היי עמוס, ספר לנו עליך:
עמוס אבנר, בן 29, גר בתל אביב עם מיטל. עד לא מזמן הייתי אחד ממנהלי סטארטאו, מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב, שם בין השאר ניהלתי את התכנית הראשונה בישראל ליזמים קוריאניים. עכשיו אני במשרה מלאה במיזם החדש שלי - סטארטאפיסט.
ספר לנו על startup-east.com:
מדובר בפלטפורמה חדשה שמטרתה לחבר בין סטארטאפים ישראליים ואסייתים, באמצעות תכניות אקסלרציה (האצה) משותפות ליזמים מפה ומשם, וכן הכשרות שונות ליחידים וחברות.
כרגע אנו צוות של שלושה: עמרי שמיר, בעל תואר שני בלימודי מזרח אסיה ויזם עם רקע עסקי בהונג-קונג; אמיר אופק, שניהל את עסקיה של אמדוקס בסינגפור ואנוכי. בנוסף יש לנו מנהלת תפעול קוריאנית ומתמחים.
הדבר החשוב ביותר הוא לאתגר את עצמך, לא רק ברמת העשייה אלא גם ברמת החשיבה. לבחון כל הזמן אם אתה הולך בדרך הנכונה, ולהתווכח עם כמה שיותר אנשים חכמים על רעיונות, כי הויכוח יוצר רעיונות חדשים. אני גם חושב שזה אחד היתרונות שלנו כיזמים ישראליים, בטח אל מול שוק אסייתי שבגדול מאופיין באחדות מחשבתית.
במה תסייע החברה ליזמים ישראלים?
בראש ובראשונה, פתיחת דלתות ונטוורקינג. כבר היום אנו בקשר עם משקיעים מובילים מקוריאה, יפן, סינגפור והונג-קונג ופועלים כל הזמן כדי להרחיב את ההיצע.
המשקיעים הללו מחפשים כישרון ישראלי, אך מעבר לכך חשוב גם להגיע אליהם מוכנים ופה נכנס הערך המוסף שלנו ברמת התוכן - התכניות שאנו מציעים כוללות ליווי וסיוע ממנטורים שלכולם ניסיון וקשרים בשוק האסייתי ויודעים לכוון לצרכים שם.
בשלב יותר מתקדם אנו נציע גם חבילת שירותים לסטארטאפים המכוונים לאסיה על מנת לאפשר חדירה אופטימלית לשווקים אלו.
מה הערך המוסף של השוק האסייתי לעומת השוק הצפון אמריקאי?
אנו יוצאים מנקודת הנחה שחברה צריכה לפעול וליצר לעצמה הזדמנויות באופן גלובלי החל משלביה הראשונים. אין כאן כוונה להחליף את השוק האמריקאי, אלא לפתוח עוד הזדמנויות בשווקים נוספים בעלי פוטנציאל לגיוס הון, שותפויות אסטרטגיות ומסה משמעותית של לקוחות.
השווקים האסייתים מאופיינים ברובם בצמא לטכנולוגיה ולחדשנות, ובנקודה זו ישראל מוערכת מאוד ויכולה למקם את עצמה כמובילה בזירה האסייתית. בנוסף, זה גם עניין של טיימינג: כולם כבר מדברים על העלייה של סין והמזרח, אבל מעטים מבצעים וזו הזדמנות ליזמים להיות מובילי שוק, זו גם אחת הסיבות שישנה הרבה תמיכה ממשלתית בנושא.
מהם המאפיינים של סטאראפ המיועד לשוק האסייתי?
הדבר החשוב ביותר הוא הנכונות של הסטארטאפ לכוון לשוק האסייתי - להכיר, גם אם באופן כללי, את קהל היעד ולהבין את הצרכים שלו. צריך גם לעשות הבחנה בתוך השוק האסייתי: יש הבדל עצום בין חברה סינית גדולה, סטארטאפ סינגפורי או יוזר קוריאני. ישנם מוצרים ושירותים ישראלים שיש להם פוטנציאל גדול להצלחה באסיה, אולי אף יותר מבשווקים מערביים, באם החברות יעשו ההתאמה נכונה לשוק אליו הם מכוונים וידעו איך לגשת אליו.
ספר לנו על תכנית חילופי יזמים:
כדי לייצר אקוסיסטם (מערכת חברתית רב-שכבתית) ישראלי-אסייתי חייבים לייצר מפגשים בין-אישיים תכופים ומתמשכים בין יזמים משני הצדדים.
היום אנו עושים זאת באמצעות אירוח קבוצת יזמים אסייתית בישראל מדי שלושה חדשים במסגרת תכנית Startup adVenture, שבה אנו מפגישים אותם עם יזמים, משקיעים ומנטורים ישראלים וגם מספקים להם חוויה תרבותית ותיירותית.
כבר בספטמבר הקרוב אנו מארחים שני צוותים של סטארטאפים קוריאניים, בשיתוף עם אקסלרטור מקומי שם. בהמשך נציע גם תכניות דומות ליזמים ישראלים באסיה.
כיצד קריאטיביות באה לידי ביטוי בעבודתך?
הדבר החשוב ביותר הוא לאתגר את עצמך, לא רק ברמת העשייה אלא גם ברמת החשיבה. לבחון כל הזמן אם אתה הולך בדרך הנכונה, ולהתווכח עם כמה שיותר אנשים חכמים על רעיונות, כי הויכוח יוצר רעיונות חדשים. אני גם חושב שזה אחד היתרונות שלנו כיזמים ישראליים, בטח אל מול שוק אסייתי שבגדול מאופיין באחדות מחשבתית.
ספר לנו על מיזם ישראלי העושה דרכו לשוק האסייתי:
ויז'ואליד, חברה שמציע פתרונות ויזואליים חדשניים בתחום של QR Codes, הציבה את השוק האסייתי ובמיוחד הסיני בראש מעיינה. לאחרונה הם גם ניצחו במקום הראשון בתחרות
Global Mobile Internet Conference הסינית.
בימים אלה התחלנו לעבוד עם Car2Go על מכירות ופיתוח עסקי במזרח אסיה.
אם לא הייתי יזם כנראה הייתי:
במאי קולנוע או מרצה באוניברסיטה. טוב, אני מקווה שאספיק לעשות גם את שניהם :)