היי עמית, ספר לנו קצת עליך
שמי עמית אני אוטוטו בן 32, נולדתי וגדלתי בקיבוץ מזרע שבעמק יזרעאל,
סיימתי את לימודי בשנקר לפני שנתיים (2011) במחלקה לתקשורת חזותית,
אוהב מאוד מוסיקה ישראלית של פעם ובכלל כנראה אדם סנטימנטלי עם הערכה מוגזמת לנוסטלגיה.
מגיל מאוד צעיר אני זוכר את עצמי מצייר ומקשקש,
הפעם הראשונה ש"עיצבתי" באמצעות מחשב הייתה בתקופת הצבא שם העברתי הרבה מאוד משמרות לילה באיור קומיקס מחלקתי בתוכנת הצייר המהוללת.
העבודה הראשונה שלי בעיצוב הייתה בעיתון הארץ שם עבדתי במחלקת החדשות ובמוסף הספורט (כך חיברתי 2 אהבות יחדיו) ומאז סיום הלימודים אני עובד בסטודיו נרובאי ביפו שמתמחה בעיקר במיתוג ובעיצוב לפרינט ולווב.
שמי עמית אני אוטוטו בן 32, נולדתי וגדלתי בקיבוץ מזרע שבעמק יזרעאל,
סיימתי את לימודי בשנקר לפני שנתיים (2011) במחלקה לתקשורת חזותית,
אוהב מאוד מוסיקה ישראלית של פעם ובכלל כנראה אדם סנטימנטלי עם הערכה מוגזמת לנוסטלגיה.
מגיל מאוד צעיר אני זוכר את עצמי מצייר ומקשקש,
הפעם הראשונה ש"עיצבתי" באמצעות מחשב הייתה בתקופת הצבא שם העברתי הרבה מאוד משמרות לילה באיור קומיקס מחלקתי בתוכנת הצייר המהוללת.
העבודה הראשונה שלי בעיצוב הייתה בעיתון הארץ שם עבדתי במחלקת החדשות ובמוסף הספורט (כך חיברתי 2 אהבות יחדיו) ומאז סיום הלימודים אני עובד בסטודיו נרובאי ביפו שמתמחה בעיקר במיתוג ובעיצוב לפרינט ולווב.
באילו תוכנות אתה משתמש לעיצוב?
הכי הרבה בפוטושופ ואינדייזין וקצת פחות באילוסטרייטור.
מק או פיסי?
Mac
כיצד למדת עיצוב?
תמיד נמשכתי לתחום היצירה והאמנות, בתיכון למדתי במגמת ציור ועשיתי בגרות בתולדות האומנות ובציור (אל אף שאני לא צייר דגול...), על עיצוב גרפי שמעתי ולמדתי בשלב מאוחר יותר בחיים מידידה שעבדתי איתה ולמדה בשנקר כמה שנים לפני.
בכלל אני זוכר שהגעתי ללימודים מאוד נאיבי ובוסר, בגלל שגדלתי רחוק מאוד ממרכז העניינים לא הייתי חשוף להרבה מאוד דברים שחברי ללימודים כבר ידעו או הכירו, בהתחלה זה היה לי קשה אבל אח"כ הבנתי שזו הייתה מתנה מכיוון שבאתי הרבה יותר רענן, חופשי ממסגרות ופרדיגמות ומצד שני היה לי את המטען האישי והייחודי שלי שאפשר לי לחדש ולפתח את השפה שלי כמעצב.
הכי הרבה בפוטושופ ואינדייזין וקצת פחות באילוסטרייטור.
מק או פיסי?
Mac
כיצד למדת עיצוב?
תמיד נמשכתי לתחום היצירה והאמנות, בתיכון למדתי במגמת ציור ועשיתי בגרות בתולדות האומנות ובציור (אל אף שאני לא צייר דגול...), על עיצוב גרפי שמעתי ולמדתי בשלב מאוחר יותר בחיים מידידה שעבדתי איתה ולמדה בשנקר כמה שנים לפני.
בכלל אני זוכר שהגעתי ללימודים מאוד נאיבי ובוסר, בגלל שגדלתי רחוק מאוד ממרכז העניינים לא הייתי חשוף להרבה מאוד דברים שחברי ללימודים כבר ידעו או הכירו, בהתחלה זה היה לי קשה אבל אח"כ הבנתי שזו הייתה מתנה מכיוון שבאתי הרבה יותר רענן, חופשי ממסגרות ופרדיגמות ומצד שני היה לי את המטען האישי והייחודי שלי שאפשר לי לחדש ולפתח את השפה שלי כמעצב.
באיזה תחום עיצוב הנך מתמחה?
בלימודים בשנקר הייתי בהתמחות פרינט, אני עדין מתחבר מאוד לנייר, לחומריות ולחוויה החושית הזו שעדין קשה לשחזר או לייצר במדיה הדיגטלית, כיום אני מעצב לכל המדיות, גם פרינט וגם לווב.
כמה שנים?
3.5
בלימודים בשנקר הייתי בהתמחות פרינט, אני עדין מתחבר מאוד לנייר, לחומריות ולחוויה החושית הזו שעדין קשה לשחזר או לייצר במדיה הדיגטלית, כיום אני מעצב לכל המדיות, גם פרינט וגם לווב.
כמה שנים?
3.5
מה אתה אוהב בתחום?
היכולת ליצור ולייצר דברים חדשים כל הזמן, להתקע עם משהו שאתה לא מצליח לפצח ובסוף למצוא את הפתרון, לראות את הדברים שעשית יוצאים למרחב הציבורי, מודפסים בעיתון או הופכים לאתר אמיתי שאנשים גולשים בו ולדעת שהשארת את החותם שלך בעולם.
היכולת ליצור ולייצר דברים חדשים כל הזמן, להתקע עם משהו שאתה לא מצליח לפצח ובסוף למצוא את הפתרון, לראות את הדברים שעשית יוצאים למרחב הציבורי, מודפסים בעיתון או הופכים לאתר אמיתי שאנשים גולשים בו ולדעת שהשארת את החותם שלך בעולם.
מה דעתך על רמת העיצוב בארץ בשנים האחרונות? האם היא משתפרת?
אני חשוב שזו שאלה שקשה מאוד לענות עליה באופן אובייקטיבי, אין ספק שהתפתחות המדיה הדיגטלית, האינטרנט והסמארטפונים חושפים את כולנו לעיצוב ברמה כזו שלא ידענו בעבר.
התהליך הזה גם מייצר הרבה מאוד מקומות עבודה והיום יש הרבה יותר מעצבים מלפני 10 שנים או 20 שנה, אני חושב שאנחנו גם צרכנים הרבה יותר גדולים של עיצוב, דבר שבא לידי ביטוי כמעט בכל מה שסובב אותנו ביום יום.
לשאלה האם הדור של היום הוא מעצב טוב יותר מדור העבר, אני לא בטוח, בהנחה שיש לכך תשובה מוחלטת, צריך לזכור שעיצוב הוא דבר שנבחן בהקשר של זמן, תרבות וחברה,
היום אנחנו חיים בתרבות של שפע וכמו כל תוצר של תרבות השפע גם בעיצוב בארץ יש הרבה מאוד דברים מצויינים ויש גם דברים פחות טובים.
מה היית מייעץ למתחילים בתחום?
לא לשכוח למה בחרת בתחום הזה גם כשיש ימים קשים (ויש הרבה כאלו), לא להגיד לא, ולנסות להתנסות בכל מיני תחומים ואתגרים, ניסיון זה דבר יקר שלא קונים בכסף, להיות כנה עם אנשים ולקוחות, ולפתח עוד תחביב, חשוב גם לדעת להתנתק קצת.
אני חשוב שזו שאלה שקשה מאוד לענות עליה באופן אובייקטיבי, אין ספק שהתפתחות המדיה הדיגטלית, האינטרנט והסמארטפונים חושפים את כולנו לעיצוב ברמה כזו שלא ידענו בעבר.
התהליך הזה גם מייצר הרבה מאוד מקומות עבודה והיום יש הרבה יותר מעצבים מלפני 10 שנים או 20 שנה, אני חושב שאנחנו גם צרכנים הרבה יותר גדולים של עיצוב, דבר שבא לידי ביטוי כמעט בכל מה שסובב אותנו ביום יום.
לשאלה האם הדור של היום הוא מעצב טוב יותר מדור העבר, אני לא בטוח, בהנחה שיש לכך תשובה מוחלטת, צריך לזכור שעיצוב הוא דבר שנבחן בהקשר של זמן, תרבות וחברה,
היום אנחנו חיים בתרבות של שפע וכמו כל תוצר של תרבות השפע גם בעיצוב בארץ יש הרבה מאוד דברים מצויינים ויש גם דברים פחות טובים.
מה היית מייעץ למתחילים בתחום?
לא לשכוח למה בחרת בתחום הזה גם כשיש ימים קשים (ויש הרבה כאלו), לא להגיד לא, ולנסות להתנסות בכל מיני תחומים ואתגרים, ניסיון זה דבר יקר שלא קונים בכסף, להיות כנה עם אנשים ולקוחות, ולפתח עוד תחביב, חשוב גם לדעת להתנתק קצת.
מהם הטיפים החשובים ביותר אשר למדת במהלך השנים?
עיצוב טוב לטעמי הוא כזה שגם יפה אבל גם אינטלגנטי ועם ערך מוסף לכן חשוב מאוד להתעניין במה שקורה סביבנו, להיות עם היד על הדופק, לרצות תמיד ללמוד ולהקשיב לאנשים (וגם ללקוחות), להתייעץ עם בעלי ניסיון והכי חשוב להיות נאמן לעצמך ולהשתדל להביא את העולם הפנימי שלך לתוך כל פרויקט.
קישור לתיק עבודות באינטרנט/קריאטיבס
www.amitsakal.com
http://creatives.co.il/amitsakal
עיצוב טוב לטעמי הוא כזה שגם יפה אבל גם אינטלגנטי ועם ערך מוסף לכן חשוב מאוד להתעניין במה שקורה סביבנו, להיות עם היד על הדופק, לרצות תמיד ללמוד ולהקשיב לאנשים (וגם ללקוחות), להתייעץ עם בעלי ניסיון והכי חשוב להיות נאמן לעצמך ולהשתדל להביא את העולם הפנימי שלך לתוך כל פרויקט.
קישור לתיק עבודות באינטרנט/קריאטיבס
www.amitsakal.com
http://creatives.co.il/amitsakal