Creatives Team 18/11/2014

קריאטיבי אחד על אחד - אריק דנינו

קריאטיבי אחד על אחד - אריק דנינו
אריק דנינו.

היי אריק, ספר לנו עליך:

היי. אני אריק, בן 30, ירושלמי מיום היוולדי, וכיום בונה אתרים ומעצב פרילאנס, מחפש עבודה ולומד עיצוב ופיתוח משחקי מחשב וסלולר בשנקר.


לאחרונה סיימתי ללמוד במכללת ספיר, כ-4 שנים, במסלול משולב שכלל לימודי הנדסאי תקשורת אינטראקטיבית ותואר ראשון בתקשורת, יצירה וביקורת.
בזמן הלימודים עבדתי כמנהל האתר של אגודת הסטודנטים במכללה, בניתי עבורם אתר חדש, עבדתי שנתיים כמעצב של משרד הדיקן במכללה, ועד היום אני עובד כמתרגל בבית הספר להנדסאים, במסלול בו למדתי, כבר שנה שלישית. בעצם, לא זוכר מתי בפעם האחרונה באמת נחתי.
 

 


 

מעבר לפיתוח הרעיון, אני תמיד משתדל להיות עם ראש פתוח וללמוד דברים חדשים, גם כאלו שאולי פחות קשורים ישירות לנושא. לכן גם זוהי אחת הסיבות שהחלטתי להמשיך ללמוד לתואר בתקשורת (שאין לו קשר ישיר לתחום, מלבד השם). כיום אני די בטוח שהלימודים לתואר עזרו לי יותר "לפתוח" את הראש ולקבל יותר יצירתיות.

האמת שלתחום האינטראקטיב הגעתי די במקרה (אבל כנראה שהתשוקה תמיד הייתה שם). אני בא בכלל מרקע של אלקטרוניקה, בו עסקתי כעשר שנים (הנדסאי אלקטרוניקה, בנוסף ל-5.5 שנים בצבא בתחום זה). כנראה שהרגשתי שדי מיציתי את התחום, והחלטתי ללכת עם הלב. נקודת המפנה חלה בצבא, כאשר נכנסתי לקבע. מידי פעם היה נהוג בבסיס לערוך "שתייה" לכל החיילים בגף. יחד עם מישהי נוספת שנכנסה לקבע, החלטנו לערוך ערב בלתי נשכח, שכלל סרטון בן חצי שעה שצולם בבסיס בהשתתפות כלל החיילים. הייתי אמון על הצילום, התסריט והעריכה. למדתי דרך טוטוריאלים את תוכנת After Effects ו-Premiere. לאט לאט "נשאבתי" לעולם הזה, ולאחר שהוקרן הסרט, קיבלתי פידבקים מאוד חיוביים. בנקודה זו הבנתי בעצם כי זה מה שאני באמת אוהב ורוצה להמשיך לעסוק בו.
 

קריאטיבי אחד על אחד - אריק דנינו
מזכרות מהתקופה הצבאית.

ספר לנו מה אתה עושה במקביל לחיפוש משרה:

תמיד קשה לי לדבר על עצמי ועל מה אני עושה, אבל כנראה שאין אפשרות לברוח מזה. אני נותן שירותים בתחום העיצוב (מיתוג, עיצוב אתרים, עיצוב אפליקציות וכו'), פרינט (פלאיירים, שלטי חוצות) בתחום בניית האתרים (מערכות  CMSכגון ג'ומלה וורדפרס), בתחום הברודקאסט (יצירת סרטוני תדמית, פתיחים, סגירים), מידולי וסרטוני תלת מימד. למרות שזה נשמע לא מעט, אני מאוד רעב לתחום ומרגיש שיש לי עוד דברים רבים וחדשים ללמוד וכמובן תמיד שואף להתמקצע יותר.
 

קריאטיבי אחד על אחד - אריק דנינו
עמדת העבודה הצנועה של אריק

למה כדאי להעסיק אותך ולא כל איש אינטראקטיב אחר?

אני עובד עם יחס אישי, איכפת לי מכל פרויקט ואני משתדל לעשות אותו על הצד הטוב ביותר. זוהי תשובה שבטח כל סטודנט ובעל עסק יגיד, כי אלו התשובות שהלקוחות רוצים לשמוע, אבל הדבר הכי אמיתי שאני יכול להעיד על עצמי (וגם אחרים יעידו) הוא שאני מביא את כל כולי לפרויקט עליו אני עובד עם הלקוח, ועושה אותו מכל הלב.

 

 

 

כיצד קריאטיביות באה לידי ביטוי בעבודתך:

אני חושב שזה בין החלקים הכי קשים בעבודה, אם לא הקשה ביותר. למצוא את הרעיון היצירתי שיבדל את הפרויקט משאר הפרויקטים. קודם כל אני מנסה לדלות כמה שיותר מידע על הפרויקט בכדי להכיר אותו לעומק. אחר כך, יושב בחדר סגור, ללא הפרעות, במשך זמן מה ומנסה לחשוב על רעיונות, כאשר הרעיונות הראשונים, כמעט תמיד נזרקים לפח. בהמשך החשיבה כשאני מוצא את הרעיון הנכון, אני שומר אותו בצד ומנסה לחשוב על משהו יותר קריאייטיבי. לבסוף, מנסה לפתח אותו ולראות אם יש בו מספיק "בשר", ובמקביל מקבל השראות מכל מיני מקומות ברשת.
מעבר לפיתוח הרעיון, אני תמיד משתדל להיות עם ראש פתוח וללמוד דברים חדשים, גם כאלו שאולי פחות קשורים ישירות לנושא. לכן גם זוהי אחת הסיבות שהחלטתי להמשיך ללמוד לתואר בתקשורת (שאין לו קשר ישיר לתחום, מלבד השם). כיום אני די בטוח שהלימודים לתואר עזרו לי יותר "לפתוח" את הראש ולקבל יותר יצירתיות.
 

 

 

מהם מקורות השראה שלך?

המקורות משתנים מתחום לתחום. למשל – בתחום המשחקים, פרויקט הגמר שלי מאוד הושפע ממשחקי קווסטים בעבר, שלהם תמיד שמורה אצלי פינה חמה (כגון גובלינס, קירנדיה ודומיהם), ובעיקר מהמשחק "המרוץ לארנונה" שאותו מאוד אהבתי. בתחום האפטר, אני מאוד מושפע מ-video copilot ומהמנטור אנדרו קריימר, שמלמד המון שיטות עבודה ומדגים דברים מסובכים ליצירה בצורה פשוטה וקלילה. בתחום העיצוב, אני בעיקר מקבל השראות מתוסף לכרום שנקרא Benchwarmer, אשר מציג בכל פתיחה של חלונית את העבודות הפופולאריות והמוערכות מאתרים כגון: דריבל, ביהנס וכו'. 
 

קריאטיבי אחד על אחד - אריק דנינו
השראות על הבוקר - BENCHWARMER.

מהי התוכנה המועדפת עליך?

התוכנה המועדפת עליי כיום היא Cinema 4D, מבין שלל התוכנות בהן אני משתמש. למה Cinema 4D? בעיקר בגלל האופן שבו ניתן ליצור עולם שלם בעל עומק ולפסל אותו כאוות נפשך. האפשרויות בלתי נגמרות. גיליתי את תוכנה זו כאשר עבדתי על פרויקט הגמר שלי, ומאז אני לא מפסיק ללמוד ולעבוד איתה. יש לי כמובן עוד לא מעט ללמוד בה אבל אין ספק שזהו עולם מרתק, לפחות מבחינתי. בתוכנה זו, אגב, יצרתי (יחד עם חבר נוסף – מאיר חזות) את הסרטון "התחנה האחרונה" שזכה במקום השני בתחרות סרטונים ויראליים של "פסטיבל קולנוע דרום 2013". עבודה סיזיפית שהניבה תוצאה של סרטון בן 40 שניות (במשך כחודש של עבודה רציפה), אבל זה היה שווה כל רגע.
 

קריאטיבי אחד על אחד - אריק דנינו
דוגמא לשימוש ב-Cinema 4D.

מהו התחום האהוב עליך ביותר ממגוון כישוריך כמעצב, ממדל, טיפוגרף, מתכנת ועורך וידאו?

כששואלים אותי את השאלה הזו, אני מרגיש כמו אבא שמבקשים ממנו לבחור מבין הילדים שלו. אני נוטה לחשוב שאת כל התחומים אני אוהב באותה המידה, ולכן קשה לי מאוד לבחור, אך שלא כמו הורה, כן צריך לבחור תחום מועדף יותר. אני חושב שאני מתחבר יותר לתחום העיצוב מאשר לתכנות, אבל מה שיפה בתחום הוא הדינמיות שבו. תמיד הכל יכול להשתנות.
 

 

 

אתה זוכה סדרתי בתחרויות, האם זה מקדם את פעילות העסק שלך? 

לא יודע אם הייתי אומר זוכה סדרתי, אז קצת נבוך לענות על השאלה הזו. להגיד בוודאות שזכייה בתחרות כזו או אחרת קידמה אותי, אני מאמין שכן, בעיקר בגלל העובדה שכסטודנט מתחיל לעיצוב, קשה לך להעריך את עצמך לעומת שאר המעצבים בתחום. ברגע שאתה זוכה במשהו בסדר גודל כזה, כאשר המובילים בתחום מעריכים את עבודתך, אתה מקבל יותר ביטחון ומבין שאולי אתה כן טוב, ולאט לאט זה מחלחל פנימה.

קריאטיבי אחד על אחד - אריק דנינו
רגע קבלת הפרס בתחרות TOP TALENT AWARD. צילום: שני צדיקריו

מהו המשחק המוצלח ביותר שייצרת?

מבחינת המשחק המצליח ביותר שלי (ויצרתי ממש בודדים, כך שאין מבחר גדול כל כך), זהו פרויקט הגמר שלי, "שביל החלל", שאף זכה בתחרות Top Talent Award 2013 בפרס חביב הקהל. אך מבחינתי, המשחק הכי מוצלח שלי הוא: "ירושלים – בעקבות המפה האבודה". זהו משחק שלא פרסמתי יותר מידי והא גם אינו באוויר. למעשה, הצגתי אותו אך ורק בכיתה, בזמן הלימודים, אך התחברתי אליו יותר מלכל שאר המשחקים שלי. זהו משחק קווסט בסגנון Point & Click, שמטרתו ללמד את השחקן דברים היסטוריים על ירושלים. בקצרה: מפה עתיקה השוכנת בעיר העתיקה, נגנבה בידי שודד עתיקות ופוצלה כחתיכות פאזל, אשר פוזרו ברחבי העיר.
השחקן, דרך רמזים, חקירה, שאלות ואיסוף מידע (ונסיעה ממקום למקום דרך הרכבת הקלה וביקור באתרים היסטוריים כגבעת התחמושת, העיר העתיקה, יד ושם, הר הרצל ועוד) מגיע אל חלקי המפה החסרים ומשלים את כולה.
 

קריאטיבי אחד על אחד - אריק דנינו
צילום מסך מתוך המשחק.

5 טיפים לסטודנטים בתעשייה:

1) תלמדו כל הזמן. תחום העיצוב, ובכלל תחום האינטראקטיב משתנה כל הזמן ומתעדכן בטרנדים חדשים, ואין מה לעשות. בשביל להישאר מעודכנים צריך ללמוד וללמוד.

2) תעזו לחלום ולהאמין בעצמכם שתוכלו להגשים את החלום הזה. אחד הדברים שעלולים לחסום אותנו הוא חוסר אמונה בעצמנו, בגלל שמראש אנחנו שוללים חלום או רעיון שנדמה לנו שלא נהיה מסוגלים להגשים אותו. תאמינו שאתם כן מסוגלים לבצע אותו, ותראו שתוכלו להגיע אליו. גם אם ייקח זמן. מה שמביא אותי לטיפ הבא:

3) סבלנות. דברים לוקחים זמן, גם אם חושבים שהכל יקרה במהירות, צריך להבין שרק תהליך שנעשה בצורה מושכלת, שקולה ונבנה לאורך זמן, יכול להבטיח את הצלחתו בצורה טובה יותר.

4) תאהבו את מה שאתם עושים. קל להגיד זאת, אבל התחום מאוד סיזיפי ולא קל, וחייבים כנראה לאהוב אותו בשביל לשרוד המון שעות מול מחשב, פרויקטים המצריכים חשיבה מחוץ לקופסא. אבל מי שאוהב – ההנאה מובטחת.

5) תשאפו ליצור הרבה. תופתעו לראות כמה השתפרתם וכמה תשתפרו עוד בעתיד. גם אם העבודה היא לא עבור לקוח, תיצרו עבור עצמכם.
 

 

 

 

 


הדיווח נשלח בהצלחה
הדיווח לא נשלח בהצלחה, אנא נסה שנית
אנא רשום תגובה...
האם ברצונך לבצע את פעולה
המשך
בטל
האם ברצונך להמשיך בפעולה?
אישור
ביטול