Creatives Team 9/9/2014

קריאטיבי אחד על אחד - יונית צוק, ה"בלוגריסטית"

קריאטיבי אחד על אחד - יונית צוק, ה
צילום: גלעד ומזל צלמים

היי יונית, ספרי לנו על עליך:

 אני יונית צוק, קופירייטרית במקצועי, עורכת תוכן ומנהלת אתרי אינטרנט ובלוגרית בנשמתי. יש לי 3 בלוגים, 2 תארים, 2 בנות, רופא אחד ולברדור על תקן שטיח הבית. היום אני יועצת לעסקים ולמותגים בתחום השיווק באמצעות בלוגים, פינטרסט ובניית אסטרטגית תוכן עם ערך.

 

 


בלוג הוא כרטיס ביקור אינטרנטי ועסק שמבין את צרכי הלקוחות שלו ידע להפיק את התכנים שיעצימו מצד אחד את הבלוג ומצד שני את הלקוחות שלו, העצמת שני אלו יעצימו את העסק.
 


 

 

ספרי לנו על הבלוג  שלך ״הבלוגריסטית״:

"הבלוגריסטית" נכתבה כחלק מאוד משמעותי מעבודת הגמר שביצעתי בתואר השני בתקשורת במכללת נתניה, בהנחייתה של ד"ר עידית מנוסביץ' היקרה. במסגרת העבודה ראיינתי 15 בלוגריות מובילות בישראל בנישת הליף סטייל והאמנות השימושית.


את הראיונות עימן פרסמתי בבלוג האישי שלי "אמא עובדת" בסלונה, אבל לאחר זמן מה הבנתי שאני חייבת לפתוח בלוג נפרד לעבודת הגמר, כי היה לי כל כך הרבה מה לכתוב על הבלוגים והרגשתי שאני קצת "משעממת" את קהל הבית שלי מחד ומאידך "משעממת" את הקהל של הבלוגריסטית בכתיבת היומן האישי שלי.
 
פתחתי את ה"בלוגריסטית" והתחלתי לכתוב על העולם המרתק של בלוגים, פינטרסט ושיווק באמצעות תוכן. במסגרת עבודת הגמר פיתחתי מודל של התפתחות הבלוג מתחביב למקצוע מכניס.  המודל היה כל כך חדשני ומקורי, שהוצג על ידי ועל ידי המנחה שלי ד"ר מנוסביץ', במסגרת הכנס ה-18 של האגודה הישראלית לתקשורת במכללה האקדמית נתניה.

קריאטיבי אחד על אחד - יונית צוק, ה
(עיצוב האינפוגרפיקה – טלי יחיה | סטודיו אמירה)

לאחר שהגשתי את עבודת הגמר וסיימתי את התואר בהצטיינות, הבנתי שהבלוגריסטית הפכה להיות חלק ממני. אז המשכתי ללמוד באופן עצמאי והמשכתי לכתוב.

היום לבלוגריסטית יש קהילה עניפה של בלוגריות ואנשי תוכן, שלומדים באמצעות הבלוגריסטית אודות כתיבת תוכן, אודות צילום, אודות מיתוג, אודות הגדלת הטראפיק, אודות הבלוגוספירה ועוד ועוד.

 

 

ספרי לנו על ההחלטה להפוך את כתיבת הבלוגים להקמת עסק מקצועי לכל דבר:

ההחלטה להפוך את הבלוגריסטית לעסק קרתה לחלוטין בטעות. כשכתבתי את עבודת הגמר, היינו בארה"ב ברילוקיישן. כן, גם על זה יש בלוג.


זאת היתה שנה מדהימה מבחינת פיתוח יכולות הקשרים שלי באמצעות הפייסבוק והבלוג. הכרתי המון אנשים און ליין ובאחת ההזדמנויות פתחתי קבוצה של בלוגריות בפייסבוק שעימה עבדתי על המודל שלי, רציתי לבחון האם המודל יכול להיות מיושם על בלוגריות שנמצאות בשלביו השונים של המודל, והאם אפשר לקדם אותן לעבר השלבים הבאים במודל. כחלק מהשיח של הקבוצה, ביצענו מפגשים – הן נפגשו בבית של אחת החברות ביום שישי בבוקר, ואני עשיתי לילה לבן בבולטימור מולן בסקייפ. היה כיף לא נורמלי.

 לפני חזרתנו לארץ קיבלתי פניות רבות מבלוגריות קיימות ובלוגריות שחולמות על בלוג, האם אני עושה סדנה על בלוגים ופינטרסט. מכיוון והפניות היו רבות, והיה לי המון זמן חופשי, תכננתי סדנאות כאלו, ושבוע לפני חזרתנו ארצה פרסמתי את תאריך הסדנא, לא תיארתי לעצמה שלאחר שלושה ימים הסדנא תתמלא.


הרעיון על הסדנאות שימח אותי מאוד והפך את החזרה ארצה לקלה יותר.
בלוגים בשבילי זאת תשוקה ענקית, הציעו לי מספר משרות, אבל הן לא עמדו בתחרות של התשוקה שלי, אז החלטתי לצאת לדרך.



לבלוגריסטית יש 3 שבילים עיקריים באמצעותם אני מניעה קהילה, תוכן ומשמעות:


1.העצמת הבלוגריות הקיימות והבלוגריות שחולמות על בלוג באמצעות סדנאות שיווק באמצעות פינטרסט, כתיבת בלוגים, וכעת גם הפרלמנט - קורס שנתי שמיועד לבלוגריסטיות.

2. אקדמיה - הרצאות באקדמיה ובכנסים אודות מיתוג אישי באמצעות הרשת החברתית, בלוגים ופינטרסט.

3. שיווק מותגים - הקמת בלוגים ואסטרטגית תוכן עם ערך למותגים ולעסקים. זהו השביל שבו יש הרבה מהמורות אבל הוא המאתגר ביותר. בחו"ל זה קורה, וכל כך טוב ואפקטיבי, אין סיבה שבארץ זה לא יקרה.
 

קריאטיבי אחד על אחד - יונית צוק, ה
הבלוגריסטי - צילום מסך
 

האם לדעתך בלוגים יכולים לשמש כפלטפורמות שיווק לעסקים?

בלוגים משמשים כפלטפורמות שיווק לעסקים.
בחו"ל זה כבר לחלוטין שם, מספיק לחפש את האתרים של המותגים הגדולים בשביל לראות שכל אתר מכבד עצמו בקטגוריה של בלוג.


בארץ זה מתהווה. את התזה שלי בחנתי על בלוגים איך הם יכולים להפוך לעסק או איך הבלוגים משמשים כפלטפורמת שיווק לעסק – זה קורה לחלוטין.
אני מלווה עסקים ומותגים ובונה יחד איתם את אסטרטגית התוכן של הבלוג שלהן, לטובת שיווק העסק, אבל בצורה אחרת, עם ערך, עם תוכן שמעניין את הלקוחות, עם תוכן שעונה על הצרכים של הקהל, כך הקהל משמש כקהילה וכסוכן שיווק משנה לעסק.
.
 

 

 

 

לאילו סוגי עסקים, הקידום באמצעות בלוג יכול להועיל במיוחד?

 
לכל עסק.
בלוג הוא כרטיס ביקור אינטרנטי ועסק שמבין את צרכי הלקוחות שלו ידע להפיק את התכנים שיעצימו מצד אחד את הבלוג ומצד שני את הלקוחות שלו, העצמת שני אלו יעצימו את העסק.

דוגמא יפה שאני תמיד נותנת בהרצאות שלי של בלוג מאוד מוצלח של עסק שכותב על בניית בריכות פרטיות. אפשר לחשוב, כמה מעניין כבר יהיה לקרא בלוג כזה. אבל, הבלוג , שיש בו מעל ל-100 דפי תוכן שקשורים רק לבניית בריכות פרטיות, גרם לבעל העסק להימנע מפשיטת רגל, ולמעשה היום העסק פורח כל כך טוב שהוא אפילו פתח סניף נוסף במדינה אחרת.

למה הבלוג כל כך הצליח? כי באמצעות הבלוג, בעל העסק ענה על כל השאלות שבמילא הוא נותן עליהן תשובה ללקוחות שלו, הוא כתב את הבלוג בצורה שמתאימה לשיח שלו ושל הלקוחות, הלקוחות הרגישו שהם מכירים אותו באמצעות הבלוג, הוא בנה מוניטין ואוטוריטה באמצעות הבלוג, כל מה שנותר זה פשוט לבוא ולבחור את הבריכה הרצויה. 

קריאטיבי אחד על אחד - יונית צוק, ה
צילום: גלעד ומזל צלמים

האם אפשר להרוויח כסף מניהול בלוג בישראל?

שאלה מצוינת. יש כאלו שיגידו כן, יש כאלו שיגידו לא. תלוי מה המטרה של הבלוגר/ית. כל בלוג צריך להיכתב עם מטרה מסוימת. אם המטרה היא להרווויח כסף מהבלוג, אז כן, זה אפשרי, יש בלוגריות שעושות את זה. האם זה קל? לא. זאת עבודה קשה מאוד, ולא תמיד מתגמלת כפי שרוצים, זה עסק לכל דבר, עם העליות ועם הירידות.

האם אפשר להרוויח בעסק יותר כסף באמצעות שיווק בבלוג. כן, לחלוטין. הבלוג יוצר חשיפה מדהימה לעסק, לשירותים, למוצרים, לחנות און ליין, לחנות אוף ליין, לסדנאות, להרצאות ולכל מה שבעל העסק מציע.

ישנם הרבה מקרים שהבלוג יוצר שירותים ומוצרים רק בגלל הפניה של הקוראים לבלוגרית "אנחנו צריכים" או "אנחנו רוצים". רוב הבלוגריות שאני חקרתי, שעברו לשלב של בלוג מוביל שלב של בלוג עם הכנסה, בדרך כלל עברו להכנסה אוף ליין, קרי בגין מכירת מוצר או שירות לאחר "לחץ" של הקוראים להוציא אותו לאוויר.
 

 

 

האם בלוג מצליח לשמר יתרון יחסי כלשהו על פני קידום תוכן ברשתות חברתיות? אם כן, מהו?

היום, כשתקציבי הפרסום מצטמצמים, כשהלקוחות מחפשים מידע רלוונטי בגוגל, כשהמותגים מחפשים מיקוד בקהל היעד – בלוגים זה המקום של עסקים להיות.
בין שלל היתרונות של בלוג:


א. הארכיון של הבלוג – הבלוג שומר על תכניו מסודרים, ניתן למצא את התכנים השונים בבלוג, גם אם עברו שנים לאחר כתיבת הפוסט, שלא כמו בפייסבוק שקשה מאוד למצא שם תוכן שכתבנו לפני שלושה ימים.

ב. גוגל מאוד אוהב בלוגים מכיוון והם מתעדכנים תדיר עם תוכן איכותי שמקודם בצורה אורגנית בצורה מצוינת

ג.זמניות על לתכני הבלוג - תוכן שכותבים בבלוג הוא ללא זמן, דברים שכותבים היום יכולים היות רלוונטי לקהל שונה בעוד שנתיים

ד. פלטפורמה זולה יחסית לפלטפורמות פרסום אחרות.
ה. יצירת קהילה נאמנה של קוראים.
 
 

 

אנא ספקי לנו הצצה קצרה לנעשה בסדנאות שלך:

הו. הסדנאות שלי זה חגיגה אמיתית.
סדנת הבלוגינג מתחביב למקצוע היא סדנא בת ארבע שעות שמיועדת לבלוגריות קיימות או לכאלה שחולמות על בלוג (יש גם בלוגרים בסדנאות שלי).
בסדנא אני מצד אחד מלמדת עקרונות בסיס של "מהו בלוג" – מיישרת קו עם הידע של המשתתפות ומעניקה מהידע האקדמי שלי ובמקביל גם מתייחסת פרטנית לכל משתתפת על ידי מתן טיפים לכתיבת הבלוג שלה – פה בא לידי ביטוי הנסיון שלי בתור בלוגרית, עורכת תוכן, קופירייטרית ומנהלת אתר.
בתום הסדנא הבלוגריות יוצאות עם מידע לגבי מטרת הבלוג, מטרות משנה, הגדרת קהל יעד, הגדרת מבנה לבלוג, הגדרת כתיבה תוכן וכיצד מפיצים את הבלוג.
לאחר הסדנא אני ממשיכה את השיח עם הבלוגריות בוגרות הסדנא בקבוצה סגורה בפיסבוק שמונה כבר קרוב ל-100 בוגרות הסדנאות שלי. הקבוצה נועדה לנטוורקינג והמשך השיח אודות כתיבת הבלוג.

סדנת הפינטרסט – סדנא בת 3 שעות של כיף אמיתי. בסדנא אני מסבירה מה זה פינטרסט, איך בונים תיקיות ונעיצות, מה מאפיין נעיצות ואיך בונים אסטרטגיית תוכן שמתאימה לעסק שלי, איך מגדילים טראפיק לפינטרסט ומהי אסטרטגית ההפצה של הפינטרסט על מנת שיניעו לפעולה את העוקבים אחרי התיקיות שלי, ואם יש זמן, אני מקנחת בסיפורי הצלחה פנומנלים של מותגים מארה"ב שמשתמשים בפינטרסט כחלק חשוב באסטרטגית התוכן שלהם.

והדובדבן שבקצפת – הפרלמנט של יונית צוק – קורס מקצועי לבלוגריסטיות – 10 מפגשים חד חודשיים לבלוגריות קיימות או לבלוגריות שחולמות על בלוג. בכל מפגש 2 הרצאות, האחת שלי בתחום התוכן, הבלוגים והפינטרסט והרצאת אורחת על ידי מרצות מובילות בתחומים שיעזרו לבלוגריות לבנות ארגז כלים אפקטיבי להבאת הבלוג שלהן לפריחה, העצמה וצמיחה.


הקורס נבנה כי הרגשתי שיש לבלוגריות כל כך הרבה שאלות, ואין להן את מי לשאול. בניתי נבחרת של מרצות בתחומים שרלוונטית ספציפית לבלוגריות כמו גרפיקה, צילום, SEO, אנליטיקס, יח"צ, בניית קהילה, פיסבוק ועוד. לי יש את הידע והנסיון כי שיווק באינטרנט זה המקצוע שלי, אבל רב הבלוגריות כותבות בלוג כי זה מה שהן אוהבות לעשות, ואת כל יתר המידע הן צריכות ללקט מפה ומשם. עכשיו יש קורס מסודר שיתחיל במכללה האקדמית בנתניה ב28/10. 

קריאטיבי אחד על אחד - יונית צוק, ה
(מיתוג הפרלמנט – טלי יחיה | סטודיו אמירה)

מהם מקורות ההשראה שלך?

בלוגריות בארץ ובלוגריות בחו"ל שפשוט כותבות את מה שהן אוהבות. אנשים שהולכים עם התשוקה שלהם ולא מפחדים לעשות שינוים גדולים וקטנים.
בעלי, המגדלור שלי, הוא מקור השראה ענק לאיש שמגשים חלום כל יום, שיודע לתמוך ולכוון ולעזור, גם אם לאשתו יש רעיונות מוזרים בראש.


 

5 טיפים לבלוגריסט המתחיל:

1. תקראו בלוגים – אי אפשר להיות בלוגרית אם את לא קוראת בלוגים אחרים. תקראי בלוגים בתחום שלך או בתחומים משלימים. לקרא בלוג של אחרים גורם לך להיות חלק מהשיח שחל בבלוגספירה. תקראי, תגיבי, תהי פעילה.

2. עיצוב וצילום זה חשוב בבלוגים אבל זה לא העיקר – העיקר זה התוכן. תכתבי תוכן שרלוונטי להשראה שלך, שרלוונטי למטרת הבלוג , והקוראים יסלחו על נראות לא משהו של הבלוג.

3. בלוג הוא דינמי – תמיד אפשר לשנות באנרים, נושאים, שרת. הכי חשוב להתחיל. אל תחכי לרגע בו הבלוג יהיה מושלם, הוא מתחדש ומשתנה כל הזמן, כבר ברגע שאת מתחילה לכתוב, משהו משתנה.

4. כל אחד וכל אחת יכולים לכתוב בלוג – זה לא חייב להיות בלוג של 1000 מילים לפוסט, זה יכול להיות אפילו רק תמונה ומשפט אחד שעושים את הוואו. ברגע שמוצאים את התשוקה בבלוג, את הנושא של הבלוג, את האופן בו הכי קל לנו והכי נעים לנו להעביר את המסר -  הבלוג יהיה מעולה.

5. תעקבו אחרי הבלוגריסטית, יש שם המון טיפים לגבי בלוגים ופינטרסט, אפשר ללמוד משם המון על העולם המרתק הזה של בלוגים.

6. שיווק, שיווק, שיווק - אל תצפו שיקראו את הבלוג שלכם אחרי הפרסום של הפוסט אם אתם לא משווקים את הבלוג ברשתות חברתיות ובמייל. אולי יגיעו אליכם באמצעות גוגל, אבל בלי עזרה בבניית שבילים לבית (לבלוג) אף אחד לא ידע את הדרך לשם.

7. סבלנות – לבנות בלוג, קהילה, אוטוריטה, שיח – לוקח זמן. אתן בונים באמצעות הבלוג מערכת יחסים ארוכת טווח. זה לוקח זמן אבל ההשקעה מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם.


 

 

 


הדיווח נשלח בהצלחה
הדיווח לא נשלח בהצלחה, אנא נסה שנית
אנא רשום תגובה...
האם ברצונך לבצע את פעולה
המשך
בטל
האם ברצונך להמשיך בפעולה?
אישור
ביטול