היי רונן, ספר לנו עליך:
אני אוטוטו בן 40, אבל לא מרגיש יום יותר מ-39. נשוי באושר לסיגל ואבא ליובל, הילה ושירה.
אני מאוד אוהב את עולם הסטרטאפים והיזמות, והאהבה הזאת הובילה אותי ב-2007 להיות שותף לייסוד חברת אנטרטיקה. מאז אני משמש כמנכ"ל החברה וכאחראי על הפיתוח העסקי.
כשאני לא בעבודה או בתפקיד אבא, אני מתאמן באדיקות כבר כמה שנים בג׳יו ג׳יטסו ברזילאי, מתופף מגיל 8, ומכור לגמרי למוסיקת ג'אז.
כל מה שמקבל הלקוח אצלנו, נבדק בקפידה מול משתמשים קיימים או פוטנציאליים, לפני שמועבר הלאה. לא קיימת אצלנו האפשרות שפשוט נניח הנחות, לא משנה כמה נכונות הן נראות, מבלי לבדוק אותן בכל אחד משלבי התהליך.
ספר לנו על אנטרטיקה וצוות החברה:
אנטרטיקה מתמחה באפיון ועיצוב חווית משתמש. על כל פרוייקט אצלנו עובד צוות המורכב מאנשי Research, UI ו- UX. יש לנו גם צוות של אנשי UX בארה"ב ובאירופה שמשולבים בפרוייקטים שונים לפי הצורך.
לפני מספר שנים נועה, שותפתי, גם נסעה לסן פרנסיסקו, להשתלמות ב- cooper, שהיא אחת החברות הגדולות בעולם ל- UX, וחזרה משם עם עוד תובנות חדשות. כיום, נועה ואני מרצים בעצמינו על כל נושא חווית המותג בכנסים שונים, האחרון שבהם היה 2015 UX SALON
ספר לנו על פרוייקט מעניין שאתה עובד עליו כרגע:
ממש ברגעים אלה אנחנו בעיצומו של פרוייקט מדהים: מוצר בעל 17 מיליון משתמשים, שהבעלים החליטו שהגיע הזמן לקחת אותו למקום אחר ( Pivot). כחלק מהפרוייקט, ביצענו ראיונות עם משתמשים במקומות שונים ומגוונים בעולם כמו יפן, אירלנד, קוסטה ריקה, חוף השנהב ועוד. מהראיונות האלו הגענו לתובנות עמוקות ומאוד מעניינות לגבי התנהגותם, מטרותיהם ורצונותיהם של המשתמשים.
לאחר איסוף המידע מהמשתמשים, עזרנו ליזמים להבין את הכיוון החדש אליו אפשר להוביל את המוצר, כזה שיענה באופן מיטבי על הצרכים של המשתמשים הסופיים.
כרגע אנחנו בשלבי ההטמעה ועובדים מול מפתחי המוצר, תוך שימוש במתולוגיות LEAN UX אשר מוכיחות את עצמן בקידום הפרוייקט.
מהם סוגי הפרוייקטים המועדפים עליך?
הפרוייקטים שמהם אני שואב את הסיפוק הכי גדול, הם אלה שמתחילים מ-א' וממשיכים עד אחרי ת'. בשביל באמת למנף את המומנטום של השקת מוצר, חייבים להמשיך כל הזמן לחקור, למדוד ולשנות, וחייבים לעשות את זה בזמן אמת. יש עדיין חברות שלא מבינות זאת, אבל כאשר אנחנו עובדים עם כאלה שמפנימים את חשיבות העבודה לטווח ארוך, ורואים את השינוי וההצלחה שלהם גם בהמשך, זה פשוט כיף אדיר.
מהו הערך הכי גדול עבור הלקוח המשתמש בשרותי החברה?
כל מה שמקבל הלקוח אצלנו, נבדק בקפידה מול משתמשים קיימים או פוטנציאליים, לפני שמועבר הלאה. לא קיימת אצלנו האפשרות שפשוט נניח הנחות, לא משנה כמה נכונות הן נראות, מבלי לבדוק אותן בכל אחד משלבי התהליך.
אנחנו גם עובדים באופן צמוד מאוד עם הלקוחות שלנו, והם חלק אינטגרלי מהתהליך. מאוד חשובים לנו שיתוף הפעולה הזה, והשקיפות מול הלקוח. אחת הסיבות שהלקוחות שלנו מרוצים זה שהם מעודכנים ומתקשרים איתנו כל הזמן, במקום רק לקבל מוצר מוגמר בסוף העבודה.
מהם מקורות ההשראה שלך?
לשבת על הכורסא ולהאזין למוסיקת ג'אז טובה, למשל Dave Brubeck שמתנגן אצלי בדיוק עכשיו. אם אני משלב את זה גם עם כוס וויסקי משובח, זה בהחלט מוסיף להשראה. גיליתי גם שללכת לאיבוד ברחובות ברצלונה או פריז זאת השראה נהדרת.
אם תינתן לך הזדמנות לבצע חווית משתמש למותג בינלאומי, במי היית בוחר ולמה?
יש לי חלום קטן, שהוא לבצע אפיון חווית משתמש לאפליקצייה של העיר ניו יורק.
אני מת על העיר הזאת, ועל כל מה שהיא מציעה, ואני ממש לא היחיד. יש בה כזה גיוון עצום של תושבים ושל מבקרים, ששלב הראיונות לבד יהיה חתיכת אתגר. ה-persona שתיווצר בתהליך הזה בטוח סופר מעניינת. אני באמת מאמין שאפשר לעשות משהו מדהים וחדשני שישקף את האופי המיוחד של העיר הזאת. מקווה שראש העיר קורא את זה...
מהם העקרונות לחווית משתמש מצויינת?
איך שאני רואה את הדברים, יש 4 עקרונות מהותיים:
מיקוד – לדעת מה הערך שמביאים, ולמי.
וידוא – לא להתבסס על הנחות בלבד, חייבים לצאת לשטח ולבדוק.
"ראיון השילוש הקדוש" – ראיונות מקיפים עם הבעלים, העובדים והמשתמשים של כל מותג.
התמדה – לא להפסיק לבחון את המוצר, ולדעת לשנות כשצריך.
מהם כיווני הפיתוח של אנטרטיקה בשנים הקרובות?
כרגע אנחנו עובדים על שני מיזמים גדולים, ואנחנו בוחנים מספר הצעות מאוד מעניינות לשיתופי פעולה בינלאומיים, מאמין שתשמעו עליהם בקרוב.
5 טיפים ליזמים:
- לפני הכול, תבינו את ה"למה" שלכם. למה בכלל אתם נכנסים לתחום הזה.
- זהו את הערך של המוצר שלכם, ומה היתרונות שלו בשוק. אחרי שזיהיתם, חשוב גם שתבינו איך מנצלים את הערך הזה כראוי
- תגדירו באופן הכי ברור שאפשר מיהו קהל היעד שלכם. כמה שיהיה יותר מוגדר, ככה יהיה גם פשוט יותר להגיע אל אותו קהל יעד רלוונטי.
- הקיפו את עצמכם באנשים טובים. כאלה עם ראש גדול, שרוצים ומוכנים ללמוד, להתפתח ולהתקדם.
- להמשיך לבצע בדיקות ושינויים גם לאחר השקת המוצר. חייבים לבדוק איך מגיב קהל היעד, והאם הוא רואה את הערך של המוצר כפי שחזיתם.
סיפור קצר לסיום:
לא מזמן סיפר לנו בהתלהבות אחד הלקוחות שלנו שהוא נוסע לטיול באנטרקטיקה. אז בשביל שלא יהיה לו קר מדי, צרפנו לנסיעה גם את ה"לב" שלנו, שיוכל להתחמם...