אין ספק שבחירת הפלטפורמה הינה קריטית להצלחתו של אתר, אבל בסופו של דבר, הדבר הכי חשוב הוא לתת לגולש להרגיש "בבית", מקום שנוח להיות בו עם חוויית לקוח טובה ומעצימה. נכון שלא תמיד מצליחים בפעם הראשונה, אבל כפי שנהוג לומר גם בית לא בונים ביום אחד.
היי דיאגו, ספר לנו עליך:
Hola!
שמי דיאגו חייט, עולה ישן (יש דבר כזה?) מדרום אמריקה. כיום אני מנהל את הפעילות הדיגיטלית בג'ון ברייס מכללת הי-טק, חטיבת ההדרכה של מטריקס.
מהי קריאטיביות בעיניך?
להאמין באופן מוחלט ביצירה שלך ולגרום ללקוח להרגיש את אותה התחושה.
ספר לנו על הדרך שעשית עד למשרת ניהול תחום הדיגיטל בג'ון ברייס?
הכל התחיל בקורס גרפיקה, מולטימדיה ובניית אתרים שעשיתי בג'ון ברייס מכללת הי-טק לפני כ-10 שנים. עם סיום הקורס הציעו לי תפקיד שכמעט ולא היה קיים בחברה: לנהל ולפתח את אתר האינטרנט של החברה.
לפני 9 שנים תפקיד ה- Webmaster לא היה עדיין כ"כ פופולארי ועם הזמן התפקיד התפתח וקיבל יותר גוונים של פרסום ושיווק. כיום המכללה מבססת חלק ניכר מפעילותה השיווקית בערוץ הפרסום הדיגיטלי. הדרך הייתה עמוסה בדדליינים ובפרויקטים קטנים וגדולים.
כמובן שגם הטכנולוגיה התקדמה והשתנתה, אך כעובד ג'ון ברייס הצלחתי תמיד להיות מעודכן ולהתחדש בעזרת קורסי הטכנולוגיה המתקדמים שאנו מעבירים בתחום זה.
זה כיף להסתכל אחורה ולראות איזו דרך ארוכה עברה החברה בתחום הדיגיטלי ושאני הייתי חלק ממנה וכמובן גם להסתכל קדימה ולהתרגש מהחידושים הרבים בתחום שמתחדש בכל יום.
ספר לנו על פרויקטים מוצלחים שהיית מעורב בהם
הפרויקט הגדול שהובלתי במסגרת תפקידי היה הקמת אתר אינטרנט חדש למכללה, שבפועל הפך להיות פרויקט כפול של 2 אתרים: אחד לג'ון ברייס מכללת הי-טק והשני למרכז הישראלי לניהול (המי"ל) שהיא מכללה המתרכזת בהעברת קורסי ניהול ומיומנויות רכות.
הפרויקט התחיל מאפיון ראשוני (מה אנחנו בכלל רוצים מהאתר??), עשרות רבות של פגישות עם חברות בניית אתרים (ולמה כל חברה תמיד אמרה "אנחנו נרים אתר שעדיין לא ראו"??), בחירת הפלטפורמה (פתוחה), אלפי מיילים עם המאפיינת והמעצבת (נשבע לכם יש לי את כולם שמורים), חתימה על סוגי הדפים השונים (מעל 20 כאלו!), עוד אלפי מיילים במהלך הפיתוח, קצת QA לקינוח וכל זה כמובן תוך התייחסות ל- SEO.
עד אותו הרגע בו אני לוחץ על הכפתור והאתר החדש הופך להיות רשמי. רגע מפחיד אבל מרגש באותה מידה!
כמובן שהיו פרויקטים גדולים נוספים כמו העברת כל הפעילות לעולם המובייל, התאמות של האתרים והמון מיניסייטים מותאמים (אני רוצה שזה יראה טוב גם במסכים הקטנים וגם במסכים הגדולים).
מה מייחד את האתרים של ג'ון ברייס מכללת הי-טק מאתרים אחרים?
אחד האתגרים הגדולים בהקמת האתר היה התמודדות עם כמות אדירה של קורסים וסילבוסים.
להבדיל ממרכזי הדרכה אחרים ג'ון ברייס מתחזקת מספר מוצרים כגון – קורסים מוזמנים לחברות וכנסים מקצועיים. היום הגענו למצב בו כל המידע שמעניין את הגולש נמצא באתר. גם אם המתעניין לא בדיוק יודע מה הוא רוצה ללמוד, הוא יכול להיכנס לתוכניות הלימוד של הקורסים (אשר כתובות בשפה ברורה לכולם) ולצפות בסרטון קצר אודות הקורס או לקרוא אודותיו.
כל הקורסים המוצעים מסונכרנים עם מערכת ה- ERP הפנימית שלנו כך שהגולש יכול לדעת בזמן אמת מתי הקורסים יפתחו ולאתר את הקורס והמועד שמתאים עבורו.
בנוסף, האתרים כוללים לוח אירועים מעודכן, עם כל הימים הפתוחים, הסדנאות והכנסים העתידיים שאנו מציעים לקהל הרחב (ויש לא מעט כאלו).
כאדם שנוגע בהרבה תחומים – צילום, עיצוב, פיתוח, ניהול ושיווק – מאיזה תחום אתה הכי נהנה ?
לעולם הצילום יש מקום מיוחד ששמור אצלי בלב ואני מעריך שביום מן הימים אולי אחזור לעסוק בו יותר ממה שאני עוסק בו כיום כתחביב.
יחד עם זאת קשה לי לבחור תחום ספציפי שגורם לי הנאה יותר מהתחומים האחרים. עיצוב זה משהו שאני חי בתוכו ועולם השיווק מרגש ומפתיע כל פעם מחדש. אני לא מפסיק לקרוא מאמרים ומדריכים על שיטות שיווק חדשניות ותמיד תוהה לעצמי איך לא חשבו על זה קודם...
בנוסף, אני תופס את עצמי כאדם קריאייטיבי וכך מעידים עליי חבריי הקרובים. כך, בכל אחד מהתחומים אני מוצא את הצד היצירתי ומצליח להפיק ממנו את ההנאה, לצד היכולת לבטא את היצירתיות שבי. זה נכון גם לגבי הניהול של הפעילות הדיגיטלית, באופן שבו אני פועל מול החברים והשותפים שלי לעשייה.
לסיכום אפשר לומר שאני מאמין ש- Multitasking is the new black!
מהם העקרונות החשובים ביותר להקמת אתר מצליח?
אין ספק שבחירת הפלטפורמה הינה קריטית להצלחתו של אתר, אבל בסופו של דבר, הדבר הכי חשוב הוא לתת לגולש להרגיש "בבית", מקום שנוח להיות בו עם חוויית לקוח טובה ומעצימה. נכון שלא תמיד מצליחים בפעם הראשונה, אבל כפי שנהוג לומר גם בית לא בונים ביום אחד.
אילו משרות ממתינות לבוגרים במכללה כאשר הם יוצאים אל השוק?
ראשית יש לציין שהקורסים אותם מציעה ג'ון ברייס מתעדכנים באופן תדיר ומועברים בהתאם לטכנולוגיות המתקדמות ולדרישות השוק.
בג'ון ברייס מכללת הי-טק יש את ג'ון ברייס ג'וב, מחלקת השמה ייעודית המספקת שירותי השמה ללא תשלום עבור הבוגרים שלנו. המחלקה נמצאת בקשר ישיר מול מגוון רחב של חברות וארגונים מובילים והיא מקבלת מדי יום עשרות דרישות לעובדים מקרב הבוגרים שלנו שסיימו את מגוון ההכשרות שלנו בתחומי התכנות, מערכות מידע, העיצוב, תשתיות תוכנה, בניית אתרים, קידום אתרים, מדיה דיגיטלית ועוד. הדרישות הן למשרות בתחומים שונים בחברות קטנות, סטארטאפים וחברות גדולות ומוכרות מאד בשוק. חשוב לציין שאותן חברות שפונות אלינו, מודעות לכך שמדובר בבוגרים ללא ניסיון.
היתרון הגדול עבור אותן חברות הוא שאת השירות הזה אנחנו מספקים ללא תשלום.
כחלק מהשירות והפעילות של מחלקת ההשמה שלנו אנו גם מספקים לבוגרים הדרכה והכנה לראיונות העבודה ותהליך חיפוש העבודה בכלל באמצעות סדנאות של כתיבת קו"ח ואיך להיערך נכון לראיון עבודה.
אנו רואים בפעילות ההשמה של בוגרינו פעילות חשובה הן להם והן לנו כחלק מסגירת המעגל שמתחיל בהכשרה ומסתיים במציאת עבודה.
מהו הערך המוסף של סטודנט הלומד במסלולים אלו?
הקורסים שאנו מציעים במגוון התחומים מאפשרים לסטודנטים להשתלב בשוק העבודה בדרך הקצרה ביותר, לעומת אוניברסיטאות או מכללות אקדמאיות.
הקורסים כוללים את הידע הדרוש בפועל להתחלת עבודה. לא מבזבזים זמן לימוד על תכנים שאינם רלוונטיים. הקורסים משלבים ידע מעשי עדכני מעבר לידע התיאורטי הנדרש והם מותאמים לדרישות השוק. בכל המסלולים משולבים מרצים מהשטח, שמביאים ומשתפים את הידע והניסיון שלהם בכיתות הלימוד ועם הסטודנטים.
בנוסף, הסטודנטים בקורס יכולים להגיע לתרגל מעבר לשעות הלימוד, ובחלק גדול מהקורסים יש הכנה להסמכות בינלאומיות של החברות המובילות בתחום שמסייעות בחיפוש העבודה. ג'ון ברייס הדרכה הינה מרכז הדרכה מוסמך של Apple, Amazon, Adobe, Microsoft, Oracle ועוד. את הקורסים אנו מציעים במתכונות שונות, מסלולי בוקר או ערב ובסניפינו השונים ברחבי הארץ: בתל אביב, ירושלים וחיפה. כך כל אחד יכול למצוא את המועד שנוח לו ובמקום שמתאים לו.
רוצים לראות עוד קצת מה אני אוהב? בואו ל- Pinterest שלי!