היי טל, ספרי לנו עליך:
הממ…לספר עלי תמיד נשמע לי משימה לא פשוטה אבל הנה זה בא:
בת 32, כיום יועצת שיווק דיגיטלי, מרצה ומדריכה אישית בתחום השיווק הדיגיטלי בדגש על מדיה חברתית, נסיון של כ-8 שנים בערך בתחום הדיגיטל, קידום אתרים ושיווק באינטרנט, בארץ ובחו״ל ומנהלת את הבלוג שלי!
שריטה של לעשות את מה שבאמת אוהבים יש לי מגיל ילדות, שתמיד התבטא בציורים ושירבוטים שלי על שולחנות בי״הס, יומנים שכתבתי לעצמי לאורך שנים רבות מימי ילדותי (תמונה של היום שווה 1000 מילים של פעם), ועוד סודות מהארון שמסבירים לי כיום בדיוק איך אני מי שאני.
אני חושבת שחלק מהקסם של ילדותינו הולך להיעלם בעתיד, כי את כל הרגעים שאנחנו זוכרים מהילדות במעורפל או בחלקים - הדור שנולד בשנים האחרונות, יראה את עצמו מתועד בסרטונים ובתמונות צבעוניות שצולמו ברגעים מיוחדים עם הסמארטפון ולא ישאר לו יותר מדי לנסות ולשחזר.
סוג של קסם שיאבד, בין היתר, עם בואה של הטכנולוגיה לחיינו.
אני חושבת שחלק ממה שמניע אותי, ולא רק בעבודה, אלא בכלל בחיים זו היצירתיות.
כשאדם מצליח ליצור או לקחת חלק בחשיבה על משהו מרתק וחדש, זו בעיני סוג של הגשמה.
כיצד ריבוי התחביבים שלך מסייע בתחום העיסוק שלך?
דרך החיים שבחרתי לבנות לעצמי דובקת באמונה שלי שכאשר עובדים ועושים את מה שאוהבים, לא עובדים אפילו דקה ביום.
וכך, מאז שאני זוכרת את עצמי, אני משלבת בין האהבות שלי לעסקים שלי, כך שאני זוכה כל היום לעשות רק את מה שאני אוהבת ורק מה שאני מאמינה בו מתוך מקום אמיתי פנימי.
ובחיים האלה, יש לי תחומי עניין רבים.
אני גולשת (קייטסרפינג, sup, וואקסרפינג), רצה כבר שנים, צוללת, מציירת, מעצבת, כותבת ועוד... בגיל העשרה, כחלק מעיצוב דמותי, החלטתי כי אני בונה תשתית עסקית כחלק מהדברים שאני עושה ביומיום.
כך מצאתי את עצמי בגיל 21 חיה בניו יורק ועובדת כסוכנת נסיעות (אם כבר טיולים בעולם, חשבתי שזו תהיה התחלה טובה לכך), בגיל 23 מטיילת בהודו ומתעדת הכל לתוך דיסקים (מי שמע אז על סמארטפונים בכלל??), בגיל 24 מצאתי עצמי עם עסק לשיווק באינטרנט ואתר למכירת ציוד גלישת קייטסרפינג במהלך מגורי על אי בקאריביים שכלל כתבות וסקירת מקומות וציוד גלישה ובגיל 28 בפלורידה גיליתי את הפוטנציאל הגלום של יוטיוב, בהעלאת סרטוני הדרכות על שיווק במדיה החברתית באנגלית.
בהמשך עם חזרתי לארץ, המשכתי לשלב את התחביבים שלי, כגון: הפקות אופנה תת ימיות, נסיעות לחו״ל, גלישה, כתיבה והפקת סרטונים עם תחום העיסוק ויצרתי במקביל נכסים דיגיטליים חזקים, דרכם אני יכולה ליישם גם את הפן העסקי שלי וגם את כל התשוקות והיצירתיות שלי.
כיצד הגעת לתחום המדיה החברתית:
האהבה שלי לעולם האינטרנט החל כבר בעת שירותי בצבא.שירתתי כקצינת קשר ומחשבים והמחשב וכלי התקשורת הצבאיים היו חלק בלתי נפרד משירותי.
שבועיים אחרי השחרור שלי מצה״ל, עזבתי את ישראל ועברתי לניו יורק. המרחק הביא איתו תחושות געגועים גדולות ובאותה תקופה המסנג׳ר הפופולרי, הicq ודומיהם היו דרך התקשורת היחידה שלי עם בני משפחתי. כך יותר ויותר התחלתי להעריך ולאהוב את עולם התקשורת הוירטואלית, שהביאה איתה עם הזמן אתרים חברתיים כדוגמת ״מייספייס״ ודומיו, שנהנתי מאד ללמוד אותם ולהשתמש בהם.
עוד לפני שפייסבוק נכנסה לתמונה, עשיתי ללקוחות בחו״ל קידום באתרים החברתיים ״הישנים״ יותר, בזמן שלמדתי את עולם קידום אתרים ואפילאציה מניסיון שצברתי. כשפייסבוק הלכה והתחזקה בתחילת דרכה, התחלתי לעבוד איתה יותר ויותר, ללמוד אותה ולהתמקצע בה ובשאר הפלטפורמות החברתיות שמהוות היום בסיס לפעילויות עסקיות שונות, כגון: יוטיוב, לינקדאין, גוגל פלוס, טוויטר וכו׳.
כשחזרתי לארץ, הצטרפתי למשפחת אדלר חומסקי והקמתי את מחלקת המדיה החברתית הראשונה שלהם, אותה ניהלתי כמעט שנה ולאחריה, הקמתי את מכללת ״סומו״, מכללה לשיווק במדיה חברתית, בה לימדתי, בחברתם של צוות מרצים מובחר, את רזי הפעילות והשיווק במדיה חברתית לארגונים, בעלי עסקים, חברות, אנשים פרטיים וכו׳.
לאורך כל הדרך, חשוב היה לי תמיד לשים את הלב ואת תחושות הבטן שלי למול עיני ותמיד פעלתי מתוך זה.
כיום אני עושה את ההרצאות, ההדרכות והייעוץ באופן עצמאי.
כיצד יצירתיות באה לידי ביטוי בעבודה שלך?
אני חושבת שחלק ממה שמניע אותי, ולא רק בעבודה, אלא בכלל בחיים זו היצירתיות.
כשאדם מצליח ליצור או לקחת חלק בחשיבה על משהו מרתק וחדש, זו בעיני סוג של הגשמה.
בנוסף - במקצוע שלי היצירתיות היא חלק בלתי נפרד מהפעילות היומית.
יצירת פעילות דיגיטלית ללקוח, מחייבת חשיבה מאד אסטרטגית ויצירתית על אופן ההתנהלות שלו אל מול לקוחותיו, בעיקר בפלטפורמות החברתיות.
בנוסף, הכתיבה השוטפת שלי בנכסי הדיגיטליים, הפקות שיצא לי לעשות ופעילויות שונות במהלך יומי דורשות תמיד יצירתיות.
מהם מקורות ההשראה שלך?
יש לי מקור השראה אחד שמלווה אותי לאורך כל הדרך וזה שביל החיים שלי.
הוא מכיל כל כך הרבה רבדים, חלקים, שלבים, פרקים, אירועים, אנשים, חוויות, רגשות ועוד, שכל אחד ואחד מהם הוא תמיד מקור השראה חדש ליצירה הבאה שלי.
מהם העקרונות הבסיסיים לניהול קהילה במדיה חברתית?
קודם כל, בשביל שמותג יוכל לנהל קהילה במדיה החברתית הוא חייב להכיר היטב את הקהל שלו. הוא חייב להבין מה מניע אותו והוא חייב להבין שבמדיה הדיגיטלית, הכי חשוב זה לתת ערך לקהל.
המותג צריך להבין שפעילות מדיה חברתית היא תהליך שנבנה. זה לא משהו שקורה ביום. הוא חייב לעבוד על פי מתודולוגית עבודה מסודרת, שתכלול את כל הכלים בהם ישתמש, גאנט תכנים מסודר, יעדים וכיוונים לקמפיינים עתידיים.
חשוב להבין כי מדיה חברתית, או כל פעילות שיווקית דיגיטלית חייבת להרכיב מספר אלמנטים וכלים. הרבה משווקים חושבים שהם צריכים ״לבנות פעילות בפייסבוק״ ושם לבסס את כל המשאבים. אבל יש המון כלים מצויינים לשיווק עסק וחשוב לפרוש את הפעילות על כמה עיקריים ולסנכרן בניהם בהתאם.
חשוב גם להבין כי לא לכל מותג מתאימה כל פלטפורמה או כלי. אני חוזרת לנקודת המוצא - חייבים להכיר את הקהל ולהבין גם היכן הוא מסתובב, מה הוא אוהב לעשות, באילו פעילויות הוא יקח חלק, מה יתן לו מוטיבציה ליצור אינטרקציה עם התכנים שאנחנו מעלים ולהבין היכן הוא מעדיף לבלות את זמנו, גם במרחב הדיגיטלי.
עקרון מנחה הוא שבעולם הדיגיטלי - לא מוכרים, אלא בונים אמון. זה האלף-בית בכל פעילות חברתית.
אתה יכול להיות עם מוצר מדהים, עם הצעה מפתה, עם דיל מטורף - אם לא יודעים מי אתה ולא סומכים עליך - לא תמכור.
כיצד מטפחים קהילת עוקבים גדולה כל כך כמו שלך?
כל אחד מהעוקבים שלי, הוא גם חבר. אלו אנשים מאחורי המקלדות, שאני מעריכה אחד אחד והרבה מהם אנחנו מכירים כבר כמה שנים, גם אם מעולם לא נפגשנו.
הסוד, שהוא לא סוד כל כך גדול, הוא פשוט להיות אמיתיים, בשילוב של לגעת ברגש ולהתייחס לא רק לעצמינו, אלא לתחושותיהם של אחרים.
הרבה אנשים כותבים על עצמם, מה הם מרגישים ואיפה הם נמצאים. שזה מקסים וזו חלק ממטרת הפלטפורמה. אבל אני לוקחת אותה בגישה קצת אחרת, שבה אני משתפת תוך כדי נתינת ערך. משהו נעים, או מעשיר, משהו שיוכלו לקחת איתם אח״כ להמשך היום שלהם.
כמובן שמומלץ להוסיף לתוכן אלמנט ויזואלי שיגרום לאנשים לעצור ולקרוא.
אז למה לי לבחור במותג טל נברו?
במסגרת הגדרת תפקידי כיועצת שיווק דיגיטלי אני נותנת מענה במספר תחומים.
בתחום העיקרי, אני משמשת כ״פרונט-ליין״ דיגיטלי ללקוחות, במהלכו אני בונה למותג או לבעל עסק את אסטרטגית העבודה במקביל לניהול הספקים והפעילות השוטפת שלהם, על פי הצרכים של העסק.
אנחנו יושבים יחד, מנתחים את פעילות המותג, מדייקים את זהות הלקוח הפוטנציאלי וקובעים מהם המסרים או, הסיפור אשר יעטפו את פעילות המותג בפלטפורמות הדיגיטליות.
אני מסייעת בהבנת הפלטפורמות ויצירת מארג עבודה בין כל הספקים הרלוונטיים, אם זה בניית אתר או קידומו, פרסום ממומן, כתיבת תכנים, שימוש במובייל, פעילות מדיה חברתית שוטפת וכדומה.
תחום נוסף, הוא ייעוץ שיווקי, שיכול להיות נקודתי או כליווי שוטף לאורך זמן, לבעלי עסקים, סטארטאפים וארגונים בכל הנוגע לבנית אסטרטגית השיווק הדיגיטלי שלהם, במדיה החברתית בפרט.
במהלכו מקבל הלקוח כלים והכוונה לבניית פעילות דיגיטלית ומיתוגית לעסק שלו ברשת.
במקביל, אני מעבירה הרצאות בתחום הדיגיטלי, הנוגעות לעולם המדיה החברתית מכל אספקט שנדרש.
איפה את בעוד שנתיים?
בעוד שנתיים המיזם שאני שותפה בו, אתר אסכולי, פרץ כבר לתודעה של כל אחד מאיתנו וכל אחד לומד את מה שהוא הכי אוהב, בזמן הפנוי שלו ובמקום שהכי נוח לו.
פרט לכך - בעוד שנתיים אני לא יודעת איפה אהיה פיזית, אבל מאחלת לעצמי שפנימית אהיה תמיד במקום הזה של להיות שלמה וכנה עם עצמי ועם אחרים, גם מקצועית וגם אישית.