היי נמרוד ספר לנו עליך:
שמי נמרוד פרידברג, בן 34, מתגורר בתל אביב. מנכ"ל פיד מדיה - סוכנות לשיווק דיגיטלי ומרצה במכללה למנהל ובמרכז הבינתחומי הרצליה.
קריאטיביות בעיניי היא להצליח לבלוט בים של תוכן
ספר לנו על פיד מדיה וצוות החברה:
פיד מדיה הוקמה לפני שש שנים, אחרי מספר שנים בהם עבדתי בניהול קמפיינים פוליטיים ומצבי משבר כיועץ תקשורת. אחרי בחירות 2009 בהן עבדתי בצוות הדוברות של "הליכוד", הבנתי שהמודלים הישנים הופכים ללא רלוונטיים ושאפשר לוותר על מתווכים (אמצעי תקשורת ופרסום קלאסי), כדי להגיע ישירות לקהלי היעד המבוקשים.
פיד מדיה, מתאימה עצמה לעולם משתנה, אבל הליבה שלנו היתה ותשאר תוכן מקורי איכותי- מפוסט בפייסבוק עד סדרת רשת פורצת דרך. אנחנו מספקים את הסיפור עבור קהל היעד של הלקוח/ מותג ומפיצים אותו באמצעות פרסום ממוקד. בשנתיים האחרונות המשקל של הפרסום רק עולה ועולה אצלנו, אבל לא על חשבון הסיפור.
ספר לנו על פרויקט מעניין שאתם עובדים עליו כרגע:
בשנה שעברה, הפקנו יחד עם במבוק הפקות את "קינגים" סדרת רשת שזכתה לשתי מיליון צפיות ועוברת עכשיו לטלויזיה. השנה אנחנו ממשיכים עם הפקת מקור אינטרנטית נוספת ובקרוב נשיק מיזם חדש המעניק יכולת לעבד ביג דאטה ולהשליך אותו סטטיסטית על קהלים גדולים יותר. המודל שייך לחברה אמריקאית, אבל עוד קצת מוקדם להרחיב.
מהם מקורות ההשראה שלך:
ברוב המקרים, אנשים טובים. בחלק מהמקרים, בזמן ספורט. המחשבות נודדות למקומות יצירתיים כדי להימנע מהשעמום והסבל שבאימון.
זכיתי לעבוד עם רז ציפריס שהוא איש קריאייטיב אדיר ונושם אינטרנט אז זה מקל מאוד על מלאכת סיעור המוחות.
ספר לנו על הפרויקט המאתגר ביותר שעבדת עליו:
קמפיין הבחירות של המחנה הציוני. היו מספר אתגרים - קידום לא של פוליטיקאי כוכב אחד (דוגמת לפיד, נתניהו או בנט), אלא שני פוליטיקאים פלוס השקה של מותג פוליטי חדש.
הצלחנו לייצר נוכחות חזקה ברשתות החברתיות ולהשפיע על סדר היום. עשינו שימוש בכלי פרסום ופילוח חדשניים וזכיתי לעבוד לצד קליברים גדולים. אמנם הפסדנו, אבל ההפסד שלנו הוא ריסוק הימין של נתניהו בבליץ של הימים האחרונים. המחנה הציוני הגיע לתוצאה מעולה של 24 מנדטים וכאדם שלא יודע להפסיד וג'אנקי של פוליטיקה - אני כבר מחכה לסיבוב הבא.
אחת המחמאות שקיבלתי הייתה תלונה שעשינו עבודה כל כך טובה בדיגיטל שאשכרה חשבו שיש סיכוי למהפך.
מהו האתגר הגדול ביותר בפרסום דיגיטלי:
משנה לשנה התקציבים ותשומת הלב לעולם הדיגיטלי עולה, אבל עדיין יש תחרות על תשומת הלב מול אמצעי הפרסום והשיווק המסורתיים.
עם איזה סוגי לקוחות אתה מעדיף לעבוד?
יש לנו ניסיון רב עם לקוחות פוליטיים וציבוריים, אבל אנחנו נושמים קמפיינים ומתפקדים הכי טוב במצבי לחץ ולכן פעילים גם בתחום המסחרי שם יש קמפיינים בתדירות גבוהה יותר.
הלקוחות שאני הכי אוהב, הם אלה שנותנים לנו חופש פעולה ו"זורמים" עם תחושות הבטן שלנו לוכסן שגעונות...
אם לא היית איש שיווק כנראה היית:
סביר להניח שיועץ תקשורת פוליטי. מאוד אהבתי את התחום הפוליטי ולכן בפיד מדיה אנחנו עוסקים בזה הרבה.