היי עדן, ספרי לנו עליך:
לפני כ-10 שנים, כשהגעתי מטבריה לתל אביב בפעם הראשונה, הכל נראה לי עצום וענק וכל האנשים נראו לי מצליחנים, אנשי העולם הגדול כאלה עם המון פגישות וטלפון שמצלצל כל הזמן וכבחורה שלא יצאה מבועת הפריפריה כמעט בכלל במשך 18 שנה סימנתי לי מטרה מאד פשוטה: להצליח כשכל האמצעים כשרים. נכנסתי לעבוד בכל עבודה שהציעו לי, לא פחדתי גם מתפקידים שלא עשיתי מעולם, סיגלתי לעצמי דמות תאטרלית, מלאת אמביציה, ביטחון עצמי וללא גבולות (למרות שרגעי חוסר הביטחון היו עצומים) ולאט לאט כבשתי פסגות.
תהיו קריאייטיביים ותבנו נכון את הימים שיבואו אחרי המלחמה. אל תהיו שאננים ותשבו ותתבאסו על המצב - להפך! תצלמו את האוכל, תחשפו את העובדים, תרימו את המורל, תעשו שמח, תבנו תוכנית שלמה לימים שיבואו אחרי המלחמה!
במה media eaters מתמחה?
מדיה איטרס הוקמה על ידי לפני כשנה לאחר שעזבתי את אחד מהפורטלים הגדולים בארץ בתחום שיווק מסעדות, בתי קפה ובארים והחלטתי שמה שיש לשוק להציע כרגע לא מספיק אטרקטיבי ודורש את ההתערבות שלי הן מבחינת האפקט המכירתי והן מבחינת התדמית הגראפית. לפי איך שאני רואה את הדברים במאקרו, ישנם המון גורמים שמציעים לשווק עסק היום ולקחת אחריות על התדמית שלו כולל זו הויזואלית אך 95% מנותני השירותים האלו פועלים ״על עיוור״. הם עייפים, הם מיושנים, הם הולכים על עיקרון ״המון לקוחות - איכות נמוכה״ במקום ״מעט לקוחות - איכות גבוהה״.
בין תחומי ההתמחות שלנו נמצאת גולת הכותרת שהיא ״שירותי קריאייטיב ועיצוב גראפי שיווקי״ - בעת הגעתינו לעסק, לא משנה למה הלקוח קרא לנו אליו (כל לקוחותינו הגיעו מפה לאוזן, אין לנו מערך מכירות) אנו קודם כל מסתכלים סביבנו בכדי להבין מהם המסרים השיווקיים שלו ואיך הם באים לידי ביטוי בכל מדיה אפשרית - החל מהמקום עצמו ועד לאתר האינטרנט, גוגל, פייסבוק, מגזינים, עלוני פרסומת וכו וכו.
לאחר שניתחנו את המסרים השיווקיים שלו (ולעיתים אף יצרנו אותם בעצמנו יחד עם בעל העסק) אנו פונים לעבודת הקריאייטיב והעיצוב שכוללת יצירת קו אחיד וברור ומיישרים קו בכל המדיות כולל שילוב של מדיות חדשות בהם מסתובב קהל היעד תוך בחינת הנתונים מדי שבוע.
הידעתם שהצבת רול אפ בעסק מגדילה את הקופות משמעותית? אני מהמרת שמהיום שפתחתם לא חשבתם בכלל להציב רול אפ בכניסה וגם אם יש אחד הוא בחסות קוקה קולה או ספק אחר שלכם שלא מי יודע מה השקיע..
יש איתי את בקי ברי, בוגרת תלתן ואת נעה יאיר בוגרת אוניברסיטת חיפה לאמנות בעלת ניסיון של 14 שנה בתחום שעושות קסמים בתחום המיתוג והעיצוב הגראפי ומביאות לידי הצגה ממשית ומניעה לפעולה של כל מסר שיווקי פשוט. המון פעמים אני עובדת עם מעצבים פרילנסרים מוכשרים לפרוייקטים חד פעמיים כיוון שאני רואה את יכולתם וניסיונם מתאימים ללקוח ספציפי כזה או אחר - הכל מתחיל ומסתיים בלקוח.
מיהו קהל היעד?
בתי קפה, מסעדות ובארים קיימים שלא נראים מספיק טוב, שיש להם מסרים שיווקים מעורפלים וללא הצלחה מוכחת, כאלו שתקציב השיווק שלהם מפוזר בכל מיני מוקדים כמו רול, רסט, פייסבוק, גוגל, מקומון ועוד כאלו ואחרים מוכרי שירותים נרקוטיים ללא נשמה.
כאלו שרוצים להקפיץ את הקופות שלהם מתוך עשיה נכונה כאלו שלא פשוט מנהלים את המקום שלהם בלי אויר לנשום ומקווים שאללה ישלח להם פרנסה - כאלו שלוקחים את הפרנסה שלהם בשתי הידיים בעצמם ולא עושים עיצוב בבית דפוס שמדפיס להם את העבודה ועושה את זה גרוע אלא נותנים את זה למקצוען שישקוד כמה שצריך ויוציא עבודה מושלמת! וכמובן - כאלו שנכוו מכל אותם 95% שהבטיחו להם המון הבטחות אבל לא עמדו באף לא אחת מהן.
מהם מקורות ההשראה שלך ליצירתיות בתחום?
הים בשעות בין הערביים, בת הזוג המדהימה שלי שיושבת שעות ומקשיבה לרעיונות המטורפים שלי ובכוונה מקשה עליי בשאלות מתחכמות, הנגן של 100fm עם השירים הגרועים שלו, הקונצרטה והלקוחות המדהימים שלי שמחוברים לי לוריד
קמפיין אהוב עליך מתחום המזון והמשקאות:
המהפך של מסעדת ננוצ׳קה ממסעדה בשרית גרוזינית למסעדה טבעונית! זה היה מרגש, בעקבות המהפך הזה אני ועוד רבים הפכנו לטבעונים ולמרות הצפי על כך שהמסעדה תפשוט את הרגל רק כי הפכה לטבעונית המסעדה חיה ובועטת וננה שרייר חיה ובועטת כשהיא נראית כמו בת 20, מלאת רוח חיים ושמחה, לא מפסיקה ליצור ולעשות ולהפיץ אור ואהבה אל עבר כולם.
כחלק מהקמפיין הפקנו פוסטרים של ערבי שף אורח לתליה במקום, קיימנו קמפיין פייסבוקי מתוקשר בטירוף, בנינו אתר אינטרנט חדש ומדהים ובעיקר סחפנו אחרינו כל טבעוני ישראלי ואפילו כאלה שלא להגיע למסעדה. זו הייתה חוויה מרוממת עבורי, לא ברור בכלל לקבל את ההזדמנות לקחת חלק כל כך משמעותי במהפך היסטורי של מוסד תל אביבי שמוכר ואהוב בארץ ובעולם.
מותג מזון עם מיתוג מנצח:
המיתוג מחדש לרשת קקאו. רשת המונה 34 סניפים שהייתה נעדרת כל זהות ויזואלית. היה שם משהו לא ברור במשך 10 שנים שהצליח לשרוד אלוהים יודע איך ולשמחתי המשרד שלי נבחר למתג אותם מחדש.
קודם כל - טשטשנו להם את השם עם פונט שקריא רק למתעמקים או לדוברי אנגלית שקל להם לקרוא כתב מחובר וזאת כדי לטפח את הזהות הקיימת שלהם ( הרי הם קיימים כבר 10 שנים והם מרוויחים יפה אז אי אפשר פשוט לבטל להם את מה שיש להם שזה השם) - כך שעם ההחלטה הזו הענקנו להם זהות חדשה מבלי להתעלם מהזהות הקיימת.
לקחנו את התפריט שלהם והכנסנו בו ניחוח איטלקי קליל ואוורירי, הכנסנו מנות טבעוניות ובריאות ובחרנו להם נוכחות חזקה ואלגנטית שבאה לידי ביטוי בשחור האטום והחזק הזה שנשבר בצורה מאד עדינה עם אייקונים לבנים, או אימג׳ים של מנות מגרות או אתרי נופש מוכרים באיטליה שם אתה יושב על שפת הנהר, שותה את הקפה המעולה שלך וכל השאר אויר.
מאד נקי, מאד מינימליסטי ומאד עוצמתי. המיתוג עדיין לא הופק בכל הסניפים בארץ אלא רק בסניפים החדשים (4 במספר) ובימים אלו אנחנו עובדים על הפקת המיתוג בכל שאר הסניפים מה שמן הסתם לוקח זמן.
שתפי אותנו בסיפור הצלחה:
יש לי לקוח בגבעתיים - ענתי ביסטרו שמו.
מדובר בשני אנשים מדהימים שאני אוהבת מאד שהיו הבעלים של רולדין המפורסם בכצנלסון 63 בגבעתיים אבל חלום חייהם היה לפתוח ביסטרו - אחד טוב שיספק אוכל איכותי וטעים לתושבי גבעתיים.
הם פתחו את המקום והוא לא תפס - בשל הרבה סיבות שביניהן בלט חוסר הניסיון שלהם בתחום המסעדנות ויותר מזה - הבעיה שהייתה להם הייתה שהמיתוג שהופק להם מלכתחילה תאם יותר בית קפה מאשר ביסטרו ואפילו השם שנבחר לרוץ איתו היה ״ענתי ביסטרו קפה״ שהיא הגדרה מבלבלת בפני עצמה. כחלק מהנוכחות שלי ושל הצוות שלי במקום, עזרנו להם לגבש את הזהות המיתוגית, החלפנו את כל הצוות כמעט לצוות חייכן, עזרנו להם לאפיין את המסרים השיווקיים (המבצעים, ההטבות, ערבי הנושא המיוחדים וכדומה), בנינו להם תוכנית שיווק נכונה בפייסבוק, בגוגל, בנינו להם אתר אינטרנט, עיצבנו והפקנו רול אפים וטנט קארדים לשולחנות ואפילו פוסטרים פרסומיים לשירותים, הכנסנו בשר לתפריט וכו׳ וכו׳ וממצב שהמקום כמעט נסגר הגענו למקום בו המכירות שלו עלו בצורה מדהימה ועם כל פגישה שלנו אני שמחה לראות את בעל העסק רגוע, נינוח ומאמין יותר שניתן להצליח - פשוט צריך לא לוותר ולעשות את זה נכון.
לאחר סיום המערכה בדרום נדמה שבעלי העסקים בתחום המסעדנות יהיו זקוקים לעזרה, מה היית מייעצת להם לעשות על מנת להחזיר את הלקוחות?
- לא לפחד ממבצעים. נכון, אף אחד לא אוהב מבצעים - נכון, עדיף לשווק כמה שיותר בלי מבצעים אבל בתקופה כזו - לכולם קשה ולא רק לעסק ולכן צריך להביע אחדות.
- לעשות בדק בית בשיווק שלך - לראות כמה מושקע בחודש על גורמים שיווקיים ופרסומיים ולנצל את תקופת הרגיעה כדי לבחון את הדברים לעומק.
- לייצר שיתופי פעולה עם עסקים אחרים שקהל היעד שלך הוא גם קהל היעד שלהם (לא מאותו התחום כמובן כי אז זו תחרות אלא מתחומים אחרים) כך תוכל להגדיל את הסיכויים שיכנסו אליך לקוחות נוספים שגם ככה הגיעו לקנות שרשרת ממעצבת התכשיטים לידך או לתקן את השמלה אצל מעצבת הבגדים ליד וכן הלאה.
- תהיו מקוריים. תנצלו את ההפוגה לבחון אפשרויות הכנסה נוספות למסעדה שלכם כמו משלוחים, או הגברת מערך ה take away
- והכי חשוב - תהיו קריאייטיביים ותבנו נכון את הימים שיבואו אחרי המלחמה. אל תהיו שאננים ותשבו ותתבאסו על המצב - להפך! תצלמו את האוכל, תחשפו את העובדים, תרימו את המורל, תעשו שמח, תבנו תוכנית שלמה לימים שיבואו אחרי המלחמה!