היי אסי, ספר לנו עליך:
במשך שנים אחדות ניהלתי חדר מסחר למכירות ב-eBay ובפלטפורמות נוספות, חיברתי את הספר "לעשות כסף באינטרנט" ובין היתר אני עדיין הבעלים של מכללת 'שטרודל', להדרכת המסחר ב-eBay. כיום אני המייסד והמנכ"ל של חברת אסכולי און ליין בע"מ, המציעה באתר שלה מגוון קורסים מקצועיים בווידאו .
ספר לנו על פרויקט ״אסכולי״:
פרויקט אסכולי הוא הגרסה הישראלית לאתרי קורסים אונליין בחו"ל אשר מציעה (בתשלום דמי מנוי חודשי נמוך) גישה לצפות בכל תכני האתר, ללא הגבלה (בשיטת "צפה כפי יכולתך").
בשלב זה הגולשים יכולים להיחשף לכ-80 קורסים בווידאו, במגוון נושאים חמים, הקורסים מועברים ע"י מרצים ומומחים מן השורה הראשונה בתחומם, בתחומי האינטרנט, מקצועות המחשב, תוכנות מתקדמות, צילום, גרפיקה, ווידאו, עיצוב, פרסום, שיווק, מכירות, תעסוקה וקריירה, מיומנויות עסקיות, מדיה חברתית ועוד המון..
המנחים שלנו באתר הם המובילים בתעשייה ומביאים את ניסיונם מהשטח. קבצי תרגול ייחודיים מלווים את רוב הקורסים ומסייעים להטמעה קלה ויעילה של החומר .
הנגן שלנו באתר מאפשר להפעיל או לכבות את התרגום, כלומר רוב הקורסים מתומללים וניתן לקרוא כתוביות בזמן ההדרכות - זה מעולה לכבדי שמיעה. עוד יתרון נוסף הוא שהקורסים מחולקים לרמות קושי. נכון להיום 10% מכל התוכן באתר הוא לצפייה בחינם לכולם ללא צורך בהרשמה
אנחנו מנסים ליצור שינוי בחוויית הלמידה, לעזור לאנשים ללמוד בעולם של היום את המקצועות החשובים ביותר תוך כדי הקפדה על איכות התוכן, ירידה לפרטים הקטנים, השבחת הסאונד, התמונה ועוד.. כל אלו עוזרים להגביר את רמת הקשב והריכוז במטרה לסייע לתלמידים להבין בקלות את החומר הנלמד.
מיהו הצוות המוכשר מאחורי האתר?
יש לנו שילוב מנצח של שני צוותים, צוות התוכן וצוות ההפקה, בפועל אנחנו מפיקים יחד עם המנחה את הקורס מתחילתו ועד סופו.
חלק מהתכנים מגיעים מוכנים בהתאם לדרישות ולמפרט שקבענו. לאחר מכן כל שיעור ופרק עובר שיפור כמו הפחתת רעשים בסאונד המתבצע באולפן מקצועי, ניקוי רעשי תמונה, הוספת הנפשות ואנימציות ועוד. ולסיום בדיקות איכות.
השילוב של אנשי תוכן ואנשי הפקה הוא ייחודי ומאפשר לנו להגיע לתוצאה מאוד טובה של תוכן איכותי. שזה בא לידיי ביטוי גם בהיבט הפדגוגי של העברת התכנים בווידאו וגם באיכות התמונה והשמע והנראות בכלל.
מהיכן נולד הרעיון?
הרעיון הגיע ממקום של לעזור ליותר אנשים בעולם של היום ללמוד מהר ויותר, לאפשר גם למיעוטי יכולת להשיג את הידע שדרוש כדי להתקדם בחיים, לסייע לתלמידים וסטודנטים לרכוש מיומנויות חובה בעולם הטכנולוגי, לאפשר לבעלי עסקים קטנים לשפר יכולות עסקיות, לתת עוד כלים לדורשי עבודה לחזור למעגל התעסוקה, למעגל התעסוקה, וגם לעזור לשכירים ומנהלים להתקדם בעולם של היום
המטרה העיקרית היא לאפשר ליותר ישראלים (בארץ ובחו"ל) ללמוד את התכנים שלנו מבלי לשבור את הכיס, מבלי לצאת מהבית ומבלי להשקיע זמן ואנרגיה, כלומר לתת לאנשים את החופש ללמוד בזמן ובקצב שלהם, דבר אשר באמת עוזר לקהלים גדולים באוכלוסיה להצליח ביתר קלות.
עוד לפני 6-7 שנים ראינו מיזמים כאלו בחו"ל, בדקנו את הנושא, חקרנו, התלהבנו והחלטנו להרים את הכפפה וליצור את פורטל הקורסים אונליין הגדול בישראל.
על איזה צורך עיקרי עונה הפרויקט?
אתר אסכולי עונה על הצורך של האנשים להמשיך ולהתפתח, לצמוח, להקדם בחיים ולא להישאר מאחור. גם אם זה שכיר או מובטל, עצמאי או מנהל בחברה. מכוון שעולם הטכנולוגיה משתנה בקצב מסחרר, כולנו צריכים להישאר מעודכנים כדי שלא נישאר מאחור, וגם לתת פתרון שעדיין לא קיים בישראל.
לאילו קהלי יעד מתאים השרות?
לדורשי עבודה, תלמידים וסטודנטים, עובדים ומנהלים, בעלי עסקים קטנים, יזמים וגם לישראלים בחו"ל. יש לנו המון לקוחות של אנשים שנמצאים בבית כל היום, גמלאים, נשים לאחר לידה. וקהלים כמו כבדי שמיעה ועוד.
מהו התחום הנצפה ביותר באתר?
תחומים כמו צילום, תוכנת עריכת ווידאו פרמייר, פייסבוק לעסקים, איביי, פוטושופ, אקסל - אלו הנושאים החמים ביותר.. יחד עם זאת יש המון צפיות בקורסים כמו- ניהול זמן של ערן שטרן, אמנות השכנוע של ד"ר יניז זייד ועוד..
מהם תגובות ה״סטודנטים״?
התגובות מעולות, יפה לראות (ואף מפתיע) הרבה אנשים שמפרגנים לנו, כולם מאוד אוהבים את התכנים שלנו, את מגוון הקורסים באתר שהולך וגדל ובכלל.
חלק מהגולשים לא מבינים שהם בעצם צריכים לרכוש מנוי - שנותן גישה לכל הקורסים באתר, אלא הם חושבים שצריך לקנות קורס בודד.
סה"כ התגובות מעולות ואני שמח לראות שאנשים יודעים להעריך מהו תוכן איכותי.
איפה אתם בעוד 3 שנים?
המטרה שלנו היא להמשיך ולייצר עוד ועוד תכנים, להגיע בעוד 3 שנים לכמות של 400 קורסים, בינתיים נראה שאנחנו בכוון הנכון. יש לנו עוד המון עבודה קשה אבל בהחלט מאתגרת.
5 טיפים ליזמים מתחילים:
- עשו סקר שוק טוב, תוכנית עבודה ותוכנית עסקית לשנה, שנתיים ושלוש קדימה. היו מוכנים לכל תרחיש.
- בחרו לכם שותף מתאים, שתוכלו במידת הצורך לבלות איתו ברציפות ימים, שבועות וחודשים.
- אל תפחדו לקחת סיכונים, מי שלא מנסה לא מצליח. ומי שלא הצליח הפעם - סיכוי גדול הרבה יותר שיצליח בפעם הבאה.
- תעשו מיתוג טוב ויפה למותג שלכם, הגנו עליו בפטנט או בזכויות יוצרים, ובנו אתר אינטרנט שיש בו חווית משתמש.
- תשמור הרבה כסך לשווק ופרסום, משום שבסופו של דבר מוצר או שירות טוב ללא שיווק ופרסום יעיל - לא שווה וחבל!