Creatives Team 14/10/2014

קריאטיבי אחד על אחד - דורון ניר, HappySale

קריאטיבי אחד על אחד - דורון ניר, HappySale

היי דורון, ספר לנו על עליך:

שמי דורון ניר, ואני המנכ״ל ואחד היזמים של אפליקציית HappySale. אני בונה ומנהל מוצרים דיגיטליים כבר 15 שנה. בין הפרוייקטים שהייתי מעורב בהם אפשר למנות את אתר Vgames, אתר MSN ישראל, חברת פנטקטיקס, חטיבת המשחקים הסוציאליים של Oberon Media ועוד.


כמו כן, אני מלמד עיצוב משחקים כבר חמש שנים במסגרות כמו בית ברל והמכללה למנהל, הייתי מעורב בהקמת עמותת GameIS לקידום תעשיית המשחקים הדיגיטליים בישראל, ואני מהמובילים של קבוצת Garage Geeks שמפגישה בין יזמים מקומיים למנהלים מובילים מחברות בינלאומיות.

 


במה שקשור ליצירתיות בעבודה, ההשראה שלי מגיעה מהיזמים שמקיפים אותי. אני מרגיש בר מזל לבנות את HappySale בישראל, ונדהם כל פעם מחדש כמה הקהילה פה עוזרת ותומכת בכל שלב בתהליך המאד-לא-פשוט של בניית חברה.


 

ספר לנו על אפליקציית HappySale, מהיכן ​נולד הצורך?

HappySale נולדה כי הייתי צריך למכור כמה דברים שקשורים לילדים שלי: כסא האכלה, עריסה וכולי. נדהמתי לגלות שאין פתרונות מספיק ידידותיים למשתמש ורוב האנשים פשוט לא מוכרים את כל מה שיש להם בבית. יחד עם השותפים שלי, ראם שרמן וטמיר שומר, התחלנו לבנות פתרון שייתן מענה הרבה יותר כיפי ויפה לנושא של ״מסחר בין משתמשים״ (consumer to consumer e-commerce). 

סרטון הסבר HappySale

מה מייחד את אפליקציית HappySale בשוק אפליקציות מכירת מוצרים?

הפתרונות הקיימים לא כיפיים מספיק כדי לגרום להמונים להשתמש בהם. פה בדיוק נמצאת ההזדמנות שלנו. אפליקציה יפה, שנותנת מענה הרבה יותר טוב לחיפוש מוצרים, לתקשורת בין מוכרים וקונים, ולפרסום מוצרים למכירה. מה שמייחד את HappySale הוא הדגש על חיבור לרשתות חברתיות. אנחנו משתמשים בפייסבוק וטוויטר כדי לסנן רמאים ולהגביר את האמון בין קונים ומוכרים, וגם כדי להגדיל את מספר האנשים שרואים את המודעה שלך. עבור המשתמשים שלנו, השימוש באפליקציה מזכיר הרבה יותר צ׳ט עם חברים בפייסבוק מאשר מכירה באתרים כמו יד2 ו-Craigslist והם פשוט מתים על זה.

 

 

ספר לנו על השותפים שלך לתהליך פיתוח האפליקציה ועל הפעילות השוטפת:

ראם שרמן היה אחד הכתבים הראשונים שלי באתר Vgames לפני 15 שנה. כשהתחלתי לגלגל את הרעיון של HappySale, הוא בדיוק חיפש את האתגר הבא והחלטנו ללכת על זה. הוא צירף לקבוצה את טמיר שומר, אותו הכיר בעבודה משותפת ב-ECI. טמיר הוא מתכנת-על ששולט בכל האספקטים של הפיתוח, כמו גם בבניית המנועים שהם חלק מה-IP של החברה.

קריאטיבי אחד על אחד - דורון ניר, HappySale
הצוות של HappySale

מה מייחד את ​תהליך המכירה ב-HappySale?

הפיצוח המשמעותי ביותר שהגענו אליו ב-HappySale הוא שככל שהחוויה מזכירה לאנשים התנהלות ברשת חברתית, כך הם מעוניינים יותר להשתתף. אנשים מאד פוחדים למכור. הם מאד הססניים, לא רוצים לשתף ולא רוצים להתעסק בכסף. לעומת זאת, אנשים מתים על רשתות חברתיות והנכונות לשתף ולהשתתף היא עצומה. ברקע שלקחנו את החוויה למקום של ״בואו תשתפו״ במקום ״בואו תמכרו״ ההתלהבות של משתמשים התחילה לגדול.

 

ב​אילו אתגרים נתקלתם בתהליך פיתוח האפליקציה?

פיתוח אפליקציות נתפס בקרב הרבה אנשים בתור משהו שכל ילד יכול לעשות היום. בפועל, גילינו שכדי לבנות אפליקציה טובה, שמתמודדת עם עשרות אלפי מוצרים, שירותי מיקום, צ׳ט בזמן אמת וכל הפיצ׳רים האחרים שהכנסנו ל-HappySale נדרש פיתוח ברמה גבוהה מאד. במיוחד אם רוצים לתת חוויה טובה גם על מכשירים ישנים יותר. עקומת הלימוד שלנו בפיתוח לאנדרואיד ולאייפון היתה האתגר המשמעותי ביותר עד היום.

פרסומת של HappySale

מדוע החלטת לעבור מעולם הגיימינג לעולם היזמות? 

כל המיזמים שהייתי מעורב בהם עד היום היו שייכים גם לעולם היזמות וגם לתעשיית המשחקים. HappySale הוא המיזם הראשון שאני מקים בתחום הסחר האלקטרוני, אבל אני יכול לומר שיש הרבה מאד מאפיינים ב-HappySale שלקוחים מתעשיית המשחקים.

האפליקציה עושה שימוש בנקודות ומדליות (מה שמכונה Gamification) כדי לדרבן את המשתמש להגביר את השימוש שלו ולהיות משתמש טוב יותר. למשל - אנחנו מעניקים ניקוד על כך שהמשתמש מגיב מהר כשהוא מקבל פניה מקונה פוטנציאלי. 

בתחושה האישית שלי, העבודה על HappySale קלה יותר מעבודה על משחקים, בעיקר כי המוטיבציה של המשתמש היא מאד ברורה, ויש פרמטרים הרבה יותר ברורים להצלחה של האפליקציה.

 

 

​מהם מקורות ההשראה שלך?

במה שקשור ליצירתיות בעבודה, ההשראה שלי מגיעה מהיזמים שמקיפים אותי. אני מרגיש בר מזל לבנות את HappySale בישראל, ונדהם כל פעם מחדש כמה הקהילה פה עוזרת ותומכת בכל שלב בתהליך המאד-לא-פשוט של בניית חברה. ב-HappySale זכיתי בשותפים נפלאים, ובמשקיעים ויועצים נפלאים לא פחות (יוסי ורדי, גיל הירש) שעוזרים בכל פעם שאנחנו נתקעים בקיר. וזה קורה הרבה.

קריאטיבי אחד על אחד - דורון ניר, HappySale

איפה אתה רואה את עצמך ואת HappySale בעוד 3 שנים?

בעוד 3 שנים HappySale היא אפליקציה שעשתה שינוי אמיתי בחיים של המשתמשים שלה, ומציעה פתרון חסר תקדים שמאפשר למכור הרבה יותר, ולעתים יותר תכופות, ביחס לכל המוצרים שקיימים בשוק. אני מקווה להמשיך לנהל את החברה לאורך כל התהליך הזה, ולהמשיך לעשות את זה עם השותפים והצוות שקיים בחברה היום. 

 

 

 

​5 טיפים ליזמת המתחילה:

את הטיפים אני מבקש דווקא לתת ליזמת המתחילה. יזמים יש בשפע. יזמיות קצת פחות. 

 

1. אל תוותרי.

2. הקשיבי לכל העצות שאת מקבלת בתשומת לב רבה, אבל תמיד זכרי שהעצות האלה מבוססות על נסיון העבר, ויזמות היא בדיוק המקום שבו נסיון העבר מפסיק להיות רלוונטי.

3. בחרי שותפים טובים לדרך. דברי איתם על הכל, לעתים תכופות, בגילוי לב גמור. השותפים שלך הם הסיבה שבגללה המיזם יצליח או ייכשל.

4. שמרי על המשפחה והחברים שלך. הם הסיבה שבגללה יצאת לדרך מלכתחילה, והם יהיו שם אחרי ההצלחה או הכשלון.

5. אל תוותרי.

 

 



הדיווח נשלח בהצלחה
הדיווח לא נשלח בהצלחה, אנא נסה שנית
אנא רשום תגובה...
האם ברצונך לבצע את פעולה
המשך
בטל
האם ברצונך להמשיך בפעולה?
אישור
ביטול