Creatives Team 12/8/2014

קריאטיבי אחד על אחד - איילת נוף, Blonde 2.0

קריאטיבי אחד על אחד - איילת נוף, Blonde 2.0
Being interviewed at Dublin Web Summit

היי איילת, ספרי לנו עליך:

שמי איילת נוף, מייסדת ומנכ"לית משותפת בבלונד 2.0. מתה על העבודה שלי, ללכת לחדר כושר, ומאד מחוברת לכלב שלי ג'דיי. 
בשנת 2000 עליתי לישראל מארה״ב עם בן זוגי מוטי ועסקתי בשיווק בסטארטאפים שונים. בין היתר הייתי גם מנהלת השיווק של ICQ בתחילת העשור הקודם וב 2006 ייסדתי את בלונד 2.0.
 

 

 


 

בעוד שפירסום PPC יכול לעזור ברמה המאוד מיידית של הבאת משתמשים, יח"צ תורם למודעות רחבה יותר של המותג, ויכול להתניע גם מגמה ויראלית שיוצרת עלייה עצומה בכמות המשתמשים


 

 

 

 

 

ספרי לנו על Blonde 2.0:

בלונד 2.0 היא סוכנות יח"צ דיגיטלי עטורת פרסים אשר נוסדה ב 2006 כאשר החזון שלה היה לתת שירות ללקוחות ישראלים וגלובליים אשר קהל היעד שלהם נמצא בחו״ל. יחד עם שותפי לחיים ולעבודה, מוטי, אנחנו מנהלים 26 עובדים ו50 לקוחות ומספקים להם שירותי יח”צ ושיווק וקידום במדיה החברתית.
 

החברה מתמחה בעבודה עם סטארטאפים וחברות טכנולוגיה, אנו פועלים מול הכתבים והבלוגרים המובילים בעולם בתחומים הנושקים לטכנולוגיה ופיננסים (טקראנצ', דה נקסט ווב, וול סטריט גורנל, פורבס,וכו’) כמו גם ערוצים פופולריים אחרים (סי אן אן, פוקס, ניו יורק טיימס). בחברה ישנן שתי מחלקות עיקריות, מחלקת היח״צ ומחלקת התוכן אשר נעזרות במחלקות המישניות של המדיה והקריאטיב. 

קריאטיבי אחד על אחד - איילת נוף, Blonde 2.0
with my good buddy Robert Scoble

היכן צברה הסוכנות את המוניטין הרב שלה?

ההצלחה שלנו כרוכה באופן ישיר בהצלחה של הלקוחות שלנו. בלונד צברה את המוניטין הרב שלה דרך הצלחות ישר ולעניין, אנחנו מצליחים להביא סטארטאפים להצלחה משלבים מוקדמים מאוד ומלווים אותם לכל אורך הדרך. העבודה שלנו באה לידי ביטוי החל מייעוץ בשלב הפיתוח דרך יצירת אסטרטגיה שיווקית וחיבור עם מובילי דעה ומשקיעים.

 

הסוכנות שלנו צברה מוניטין בצורה מאוד פשוטה: מפה לאוזן: עשינו עבודה טובה עבור סטארטאפים שסיפרו לעוד סטארטאפים, שסיפרו לעוד סטארטאפים, וכו’. כך הגענו לעבוד גם עם הרבה סטארטאפים באירופה וארה״ב.
 

 

 

 

סיפור הצלחה על סטארטאפ מעניין שהגיע לתודעה:

לפני כ 4 שנים, הגיע אליי בחור מוכשר בשם טלמון מרקו עם מוצר מאוד מעניין. זו הייתה אפליקציית מובייל לשיחות אינטרנט (VOIP) שמתממשקת עם רשימת אנשי הקשר בסמארטפון של המשתמש. ארבע שנים אחרי זה, וייבר היא אחת משירותי הVOIP המובילים בעולם ושמה נאמר בנשימה אחת עם סקייפ של מיקרוסופט, 

 

מערך השיווק של וייבר היה מבוסס יח״צ ולפני כמה חודשים הם נמכרו לענקית היפנית רקוטן ב900 מיליון דולר. אנחנו מלווים את וייבר מיומה הראשון עוד טרם ההשקה ועד עצם היום הזה. הייתי אומרת שזה סטארטאפ מעניין :-)
 

קריאטיבי אחד על אחד - איילת נוף, Blonde 2.0
Technology PR Campaign of the Year Award we received for our work with Viber

כיצד מגייסים משתמשים באמצעות יחסי ציבור?

בעוד שפירסום PPC יכול לעזור ברמה המאוד מיידית של הבאת משתמשים, יח"צ תורם למודעות רחבה יותר של המותג, ויכול להתניע גם מגמה ויראלית שיוצרת עלייה עצומה בכמות המשתמשים.
 

רוב ה"ארלי אדפטורס" בעולם תרים תמידית אחר אפליקציה חדשה למייל\ תמונות\ הודעות\משהו שהם בכלל לא חשבו שהם צריכים והדרך שלהם למצוא את האפליקציות הללו היא ע״י חיפוש במרחב הבלוגים הטכנולוגיים. מעבר לכך גם אנשים מן המניין שיקראו על אפליקציה מעניינת בניו יורק טיימס או יראו עליה כתבה של CNN יתעננו וירצו להשתמש בה.

 

 


 

מהם סוגי הסטארטאפים אותם ניתן לקדם באמצעות יחסי ציבור בחו"ל:

אין כמעט סטארטאפים שמתמקדים אך ורק בפעילות ישראלית. הקהל הישראלי, בגלל הנכונות שלו לנסות דברים חדשים כמו גם אחוז החדירה הגבוה של טלפונים חכמים, נחשב לאיכותי ביותר. מאחר והשוק הישראלי קטן ולא מאפשר גדילה ברמה מספקת כמעט כל סטארטאפ יחפש קודם כל את המשתמשים שלו בארצות הברית.

 

סטארטאפים רבים יופתעו למצוא כמויות גדולות של משתמשים במדינות שמעולם לא חשבו עליהם. מובלי למשל, אפליקציית הפוטושיירינג של משה חוגג, משרתת מיליוני משתמשים בברזיל ודרום אמריקה. ווייבר נהנית מכמות אדירה של משתמשים דווקא באסיה ובארצות המפרץ הפרסי.
 

 

 

 

אחד הפרוייקטים המוצלחים של הסוכנות הינה אפליקציית "YO" שהכתה גלים ברחבי העולם וקיבלה חשיפה במדיות רבות, ספרי לנו קצת על "מאחורי הקלעים":

ראשית, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר שלי אשר פורסם השבוע בנושא בוונצ'רביט.
משה חוגג ממובלי הוא לקוח וחבר יקר כבר מספר שנים ויום אחד הוא סיפר לנו על האפליקציה החדשה שלו, YO במבט ראשון זה נראה מצחיק ומגוחך אבל חודשיים לפני ההשקה האפליקציה כבר הייתה מותקנת על המכשירים של עובדי בלונד ואחרי כמה ימים יכולת לשמוע את צליל הYO ללא הרף ברחבי המשרד. זה כשלעצמו היה כבר סימן להצלחה העצומה שעומדת לבוא.

קריאטיבי אחד על אחד - איילת נוף, Blonde 2.0
pic at Mobli offices

כיצד תוכלי לסייע לסטארטאפ חדש?

אחרי יותר מ 8 שנים בתחום קידום הסטארטאפים הצוות שלי ואני למדנו לפעמים בדרך הקלה ולפעמים בדרך הקשה, מה עובד ומה לא עובד ברמה השיווקית. לסטארטאפ חדש אנחנו יכולים להציע כל דבר מייעוץ UX לשיפור חוויית המשתמש של האפליקציה, אסטרטגיית תוכן, פגישות עם משקיעים ועד לדבר הכי חשוב- בניית מוניטין ומודעות דרך קידום במדיה חברתית, יח”צ דיגיטלי, וזמן במה בכנסים רלבנטים.

 

 

 

מיהו הסטארטאפ שהגיע לתודעת הציבור בדרך היצירתית ביותר לדעתך?

יש לנו לקוח בשם סטורדוט, סטורדוט היא חברה למו"פ של נאנוטק וביוטק עם מגוון ישומים תעשייתיים וצרכניים. כשהם אמרו לנו שהם רוצים ליצור קצת באזז על מנת לעורר עניין ולעורר מודעות בקרב קהילת המשקיעים, הסתכלנו על פורטפוליו היישומים שלהם והחלטנו ללכת על המוצר שכל אחד רוצה שיהיה לו - סוללת בזק לסמארטפון שנטענת בחצי דקה.

 

צילמנו בחיפזון סרטון הדגמה (באייפון) שמראה כיצד ניתן בעזרת הסוללה שלנו להטעין סמארטפון מודרני בחצי דקה. הסרטון הפך ויראלי והגיע לכ3 מיליון צפיות. המהלך לווה בבליץ יח"צני שכלל את CNN, NBC, ABC, BBC ולמעשה כל עיתון טכנולוגי, פיננסי וכללי אשר מכבד את עצמו כיסה את הסיפור.

 

קריאטיבי אחד על אחד - איילת נוף, Blonde 2.0
At LeWeb conference interviewing the CEO of a very interesting Israeli startup StoreDot

איפה Blonde 2.0 בעוד 3 שנים:

בעוד שלוש שנים בלונד תמשיך לגדול ולהצליח, אנו שוקלים ובוחנים אפשרות להתרחב למספר סניפים בחו"ל (בסיליקון ואלי, לונדון ובברלין) אבל כמובן שהמטה שלנו תמיד יהיה במדינת ישראל.

 

אני לא יכולה לחזות את העתיד אבל אם שלושת השנים האחרונות הן אינדיקציה למשהו (עברנו ארבעה משרדים מפאת גודל וצמחנו ביותר מפי שניים מבחינת לקוחות ועובדים, אני צופה לבלונד גדולות ונצורות. לפני חודשיים זכינו בפרס על עבודתינו בקטגוריית קמפיין השנה לטכנולוגיה של פי אר וורלד ואני בטוחה שזוהי רק ההתחלה.

 

 

5 טיפים ליזמים מתחילים:

1.אל תמעיטו בערך יחסי ציבור ושיווק נכונים - אני רואה הרבה סטארטאפיסטים שלא נותנים כובד משקל ראוי ליחסי ציבור, הם מאמינים שאם הם ייצרו מוצר טוב כל השאר כבר יגיע מעצמו. מנסיוני, אני יודעת שזה לא נכון, במיוחד בשוק המאוד עמוס שלנו בו סטארטאפים קמים כפטריות אחרי הגשם  שבו כל כך הרבה מוצרים דומים זה לזה.


2. תמיד תהיו מוכווני מטרה - בכל פעילות שיווקית שלכם תדעו מה המטרות שלכם, האם אתם רוצים לגייס רק משתמשים? אולי גם משקיעים? האם אתם רוצים לייצר באזז? לכל אחת מהמטרות הללו ישנה דרך פעולה שונה לחלוטין.


3. קשרים הם הכל- אם יש לכם אותם תנצלו אותם. אם אין לכם אותם קחו בעל מקצוע אשר יש לו אותם.


4. אוונגליסטים יכולים לעשות את כל ההבדל בין מוצר מצליח לנכשל. - YO הייתה בראש ובראשונה אפליקציה שחברי הטוב, רוברט סקובל, מאוד אהב, וזאת אחת הסיבות לכך שהיא פרצה וקיבלה את החשיפה הראשונית שעזרה לה כל כך.


5. באחריותכם לפתח מוצר משובח, חדשני וטוב. כל היח"צ והשיווק המצויינים בעולם לא יעזרו למוצר גרוע. תדאגו שהמוצר שלכם יהיה חדשני, איכותי, יעיל, כזה אשר מספק צורך אמיתי.

 

 

 


הדיווח נשלח בהצלחה
הדיווח לא נשלח בהצלחה, אנא נסה שנית
אנא רשום תגובה...
האם ברצונך לבצע את פעולה
המשך
בטל
האם ברצונך להמשיך בפעולה?
אישור
ביטול