמן בו התוכנית לא משודרת. למשל בעמוד הפייסבוק של "המירוץ למיליון", פוסטים שעלו במהלך התוכנית הן בפייסבוק והן באינסטגרם זכו לתגובות רבות מצד הגולשים, שרק חיכו להגיב ולפרסם את דעתם לגבי המתמודדים וההתרחשות בתכנית.
בתוכניות אחרות, אולי כאלו עם פחות אוהדים, דווקא האינטראקטיביות במהלך השידור נמוכה ופוסטים שעולים בזמן אחר משיגים יותר חשיפה ומוערבות. לכן חשוב להכיר את הקהל שלך ולהבין מתי הוא נוטה להגיב יותר, מתי "אתה" בא לו טוב ומתי פחות.
המרוץ למיליון ישראל
במה תורמות רשתות חברתיות לתכניות טלויזיה אשר מופיעות בפריים טיים ונהנות מחשיפה אדירה בכל מקרה?
אולי האמירה "אם אתה לא בפייסבוק, אתה לא קיים" היא קצת דרמטית וקלישאתית, אבל יש בזה משהו, הצופים היום מחכים לחוויה האינטראקטיבית.
גם אני, אחרי שאני צופה בסדרה חדשה שאני אוהב, אני מחפש את העמוד שלה בפייסבוק. מלבד לבאזז שרשתות חברתיות יוצרות סביב התוכנית, הן יוצרות קשר בין הצופים למותג, כזה שלא מתאפשר באף אמצעי אחר ומתאים את עצמו לרוח האינטראקטיבית של זמננו.
אולי האמירה "אם אתה לא בפייסבוק, אתה לא קיים" היא קצת דרמטית וקלישאתית, אבל יש בזה משהו, הצופים היום מחכים לחוויה האינטראקטיבית.
גם אני, אחרי שאני צופה בסדרה חדשה שאני אוהב, אני מחפש את העמוד שלה בפייסבוק. מלבד לבאזז שרשתות חברתיות יוצרות סביב התוכנית, הן יוצרות קשר בין הצופים למותג, כזה שלא מתאפשר באף אמצעי אחר ומתאים את עצמו לרוח האינטראקטיבית של זמננו.
האם ישנו מותג טלויזיה מחו"ל המהווה מקור השראה לפעילות של "רשת" ?
אני יכול להעיד לגביי, שאני עוקב אחרי לא מעט רשתות חברתיות של מותגים מחו"ל. זה חשוב לראות איך אחרים עושים את זה, כמו שחשוב לסופר לקרוא הרבה ספרים ולבמאי לראות הרבה סרטים.
עמודי פייסבוק של תוכניות גדולות בחו"ל ושל רשתות טלויזיה הם דוגמא טובה, בעיקר תוכניות אמריקאיות גדולות כמו "משחקי הכס", "איך פגשתי את אמא" "דם אמיתי", "סיפור אימה אמריקאי" ורשתות טלויזיה נבחרות כמו ABC, HBO וכו'. הם עושים שם עבודה מעוררת השראה. כמובן שכמו בכל תחום, יש להם יתרון של תקציב...
שלושה טיפים למנהלי ניו מדיה העוסקים בקידום מותגים עם קהלי יעד מגוונים:
תכיר את הקהל שלך.
תהיה מקורי.
אל תחשוש להעז.
לעמוד הפייסבוק של "רשת"
אני יכול להעיד לגביי, שאני עוקב אחרי לא מעט רשתות חברתיות של מותגים מחו"ל. זה חשוב לראות איך אחרים עושים את זה, כמו שחשוב לסופר לקרוא הרבה ספרים ולבמאי לראות הרבה סרטים.
עמודי פייסבוק של תוכניות גדולות בחו"ל ושל רשתות טלויזיה הם דוגמא טובה, בעיקר תוכניות אמריקאיות גדולות כמו "משחקי הכס", "איך פגשתי את אמא" "דם אמיתי", "סיפור אימה אמריקאי" ורשתות טלויזיה נבחרות כמו ABC, HBO וכו'. הם עושים שם עבודה מעוררת השראה. כמובן שכמו בכל תחום, יש להם יתרון של תקציב...
שלושה טיפים למנהלי ניו מדיה העוסקים בקידום מותגים עם קהלי יעד מגוונים:
תכיר את הקהל שלך.
תהיה מקורי.
אל תחשוש להעז.
לעמוד הפייסבוק של "רשת"