ירון שגיא
היי ירון, ספר לנו על עצמך
אני בן 31, נשוי + 1, בעל תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק ואסטרטגיה,
מנכ"ל חברת הפרסום המתמחה בסטארטאפים Creativity's ומנטור בחממת הסטארטאפים של המכללה למנהל.
לפני שייסדתי את Creativity's , שימשתי כמנהל קריאיטיב באידיאולוג'יק וארט דיירטור בבאומן בר ריבנאי בהם הייתי אחראי על כמה מהמותגים המובילים במשק: קוקה קולה, עלית (בפלות, קפה טורקי), פרוקטר & גמבל, פלאפון ועוד.
אני בן 31, נשוי + 1, בעל תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק ואסטרטגיה,
מנכ"ל חברת הפרסום המתמחה בסטארטאפים Creativity's ומנטור בחממת הסטארטאפים של המכללה למנהל.
לפני שייסדתי את Creativity's , שימשתי כמנהל קריאיטיב באידיאולוג'יק וארט דיירטור בבאומן בר ריבנאי בהם הייתי אחראי על כמה מהמותגים המובילים במשק: קוקה קולה, עלית (בפלות, קפה טורקי), פרוקטר & גמבל, פלאפון ועוד.
אג'נדה במשפט אחד:
When love and skill work together expect a masterpiece
מהו תחום ההתמחות שלך? ומה הוביל אותך לנישה הזו?
אני מתמחה במיתוג סטארטאפים ובניית תוכניות ה-Go To Market שלהם לשוק העולמי והישראלי, כולל תוכניות פרסום ושיווק לצרכנים ולעסקים, יצירת ערך מוסף באמצעות בניית בסיס לקוחות ראשוני והכנה להתרחבות עתידית.
אני עובד עם סטארטאפים משלב הרעיון או שלב הseed עד סטארטאפים מתקדמים יותר וחברות יותר וותיקות שנתקלות בצרכים חדשים כמו שוק שהופך יותר תחרותי ויש בו צורך להמציא את עצמך מחדש כדי לבסס מעמד, לשמור ואף להרחיב את מעגל להקוחות.
כמה מהסטארטאפים בהם הייתי מעורב משלב הרעיון בלבד, כבר הגיעו להשקעה משמעותית, והכרה בשוק האמריקאי והישראלי.
התפתחתי מקצועית בעולם הקריאייטיב, כאשר ליוותי סטארטאפיסטים לאורך התהליך הקריאטיבי, גיליתי את הערך המוסף שלי בתהליך האסטרטגי של המיתוג ותמיכה במהלכים השיווקים של החברה.
אנשי קריאיטיב הם יזמים לכל דבר, בכל יום אנחנו מתבקשים להמציא את החוקים מחדש ואותי מאוד משך לפתח את אותה יכולת המשמשת פרויקט פרסומי ולנסות אותה בעולם העסקי שבו אני לוקח רעיון והופך אותו למיזם עסקי לכל דבר.
When love and skill work together expect a masterpiece
מהו תחום ההתמחות שלך? ומה הוביל אותך לנישה הזו?
אני מתמחה במיתוג סטארטאפים ובניית תוכניות ה-Go To Market שלהם לשוק העולמי והישראלי, כולל תוכניות פרסום ושיווק לצרכנים ולעסקים, יצירת ערך מוסף באמצעות בניית בסיס לקוחות ראשוני והכנה להתרחבות עתידית.
אני עובד עם סטארטאפים משלב הרעיון או שלב הseed עד סטארטאפים מתקדמים יותר וחברות יותר וותיקות שנתקלות בצרכים חדשים כמו שוק שהופך יותר תחרותי ויש בו צורך להמציא את עצמך מחדש כדי לבסס מעמד, לשמור ואף להרחיב את מעגל להקוחות.
כמה מהסטארטאפים בהם הייתי מעורב משלב הרעיון בלבד, כבר הגיעו להשקעה משמעותית, והכרה בשוק האמריקאי והישראלי.
התפתחתי מקצועית בעולם הקריאייטיב, כאשר ליוותי סטארטאפיסטים לאורך התהליך הקריאטיבי, גיליתי את הערך המוסף שלי בתהליך האסטרטגי של המיתוג ותמיכה במהלכים השיווקים של החברה.
אנשי קריאיטיב הם יזמים לכל דבר, בכל יום אנחנו מתבקשים להמציא את החוקים מחדש ואותי מאוד משך לפתח את אותה יכולת המשמשת פרויקט פרסומי ולנסות אותה בעולם העסקי שבו אני לוקח רעיון והופך אותו למיזם עסקי לכל דבר.
ישראל מייצרת סטארטאפים בכמות מסחררת, מהם התחומים בהם אתה מעדיף להתמקד ולמה?
כידוע, ישראל היא קרקע פורייה ליזמות ומקום מצוין להיות בו יזם, יש כאן את כל מה שצריך כדי להצליח בענק: אנשים מבריקים, חממות, מאיצים, משקיעים, שיתופי פעולה והבנה הדדית בפוטוציאל העסקי של עולם היזמות.
אני מעדיף להתמקד במיזמים שמביאים חדשנות ועונים על צורך אמיתי בשוק.
רוב המיזמים שאני מעורב בהם הם מבוססי תוכנה (ווב ואפליקציות) אך לעיתים אני מוצא גם מוצרים ראויים כמו לדוגמא מוצר עם פטנט ייחודי (כיסוי לאייפון עם מצית חשמלית) שאנו מעלים בימים אלה ל-KickStarter.
מהו המהלך הקריאטיבי ביותר בו נתקלת בזירת הסטארטאפים?
המהלך הכי יצרתי הוא לדעתי הדרך שבה Ripple יצרו סוג של שיווק רשתי ויראלי ואורגני בו הם הצליחו להגיע לכמות מצטרפים עצומה בתוך זמן קצר מאוד.
גם ה Waiting List ש-MailBox עשו יצר באזז לא נורמלי סביב האפליקציה.
כידוע, ישראל היא קרקע פורייה ליזמות ומקום מצוין להיות בו יזם, יש כאן את כל מה שצריך כדי להצליח בענק: אנשים מבריקים, חממות, מאיצים, משקיעים, שיתופי פעולה והבנה הדדית בפוטוציאל העסקי של עולם היזמות.
אני מעדיף להתמקד במיזמים שמביאים חדשנות ועונים על צורך אמיתי בשוק.
רוב המיזמים שאני מעורב בהם הם מבוססי תוכנה (ווב ואפליקציות) אך לעיתים אני מוצא גם מוצרים ראויים כמו לדוגמא מוצר עם פטנט ייחודי (כיסוי לאייפון עם מצית חשמלית) שאנו מעלים בימים אלה ל-KickStarter.
מהו המהלך הקריאטיבי ביותר בו נתקלת בזירת הסטארטאפים?
המהלך הכי יצרתי הוא לדעתי הדרך שבה Ripple יצרו סוג של שיווק רשתי ויראלי ואורגני בו הם הצליחו להגיע לכמות מצטרפים עצומה בתוך זמן קצר מאוד.
גם ה Waiting List ש-MailBox עשו יצר באזז לא נורמלי סביב האפליקציה.
האם יש לך מקורות השראה ייחודיים למיתוג? אם כן מהם?
כל בוקר אני פותח עם האתרים FWA ו- Dribbble יש את העבודות ברמה הגבוהה ביותר בעולם.
גם אני שואב המון השראה ממוזיקה, למשל אומנים כמו Pharell Williams, שעם כל אמן שהוא עובד הוא מצליח לייצר משהו חדש ויחודי.
עולם העיצוב, במיוחד בסטארטאפים לא שונה מעולם המוזיקה, בשניהם היצירתיות והאיכות עושים את כל ההבדל, ו"הקהל" מגיב לזה מיד.
כל בוקר אני פותח עם האתרים FWA ו- Dribbble יש את העבודות ברמה הגבוהה ביותר בעולם.
גם אני שואב המון השראה ממוזיקה, למשל אומנים כמו Pharell Williams, שעם כל אמן שהוא עובד הוא מצליח לייצר משהו חדש ויחודי.
עולם העיצוב, במיוחד בסטארטאפים לא שונה מעולם המוזיקה, בשניהם היצירתיות והאיכות עושים את כל ההבדל, ו"הקהל" מגיב לזה מיד.
מהם המגמות העתידיות בתחום המיתוג לסטארטאפים? האם ישנם כללים?
במיתוג סטארטאפים, מעבר לרעיון עצמו, מי שיצליח לייצר חדשנות ממשקית ברמת ה UI וחדשנות עיצובית ברמת הUX יצליח לקחת את זה לשלב הבא ולייצר לעצמו יתרון תחרותי אמיתי.
דוגמא טובה לכך היא MailBox, הם הבינו את השימוש האמיתי של אנשים באפליקציות אימייל והצליחו לתרגם זאת בצורה מצוינת לממשק אפליקטיבי יחודי ועל ידי כך ייצרו בידול וערך למשתמש.
במיתוג סטארטאפים, מעבר לרעיון עצמו, מי שיצליח לייצר חדשנות ממשקית ברמת ה UI וחדשנות עיצובית ברמת הUX יצליח לקחת את זה לשלב הבא ולייצר לעצמו יתרון תחרותי אמיתי.
דוגמא טובה לכך היא MailBox, הם הבינו את השימוש האמיתי של אנשים באפליקציות אימייל והצליחו לתרגם זאת בצורה מצוינת לממשק אפליקטיבי יחודי ועל ידי כך ייצרו בידול וערך למשתמש.
שלושה טיפים לסטארטאפיסט המתחיל:
1. אל תפחד לספר את הרעיון שלך, אתה לא יכול לדעת את מי שתפגוש ואיך המפגש שלכם יכול לפתוח לך הזדמנויות, תמיד תכיר מישהו שמכיר את מישהו שצריך משהו דומה.
2. אנשים הם המפתח לכל התקדמות – פתח את מערכת היחסים החיצונית והפנימית של החברה.
3. תאמין בעצמך.
1. אל תפחד לספר את הרעיון שלך, אתה לא יכול לדעת את מי שתפגוש ואיך המפגש שלכם יכול לפתוח לך הזדמנויות, תמיד תכיר מישהו שמכיר את מישהו שצריך משהו דומה.
2. אנשים הם המפתח לכל התקדמות – פתח את מערכת היחסים החיצונית והפנימית של החברה.
3. תאמין בעצמך.
כיצד נמדדת הצלחה בתחום העיסוק שלך?
הרבה חושבים שהצלחה בסטארטאפ היא רק אם יש אקזיט, אבל זהו לא המדד העיקרי.
לפי דעתי הצלחה נמדדת לפי הדרך אל המטרה, איזה צוות יצרת לאורך הדרך, מה הדינמיקה שיש בצוות, היחסים שאתה מפתח עם המשקיעים, (שגם אם אולי לא השקיעו בך במייזם הנוכחי אולי במייזם הבא הם כן) והכי חשוב הניסיון שצברת.
הרבה חושבים שהצלחה בסטארטאפ היא רק אם יש אקזיט, אבל זהו לא המדד העיקרי.
לפי דעתי הצלחה נמדדת לפי הדרך אל המטרה, איזה צוות יצרת לאורך הדרך, מה הדינמיקה שיש בצוות, היחסים שאתה מפתח עם המשקיעים, (שגם אם אולי לא השקיעו בך במייזם הנוכחי אולי במייזם הבא הם כן) והכי חשוב הניסיון שצברת.
לאתר של ירון שגיא וחברת Creativity's