היי פרפל, ספרו לנו עליכם
פרפל הוא משרד פרסום דיגיטלי שמתמחה בעולמות המדיה החברתית.
החברה נוסדה בספטמבר 2010 ע"י אורי מנדי, דניאל אציל ויואב מאור - אנשי קריאייטיב, טכנולוגיה ופרסום בעלי ניסיון של קרוב לעשור בפרסום הדיגיטלי.
פעם שהדיגיטל נראה כמו חלום רחוק ומובייל היה באז וורד של "מנהלי שיווק עילאיים ומתנשאים" קראנו לעצמנו משרד הפרסום של העתיד. היום, שכמעט כל מותג שמכבד את עצמו מבסס לעצמו נוכחות בפייסבוק, אנשים כבר מבינים שהתוצאות נמצאות בפרסום החדש.
דניאל: לקוחות בוחרים בנו מתוך הבנה שבתקציבים דומים או אפילו נמוכים מהתקציבים של קמפיינים במדיה המסורתית, ניתן להשיג היום תוצאות טובות יותר והחזר roi מרשים יותר.
אג'נדה:
החזון שלנו הוא לנהל את הזהות הדיגיטלית של לקוחותנו בצורה מלאה ולספק להם פרסום שגונב את תשומת ליבם של הצרכנים ומוביל לתוצאות.
פרפל הוא משרד פרסום דיגיטלי שמתמחה בעולמות המדיה החברתית.
החברה נוסדה בספטמבר 2010 ע"י אורי מנדי, דניאל אציל ויואב מאור - אנשי קריאייטיב, טכנולוגיה ופרסום בעלי ניסיון של קרוב לעשור בפרסום הדיגיטלי.
פעם שהדיגיטל נראה כמו חלום רחוק ומובייל היה באז וורד של "מנהלי שיווק עילאיים ומתנשאים" קראנו לעצמנו משרד הפרסום של העתיד. היום, שכמעט כל מותג שמכבד את עצמו מבסס לעצמו נוכחות בפייסבוק, אנשים כבר מבינים שהתוצאות נמצאות בפרסום החדש.
דניאל: לקוחות בוחרים בנו מתוך הבנה שבתקציבים דומים או אפילו נמוכים מהתקציבים של קמפיינים במדיה המסורתית, ניתן להשיג היום תוצאות טובות יותר והחזר roi מרשים יותר.
אג'נדה:
החזון שלנו הוא לנהל את הזהות הדיגיטלית של לקוחותנו בצורה מלאה ולספק להם פרסום שגונב את תשומת ליבם של הצרכנים ומוביל לתוצאות.
מהו תחום ההתמחות שלכם?
פרפל מתמחה בפרסום דיגיטלי מבוסס תוצאות עם דגש על האלמנט החברתי-שילוב שהוא לא כזה טריוויאלי.
כיצד קריאטיביות באה לידי ביטוי בנישה שלכם?
דניאל: לכל לקוח מטרות שונות, חלק מחפשים להגדיל את חשיפת המותג, חלק מחפשים
מכירות, אחרים מחפשים שיחה ובאז. הפתרון להכל מתחיל בקריאייטיב.
לצד הטכנולוגיה התוכן והמדיה של פרפל יש אלמנט משמעותי של חשיבה יצירתית על הרעיון הבא שיביא ללקוחות שלנו את התוצאה המיוחלת. אין אצלנו מוצר שיורד מהמדף, הכלים והעובדים בפרפל משרתים בנאמנות ומסירות את הרעיון שנוצר באופן אישי עבור כל לקוח.
פרפל מתמחה בפרסום דיגיטלי מבוסס תוצאות עם דגש על האלמנט החברתי-שילוב שהוא לא כזה טריוויאלי.
כיצד קריאטיביות באה לידי ביטוי בנישה שלכם?
דניאל: לכל לקוח מטרות שונות, חלק מחפשים להגדיל את חשיפת המותג, חלק מחפשים
מכירות, אחרים מחפשים שיחה ובאז. הפתרון להכל מתחיל בקריאייטיב.
לצד הטכנולוגיה התוכן והמדיה של פרפל יש אלמנט משמעותי של חשיבה יצירתית על הרעיון הבא שיביא ללקוחות שלנו את התוצאה המיוחלת. אין אצלנו מוצר שיורד מהמדף, הכלים והעובדים בפרפל משרתים בנאמנות ומסירות את הרעיון שנוצר באופן אישי עבור כל לקוח.
באילו תחומים עבודת הקידום בפייסבוק היא המאתגרת ביותר?
אורי: בעיקר בתחומים שלקוחות חושבים שאינם מתאימים לפייסבוק או לדיגיטל.
לדוגמא, פעם היו אומרים שפייסבוק לא מתאים למכירות, אנחנו אוהבים להראות פעם אחר פעם את הקשר הישיר למכירות שאפשר לייצר בזכות עבודה נכונה.
דניאל: הטכנולוגיה המתקדמת והמתודולוגיות שפיתחנו מאפשרות לבצע מחקר מעמיק טרם עליית קמפיינים ולצבוע את הקהלים הרלוונטיים שבהם כדאי להשקיע ולהתרכז בהם. האתגר האמיתי הוא לא לשבת על זרי הדפנה ולהמשיך ללמוד כל יום. הדינאמיות בתחום מייצרת חידושים, שינויים ומדיות חדשות ללא הפסקה. כדי לייצר תוצאות אמיתיות ולהוביל, חייבים להישאר מעודכנים ולהמשיך את תהליך הלמידה המתמיד.
מהו המהלך הפייסבוקי האהוב עליכם בשנים האחרונות ולמה?
המהלך "You've Got a Case" של AT&T גנב את תשומת הלב שלנו.
החברים ב-BBDO עזרו לילדים האמריקאים לשכנע את האמהות שלהם שמגיע להם סמארט פון חדש.
איך אתם שואלים? באמצעות עורך הדין הפייסבוקי הראשון קנט ווסלי. הקמפיין שהצליח לשלב הומור, טכנולוגיה ופניה מתאימה לקהל המטרה כבש את ליבנו.
לינק לשואקייס
אורי: בעיקר בתחומים שלקוחות חושבים שאינם מתאימים לפייסבוק או לדיגיטל.
לדוגמא, פעם היו אומרים שפייסבוק לא מתאים למכירות, אנחנו אוהבים להראות פעם אחר פעם את הקשר הישיר למכירות שאפשר לייצר בזכות עבודה נכונה.
דניאל: הטכנולוגיה המתקדמת והמתודולוגיות שפיתחנו מאפשרות לבצע מחקר מעמיק טרם עליית קמפיינים ולצבוע את הקהלים הרלוונטיים שבהם כדאי להשקיע ולהתרכז בהם. האתגר האמיתי הוא לא לשבת על זרי הדפנה ולהמשיך ללמוד כל יום. הדינאמיות בתחום מייצרת חידושים, שינויים ומדיות חדשות ללא הפסקה. כדי לייצר תוצאות אמיתיות ולהוביל, חייבים להישאר מעודכנים ולהמשיך את תהליך הלמידה המתמיד.
מהו המהלך הפייסבוקי האהוב עליכם בשנים האחרונות ולמה?
המהלך "You've Got a Case" של AT&T גנב את תשומת הלב שלנו.
החברים ב-BBDO עזרו לילדים האמריקאים לשכנע את האמהות שלהם שמגיע להם סמארט פון חדש.
איך אתם שואלים? באמצעות עורך הדין הפייסבוקי הראשון קנט ווסלי. הקמפיין שהצליח לשלב הומור, טכנולוגיה ופניה מתאימה לקהל המטרה כבש את ליבנו.
לינק לשואקייס
מהם הפרמטרים לפעילות מוצלחת בפייסבוק?
דניאל: למרות שרוב הלקוחות שלנו מובילים את התחום שלהם במספר החברים (לייקים בעמוד) אנחנו לא מייחסים לכך חשיבות רבה. פעילות מוצלחת בפייסבוק נמדדת לפי כמות השיחה החיובית על המותג ויצירת הביקושים. הפרסום המסורתי נוהג לפרסם מסר במודעה ולסיים שם את התהליך, אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שכל סטטוס אפליקציה או מודעה הם התחלה של קשר עם הצרכן. יש אפשרויות שונות למדדי הצלחה במדיה החברתית, חשיפה נרחבת לתוכן המותגי, מעורבות גולשים, התקנות של אפליקציות ועוד. לכל לקוח יש מדדים שונים להצלחה.
חברות קידום בפייסבוק מציעות ללקוחות שלהם פלטפורמות חשיפה נוספות כדוגמת טוויטר, אינסטגרם וכד, לאילו מהם באמת יש ערך למותג וכיצד זה בא לידי ביטוי בקמפיין?
אורי: בארץ פייסבוק זה הפלטפורמה המרכזית, היחידה ברשתות החברתיות שמביאה החזר אמיתי על ההשקעה, זירות נוספות שמתפתחות לאחרונה ויש בהן קמפיניים יפים הן יוטיוב ואינסטגרם, לשאר המדיות אין מספיק מאסה קריטית לקמפיין פרסומי משפיע.
מהו המותג הנחשק ביותר בארץ ובעולם מבחינתכם לניהול פעילות הדיגיטל? ומהן הסיבות?
דניאל: אנחנו לא מפנטזים רק על השמות הגדולים כמו קוקה קולה, אסם או חברות הביטוח, אנחנו מחפשים מותגים שיאפשרו לנו לייצר עבור הצרכנים שלהם חוויה פרסומית ויפתחו את הראש לשיטות חדשות של פרסום.
אורי: המותג הנחשק ביותר מבחינתנו הוא מותג שיש לו את המאפיינים הבאים:
*פונה לקהל צעיר - הקהל הכי מעורב בפייסבוק
*מותג שמוכר וידוע לכולם כי אז אנשים מתחברים אליו ביתר קלות
*מותג שנמצא אצל מספר רב של אנשים בבתים- כך ניתן לייצר תוכן ומעורבות גולשים.
דניאל: למרות שרוב הלקוחות שלנו מובילים את התחום שלהם במספר החברים (לייקים בעמוד) אנחנו לא מייחסים לכך חשיבות רבה. פעילות מוצלחת בפייסבוק נמדדת לפי כמות השיחה החיובית על המותג ויצירת הביקושים. הפרסום המסורתי נוהג לפרסם מסר במודעה ולסיים שם את התהליך, אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שכל סטטוס אפליקציה או מודעה הם התחלה של קשר עם הצרכן. יש אפשרויות שונות למדדי הצלחה במדיה החברתית, חשיפה נרחבת לתוכן המותגי, מעורבות גולשים, התקנות של אפליקציות ועוד. לכל לקוח יש מדדים שונים להצלחה.
חברות קידום בפייסבוק מציעות ללקוחות שלהם פלטפורמות חשיפה נוספות כדוגמת טוויטר, אינסטגרם וכד, לאילו מהם באמת יש ערך למותג וכיצד זה בא לידי ביטוי בקמפיין?
אורי: בארץ פייסבוק זה הפלטפורמה המרכזית, היחידה ברשתות החברתיות שמביאה החזר אמיתי על ההשקעה, זירות נוספות שמתפתחות לאחרונה ויש בהן קמפיניים יפים הן יוטיוב ואינסטגרם, לשאר המדיות אין מספיק מאסה קריטית לקמפיין פרסומי משפיע.
מהו המותג הנחשק ביותר בארץ ובעולם מבחינתכם לניהול פעילות הדיגיטל? ומהן הסיבות?
דניאל: אנחנו לא מפנטזים רק על השמות הגדולים כמו קוקה קולה, אסם או חברות הביטוח, אנחנו מחפשים מותגים שיאפשרו לנו לייצר עבור הצרכנים שלהם חוויה פרסומית ויפתחו את הראש לשיטות חדשות של פרסום.
אורי: המותג הנחשק ביותר מבחינתנו הוא מותג שיש לו את המאפיינים הבאים:
*פונה לקהל צעיר - הקהל הכי מעורב בפייסבוק
*מותג שמוכר וידוע לכולם כי אז אנשים מתחברים אליו ביתר קלות
*מותג שנמצא אצל מספר רב של אנשים בבתים- כך ניתן לייצר תוכן ומעורבות גולשים.
5 טיפים לבעלי עסקים קטנים אשר עושים צעדים ראשונים בפייסבוק?
1. לפני שאתם נכנסים לפייסבוק, תבינו ותגדירו טוב טוב מהם המדדים שלכם להצלחה. אחרי שהגדרתם מדדים בצעו תיאום ציפיות עם החברה או האדם שמנהל עבורכם את הפעילות.
2. אל תפקידו את את כל העבודה על העמוד בידי אדם אחד, זו מתכון לאסון שמוכיח את עצמו כל פעם מחדש. אז נכון שהוא מוכשר, אבל עוד לא הכרנו את האדם שהוא גם איש תוכן וקריאייטיב, גם מעצב, גם מתכנת, גם שולט במדיה וגם יודע להפיק את הכל.
3. בססו עם הצרכנים שלכם מערכת יחסים ארוכת טווח - אל תתמקדו רק בהעברת המסרים שלכם כעסק והבינו שגם לצרכנים שלכם יש מה להגיד.
4. המלצה של חבר או מכר שווה פי כמה מכל מודעה שתפרסמו- הצרכנים שלכם חכמים! בדיוק כמוכם, את רוב הפרסומות הם מעבירים או מדפדפים. לכן, מסר פרסומי שמגיע בדלת האחורית ע"י המלצה של חבר או מכר, זוכה לתשומת לב גבוהה יותר.
5. התרכזו ביצירת תוכן יחודי שמתאים למותג שלכם. ולא, קופי פייסט לא תופס כאן.
השימוש במובייל הוריד את תשומת הלב של הגולשים לזמנים קצרים ביותר, כיצד גורמים להם להעניק תשומת לב גדולה יותר לפעילות מותג בפייסבוק?
דניאל: אם לפני 10 שנים הייתי מספר לכם שאני יכול לבחור את קהל היעד שאליו אני מפרסם לפי גיל, מין, מיקום גאוגרפי ואפילו תחומי עניין הייתם קוראים לי שרלטן. היכולות החדשות והמדויקות של הפרסום הדיגיטלי בעיקר בפייסבוק אבל גם ברשת הפרסום של גוגל וביוטיוב לדוגמא, מאפשרות למותגים לפנות לקהלי מטרה ממוקדים ומפולחים ולא "לזרוק כסף" על קהל ענק שלא בהכרח רלוונטי למותג. פרסום כזה פונה לקהל האמיתי ויודע למקד את כוח האש בתוצאה הרצויה. לכן גם בין משחק הקנדי קראש לידיעה המתפרצת מ-ynet אנחנו מצליחים לייצר חשיפה עצומה ורמת שיחה ראויה.
אורי:קודם כל פילוח, ברגע שמפלחים לקהל רלוונטי ומייצרים לו תוכן ייעודי יותר קל למשוך את תשומת הלב שלו, גם לאחר הפילוח והתוכן ייעודי יש משמעות מאוד גבוהה לתמונה שמושכת את התשומת לב, בעיקר במובייל שתמונה היא חלק מרכזי מהמסך של הגולש.
לאתר של פרפל אינטראקטיב
1. לפני שאתם נכנסים לפייסבוק, תבינו ותגדירו טוב טוב מהם המדדים שלכם להצלחה. אחרי שהגדרתם מדדים בצעו תיאום ציפיות עם החברה או האדם שמנהל עבורכם את הפעילות.
2. אל תפקידו את את כל העבודה על העמוד בידי אדם אחד, זו מתכון לאסון שמוכיח את עצמו כל פעם מחדש. אז נכון שהוא מוכשר, אבל עוד לא הכרנו את האדם שהוא גם איש תוכן וקריאייטיב, גם מעצב, גם מתכנת, גם שולט במדיה וגם יודע להפיק את הכל.
3. בססו עם הצרכנים שלכם מערכת יחסים ארוכת טווח - אל תתמקדו רק בהעברת המסרים שלכם כעסק והבינו שגם לצרכנים שלכם יש מה להגיד.
4. המלצה של חבר או מכר שווה פי כמה מכל מודעה שתפרסמו- הצרכנים שלכם חכמים! בדיוק כמוכם, את רוב הפרסומות הם מעבירים או מדפדפים. לכן, מסר פרסומי שמגיע בדלת האחורית ע"י המלצה של חבר או מכר, זוכה לתשומת לב גבוהה יותר.
5. התרכזו ביצירת תוכן יחודי שמתאים למותג שלכם. ולא, קופי פייסט לא תופס כאן.
השימוש במובייל הוריד את תשומת הלב של הגולשים לזמנים קצרים ביותר, כיצד גורמים להם להעניק תשומת לב גדולה יותר לפעילות מותג בפייסבוק?
דניאל: אם לפני 10 שנים הייתי מספר לכם שאני יכול לבחור את קהל היעד שאליו אני מפרסם לפי גיל, מין, מיקום גאוגרפי ואפילו תחומי עניין הייתם קוראים לי שרלטן. היכולות החדשות והמדויקות של הפרסום הדיגיטלי בעיקר בפייסבוק אבל גם ברשת הפרסום של גוגל וביוטיוב לדוגמא, מאפשרות למותגים לפנות לקהלי מטרה ממוקדים ומפולחים ולא "לזרוק כסף" על קהל ענק שלא בהכרח רלוונטי למותג. פרסום כזה פונה לקהל האמיתי ויודע למקד את כוח האש בתוצאה הרצויה. לכן גם בין משחק הקנדי קראש לידיעה המתפרצת מ-ynet אנחנו מצליחים לייצר חשיפה עצומה ורמת שיחה ראויה.
אורי:קודם כל פילוח, ברגע שמפלחים לקהל רלוונטי ומייצרים לו תוכן ייעודי יותר קל למשוך את תשומת הלב שלו, גם לאחר הפילוח והתוכן ייעודי יש משמעות מאוד גבוהה לתמונה שמושכת את התשומת לב, בעיקר במובייל שתמונה היא חלק מרכזי מהמסך של הגולש.
לאתר של פרפל אינטראקטיב