היי עומר, ספר לנו על עצמך
אני עובד ב"לאומי קארד" באגף פיתוח עסקי ואסטרטגיה (תחום פיתוח מוצרים דיגיטליים). במסגרת התפקיד אני לוקח חלק בתהליכי הייזום והחשיבה האסטרטגית על מוצרים דיגיטליים חדשים המיועדים הן ללקוחות הפרטיים והעסקיים והן לשימושים פנים ארגוניים.
בנוסף, מזה כ- 6 שנים אני כותב בלוג פרטי שנקרא REDEFINE העוסק בעולמות החדשנות הדיגיטלית, אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל, סקירת מוצרים, חווית משתמש ועוד.
אג'נדה :
לייצר עבור לקוחות החברה חווית לקוח איכותית, רלוונטית ובעיקר בעלת ערך עבורו בצורה הפשוטה, המהירה והאפקטיבית ביותר שניתן.
מהו תחום ההתמחות שלך? ומה הוביל אותך לנישה הזו?
קשה לי לבחור בתחום אחד כי לדעתי יש אוסף של תחומים שמעצבים אותי: חווית משתמש, פיתוח מוצרים, Content Marketing ואסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית. בכל מוצר או מהלך חדש אני מנסה להביא לשולחן את הטוב ביותר מאוסף התחומים הללו.
כיצד קריאטיביות באה לידי ביטוי בתחום שלך?
לדעתי הקריאטיביות באה לידי ביטוי בעיקר בחשיבה ובהסתכלות רחבה, למה הכוונה?
בפיתוח מוצר חדש או במהלך דיגיטלי חדש, אני תמיד שואף לבחון את העשייה אל מול המטרות העסקיות ורק אחרי זה לחשוב על מה הכי נכון לעשות במטרה לחבר בין המטרות העסקיות לבין התועלת המירבית ללקוח.
הקריאטיביות מתבטאת לדעתי בפיצוח התועלת העיקרית ללקוח ובתרגומו לערוצים הדיגיטליים המתאימים.
אני עובד ב"לאומי קארד" באגף פיתוח עסקי ואסטרטגיה (תחום פיתוח מוצרים דיגיטליים). במסגרת התפקיד אני לוקח חלק בתהליכי הייזום והחשיבה האסטרטגית על מוצרים דיגיטליים חדשים המיועדים הן ללקוחות הפרטיים והעסקיים והן לשימושים פנים ארגוניים.
בנוסף, מזה כ- 6 שנים אני כותב בלוג פרטי שנקרא REDEFINE העוסק בעולמות החדשנות הדיגיטלית, אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל, סקירת מוצרים, חווית משתמש ועוד.
אג'נדה :
לייצר עבור לקוחות החברה חווית לקוח איכותית, רלוונטית ובעיקר בעלת ערך עבורו בצורה הפשוטה, המהירה והאפקטיבית ביותר שניתן.
מהו תחום ההתמחות שלך? ומה הוביל אותך לנישה הזו?
קשה לי לבחור בתחום אחד כי לדעתי יש אוסף של תחומים שמעצבים אותי: חווית משתמש, פיתוח מוצרים, Content Marketing ואסטרטגיה דיגיטלית רב ערוצית. בכל מוצר או מהלך חדש אני מנסה להביא לשולחן את הטוב ביותר מאוסף התחומים הללו.
כיצד קריאטיביות באה לידי ביטוי בתחום שלך?
לדעתי הקריאטיביות באה לידי ביטוי בעיקר בחשיבה ובהסתכלות רחבה, למה הכוונה?
בפיתוח מוצר חדש או במהלך דיגיטלי חדש, אני תמיד שואף לבחון את העשייה אל מול המטרות העסקיות ורק אחרי זה לחשוב על מה הכי נכון לעשות במטרה לחבר בין המטרות העסקיות לבין התועלת המירבית ללקוח.
הקריאטיביות מתבטאת לדעתי בפיצוח התועלת העיקרית ללקוח ובתרגומו לערוצים הדיגיטליים המתאימים.
באילו תחומים עבודת השיווק הכי מאתגרת מבחינתך?
לדעתי הדבר הכי מאתגר ויחד עם זה מעניין כיום זה שילוב נכון בין תוכן לבין עסקים.
הכוונה היא להגיע למצב שבו מותג יודע לייצר תכנים מקוריים איכותיים, רלוונטיים ולא פחות חשוב - בעלי ערך לקהלי היעד ולהשתמש בכלים ובפלטפורמות שיווקיות חכמות המבוססות טכנולוגיה המאפשר לחבר בין התוכן למטרות לביזנס. אני מתכוון ל- Remarketing, שימוש בכלי טרוג חכמים בפייסבוק ובשיטות שיווק ממוקדות שהופכות את עבודת השיווק למאתגרת יותר מאי פעם אבל יחד עם זאת לסופר מעניינת.
כיצד אתה מודד הצלחה במהלך שיווקי?
במקום להגיד את הבנאלי - לעמוד במטרות העסקיות שהוגדרו, לדעתי משמעותי הרבה יותר להגיע למצב שמהלך שהתחיל בשלב א' מצדיק את המשך העבודה של שלבים נוספים.
לדעתי הניסוי והטעיה בתחום הזה הם קריטיים להצלחה ארוכת הטווח ולצערי יותר מידי מותגים ואנשים מפחדים לטעות, להתנסות וכתוצאה מכך בוחרים באזור הנוחות, מה שמייצר בסופו של דבר מהלכים ומוצרים בינוניים. אני באמת חושב שרק המעז מנצח.
מהי העצה הטובה והרלוונטית ביותר שקיבלת בתחילת דרכך בתחום השיווק והדיגיטל?
אם יורשה לי להתייחס ל-2 עצות מאוד חכמות שקיבלתי:
האחת: לנסות ולהיכנס לנעליים של המשתמש/ לקוח ולא להסתכל על הדברים מהעיניים שלי.העצה השניה: לדעת להפוך כדורים פורחים לשתילים באדמה, ז"א - לדעת לתרגם רעיונות ותיאורה לביצועים בפועל.
באיזה כלי שיווקי היית ממליץ לפרילנסרים ולעסקים קטנים בתחום העיצוב להתשתמש על מנת לשווק את העסק שלהם בזירה המקומית?
לדעתי חשוב לכל בעל עסק או נותן שירות לבנות לעצמו כמה שיותר נכסים דיגיטליים במטרה להרחיב את פוטנציאל הנגיעה ביותר לקוחות (ולא פחות חשוב - לייצר נקודות מפגש גם על שותפים עסקיים, ספקים והתעשייה הרלוונטית בכלל).
לדעתי חשוב לנהל בלוג או אתר של העסק, חשוב לייצר תכנים איכותיים המעצימים את המקצועיות של בעל העסק/ נותן השירות בתחומו, פייסבוק היא ללא ספק ה-פלטפורמה לעסקים קטנים (ברמת החשיפה וברמת הכלים השיווקיים שהיא מציעה).
לדעתי הדבר הכי מאתגר ויחד עם זה מעניין כיום זה שילוב נכון בין תוכן לבין עסקים.
הכוונה היא להגיע למצב שבו מותג יודע לייצר תכנים מקוריים איכותיים, רלוונטיים ולא פחות חשוב - בעלי ערך לקהלי היעד ולהשתמש בכלים ובפלטפורמות שיווקיות חכמות המבוססות טכנולוגיה המאפשר לחבר בין התוכן למטרות לביזנס. אני מתכוון ל- Remarketing, שימוש בכלי טרוג חכמים בפייסבוק ובשיטות שיווק ממוקדות שהופכות את עבודת השיווק למאתגרת יותר מאי פעם אבל יחד עם זאת לסופר מעניינת.
כיצד אתה מודד הצלחה במהלך שיווקי?
במקום להגיד את הבנאלי - לעמוד במטרות העסקיות שהוגדרו, לדעתי משמעותי הרבה יותר להגיע למצב שמהלך שהתחיל בשלב א' מצדיק את המשך העבודה של שלבים נוספים.
לדעתי הניסוי והטעיה בתחום הזה הם קריטיים להצלחה ארוכת הטווח ולצערי יותר מידי מותגים ואנשים מפחדים לטעות, להתנסות וכתוצאה מכך בוחרים באזור הנוחות, מה שמייצר בסופו של דבר מהלכים ומוצרים בינוניים. אני באמת חושב שרק המעז מנצח.
מהי העצה הטובה והרלוונטית ביותר שקיבלת בתחילת דרכך בתחום השיווק והדיגיטל?
אם יורשה לי להתייחס ל-2 עצות מאוד חכמות שקיבלתי:
האחת: לנסות ולהיכנס לנעליים של המשתמש/ לקוח ולא להסתכל על הדברים מהעיניים שלי.העצה השניה: לדעת להפוך כדורים פורחים לשתילים באדמה, ז"א - לדעת לתרגם רעיונות ותיאורה לביצועים בפועל.
באיזה כלי שיווקי היית ממליץ לפרילנסרים ולעסקים קטנים בתחום העיצוב להתשתמש על מנת לשווק את העסק שלהם בזירה המקומית?
לדעתי חשוב לכל בעל עסק או נותן שירות לבנות לעצמו כמה שיותר נכסים דיגיטליים במטרה להרחיב את פוטנציאל הנגיעה ביותר לקוחות (ולא פחות חשוב - לייצר נקודות מפגש גם על שותפים עסקיים, ספקים והתעשייה הרלוונטית בכלל).
לדעתי חשוב לנהל בלוג או אתר של העסק, חשוב לייצר תכנים איכותיים המעצימים את המקצועיות של בעל העסק/ נותן השירות בתחומו, פייסבוק היא ללא ספק ה-פלטפורמה לעסקים קטנים (ברמת החשיפה וברמת הכלים השיווקיים שהיא מציעה).
אם היית בחו"ל, עם איזה מותג היית רוצה לעבוד?
אם אני צריך לבחור מותג אחד שאני יותר מזדהה איתו (כי יש המון כאלו), הייתי בוחר ברשת Starbucks, מאלף ואחת סיבות, אך המרכזיות שבהן: מדובר במותג שיודע להמציא את עצמו מחדש אחת לתקופה מבלי להתרחק מהערכים המרכזיים שבנו אותו, מדובר במותג שהוא הרבה יותר מעבר למוצר הבסיס שהוא מוכר (קפה), אלא חברה המשווקת חוויות לקוח ייחודיות, כאלו שפשוט גורמות לך לרצות לחזור לעוד, ובנוסף - בהיבט העסקי, שיווקי ודיגיטלי, מדובר במותג שלא רק מדבר בסיסמאות של חדשנות אלא יודע הלכה למעשה להציג ללקוחות שלו חדשנות אמיתית, כזו שעוטפת ומשדרגת את חווית הלקוח (בערוצים הדיגיטליים והפייזים כאחד).
שלושה טיפים למנהל שיווק המשקיע את התקציב שלו במדיה הדיגטלית :
1. לא ללכת על הבנאלי, הצרכן החדש מצפה לחוויה ולערך - תייצרו עבורם בדיוק את זה. השקיעו ביצירת תכנים ובחיבורם למהלכים העסקיים שלכם.
2. השקיעו בכלים, פלטפורמות וטכנולוגיות חכמות המייעלות למקסימום את המשאבים היקרים שאתם בכל מקרה מוציאים. במקום להשקיע בארטילריה ישנה, מסורבלת, בזבזנית ויקרה השקיעו ב"נשק" מונחה מדוייק, כזה שיודע להגיע בדיוק למקומות שבהם הלקוחות שלכם נמצאים ושאותם אתם מחפשים.
3. עולם הדיגיטל משתנה ומתחדש בכל רגע. מה שרלוונטי היום מחר כבר יהפוך למיושן. לכן חשוב ואפילו קריטי להיות מעודכנים בכל רגע נתון, להכיר את הכלים, הפלטפורמות והמגמות העדכניות ביותר, לשאול שאלות ולהתנסות כל הזמן, לא לפחד לטעות. ולא פחות חשוב - למדוד!!!
בלוג אהוב?
זאת שאלה לא פשוטה בכלל, יש לי אוסף ענק של אתרים ובלוגים שאני מאוד אוהב לבקר ולהתעדכן בהם ברמה היומית. אם הייתי צריך לבחור את הערוצים המרכזיים הייתי בוחר ב- Mashable, Techcrunch, Business Insider ובשביל ההשראה - אוסף הבלוגים שאני עוקב אחריהם ב- tumblr
לבלוג של עומר - www.redefine.co.il
אם אני צריך לבחור מותג אחד שאני יותר מזדהה איתו (כי יש המון כאלו), הייתי בוחר ברשת Starbucks, מאלף ואחת סיבות, אך המרכזיות שבהן: מדובר במותג שיודע להמציא את עצמו מחדש אחת לתקופה מבלי להתרחק מהערכים המרכזיים שבנו אותו, מדובר במותג שהוא הרבה יותר מעבר למוצר הבסיס שהוא מוכר (קפה), אלא חברה המשווקת חוויות לקוח ייחודיות, כאלו שפשוט גורמות לך לרצות לחזור לעוד, ובנוסף - בהיבט העסקי, שיווקי ודיגיטלי, מדובר במותג שלא רק מדבר בסיסמאות של חדשנות אלא יודע הלכה למעשה להציג ללקוחות שלו חדשנות אמיתית, כזו שעוטפת ומשדרגת את חווית הלקוח (בערוצים הדיגיטליים והפייזים כאחד).
שלושה טיפים למנהל שיווק המשקיע את התקציב שלו במדיה הדיגטלית :
1. לא ללכת על הבנאלי, הצרכן החדש מצפה לחוויה ולערך - תייצרו עבורם בדיוק את זה. השקיעו ביצירת תכנים ובחיבורם למהלכים העסקיים שלכם.
2. השקיעו בכלים, פלטפורמות וטכנולוגיות חכמות המייעלות למקסימום את המשאבים היקרים שאתם בכל מקרה מוציאים. במקום להשקיע בארטילריה ישנה, מסורבלת, בזבזנית ויקרה השקיעו ב"נשק" מונחה מדוייק, כזה שיודע להגיע בדיוק למקומות שבהם הלקוחות שלכם נמצאים ושאותם אתם מחפשים.
3. עולם הדיגיטל משתנה ומתחדש בכל רגע. מה שרלוונטי היום מחר כבר יהפוך למיושן. לכן חשוב ואפילו קריטי להיות מעודכנים בכל רגע נתון, להכיר את הכלים, הפלטפורמות והמגמות העדכניות ביותר, לשאול שאלות ולהתנסות כל הזמן, לא לפחד לטעות. ולא פחות חשוב - למדוד!!!
בלוג אהוב?
זאת שאלה לא פשוטה בכלל, יש לי אוסף ענק של אתרים ובלוגים שאני מאוד אוהב לבקר ולהתעדכן בהם ברמה היומית. אם הייתי צריך לבחור את הערוצים המרכזיים הייתי בוחר ב- Mashable, Techcrunch, Business Insider ובשביל ההשראה - אוסף הבלוגים שאני עוקב אחריהם ב- tumblr
לבלוג של עומר - www.redefine.co.il