Creatives Team 11/3/2014

קריאטיבי אחד על אחד, איתן לויט - מייסד Yoovi

קריאטיבי אחד על אחד, איתן לויט - מייסד Yoovi
איתן לויט

היי איתן, ספר לנו עליך (היסטוריה, אקדמיה, כשלונות, הצלחות משפחה וחברים)

 

אני בן 31, גרוש +2, בן לאמא ציירת ואבא פרופסור לפיזיקה, היחיד במשפחה שלא למד באוניברסיטה. הרגשתי שהדרך הטובה ביותר ללמוד להיות יזם היא פשוט להיות יזם. 

במקור אני מתכנת, בגיל 9 קיבלתי מחשב ואבא שלי הביא לי ספרים ללימוד בייסיק אז למדתי את זה, לאחר מכן למדתי C/C++ וכשהאינטרנט הגיע למדתי HTML וJavascript. העבודה הראשונה שלי היתה מתכנת ווב פרילנסר בגיל 16, בגיל 17 עבדתי בסטארט אפ start.co.il ואח״כ ב eteacher. 

בצבא שירתתי ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין שם למדתי איכות מהי בכל המובנים, האנשים, איכות המוצרים ואיכות התכנון. אחרי הצבא עבדתי בפעם האחרונה כשכיר בEnvara שנקנתה על ידי אינטל. 

ב7 השנים האחרונות אני יזם, התשוקה שלי היא להקים חברה ענקית, בינלאומית, שבונה מוצרי consumer (ככה שאמא שלי תבין על מה אני עובד).
 

הקמתי עד היום 3 חברות, את פורטל הרהיטים - שהיה הצלחה גדולה, את YouSites שנכשלה בצורה מרהיבה ובשנה האחרונה אני עובד על Yoovi יחד עם שותפי אסף ענבר.

 

 

ספר לנו על אפליקציית Yoovi:

יובי מאפשרת למשפחות לשתף אלבומי תמונות בצורה פרטית ובאיכות הדפסה.
פעם לקוחה שלנו כינתה את האפליקציה ״וואטסאפ של תמונות״ - ומאז ככה אני מתאר את האפליקציה בשלוש מילים. 

סרטון ההשקה

 

יובי מאפשרת שיתוף של כמויות גדולות של תמונות, באיכות הדפסה ובפרטיות מוחלטת, אם תסתכלו על כל האלנטרנטיבות הנפוצות (פייסבוק, וואטסאפ, אינסטגרם, גוגל פלוס, דרופבוקס, איימיל, פיקסה, סמס) תגלו שהממשק שלהן לא נועד לצורת השימוש הזאת.


 

כיצד עלה הרעיון לאפליקציה? מהיכן נבע הצורך?

את יובי התחלתי בצורה שונה מ2 החברות הקודמות שלי, במקום לחשוב על רעיון ומיד לתכנת אותו התחלתי בלהגדיר קבוצת אנשים ולחפש איזה בעיות יש לקבוצה הזאת. במקרה של יובי חיפשתי בעיות שיש להורים צעירים - בעיקר בגלל שאני בעצמי אבא צעיר (יחסית) וזה משהו שאני passionate לגביו.

 

לאחר שדיברתי עם למעלה מ120 הורים ישראלים ואמריקאים, שמעתי וראיתי המון כאב סביב נושא התמונות. כן, אני יודע, זה הזוי שמדובר בבעיה לא פתורה מאחר וקיימים המון אפליקציות תמונות בשוק.

מהרגע שתינוק נולד ההורים שלו עוברים תהליך של שינוי שכולל יצירה של הרגלים חדשים, לדוגמא כל נושא החיתולים, ההאכלה, הלבשה וכד׳. אחד ההרגלים החדשים שנוצרים הוא לצלם תמונות של הילד ולשתף אותם עם הסבים והסבתות, הדודים והדודות, החברות של האמא שילדו ביחד איתה ובהמשך עם הורים אחרים מהגן. 
היחס של הורים לתמונות של הילדים שלהם יוצא דופן, לתמונות יש ערך רגשי שאין לתמונות אחרות.  

 

 

 

במה שונה Yoovi מעשרות אפליקציות התמונות המסתובבות בחנויות? 

יובי מאפשרת שיתוף של כמויות גדולות של תמונות, באיכות הדפסה ובפרטיות מוחלטת בצורה ממש ממש מהירה ופשוטה וישירות מהטלפון. 

 

אם תסתכלו על כל האלנטרנטיבות הנפוצות (פייסבוק, וואטסאפ, אינסטגרם, גוגל פלוס, דרופבוקס, איימיל, פיקסה, סמס) תגלו שהממשק שלהן לא נועד לצורת השימוש הזאת.

קריאטיבי אחד על אחד, איתן לויט - מייסד Yoovi
אפליקציית Yoovi

ספר לנו על קמפיין ההשקה היצירתי שהשקתם לאחרונה:

אחד הדברים שלמדו תוך כדי תנועה עם יובי זה שזה מאוד חשוב שיובי תדע לעבוד על אנדרויאד ואייפון במקביל (התוכנית המקורית היתה להשיק רק לאנדרואיד), וזה גרם לנו למצוקה אמיתית מבחינת המשאבים שלנו כסטארט אפ.


בעצם היינו במלכוד 22, אין לנו כסף להגיע להשקה עם מוצרים בשלים ומצד שני כדי לגייס כסף אנחנו צריכים להראות שיש עניין אמיתי באפליקציה.  הקמפיין נולד מתוך הצורך לפתור את המלכוד הזה, עשינו משהו שלא עשו עד היום, סוג של קיקסטארטר לאפליקציה שהיא חינמית (בד״כ קיקסטארטר זה למשהו שגובים עליו כסף כמו גאדג׳ט או דיסק).

המשקיעים שהלכו איתנו גם כן התלהבו מהקונספט ומהחדשנות שלו. התסריט של הסרטון התבסס על ההבנה שלנו של הבעיות שיש להורים סביב תמונות, ואני חושב שזה בא לידי ביטוי בתוצאות. התגובות לקמפיין הפתיעו אותי בעוצמות שלהן, ואני חושב שגם את כל מי שהיה מעורב בתהליך היצירה.

 

כיום אנו מוצפים בפניות לשיתופי פעולה, בקשות להשתתפות בבטא הפרטית של יובי והכי טוב - כמות גדולה של משקיעים שיצרו איתנו קשר כדי להשקיע בחברה ובכך נפתחו לנו אפשרויות רבות!

קריאטיבי אחד על אחד, איתן לויט - מייסד Yoovi
צילומי סרט השקה
קריאטיבי אחד על אחד, איתן לויט - מייסד Yoovi
צילומי סרט השקה
קריאטיבי אחד על אחד, איתן לויט - מייסד Yoovi
צילומי סרט השקה

איפה תיהיה האפליקציה בעוד שנה? אילו הרגלים היא עלולה לשנות?

יש לנו דרך פשוטה, והגיונית להגיע לכמה מליוני משתמשים תוך פחות משנה. מבחינת שימוש, אני רוצה שיובי תהפוך להיות הכפתור שסבים וסבתות, דודים ודודות, אבות ואמהות ילחצו עליו כדי לראות את התמונות של היצורים הקטנים האלה שהם כלכך אוהבים - הילדים שלהם.

   

 

מה היא האפליקצייה האהובה עליך פרט ל Yoovi ולמה?

אני מת על Yevvo, ולא רק בגלל שYevvo דומה לYoovi. מדובר באפליקציה שמאפשרת לאנשים לשדר שידור חי, הקטע הוא ששום דבר לא מוקלט ככה שהשידורים הם הכי אמיתיים שיש. לדעתי מדובר בקונספט פורץ דרך והם הולכים להיות ענקיים. חוץ מזה יש להם צוות של רוקסטארים עם מנכ״ל שלא מפחד.

קריאטיבי אחד על אחד, איתן לויט - מייסד Yoovi
צילום מסך Yoovi
קריאטיבי אחד על אחד, איתן לויט - מייסד Yoovi
צילום מסך Yoovi
קריאטיבי אחד על אחד, איתן לויט - מייסד Yoovi
צילום מסך Yoovi
קריאטיבי אחד על אחד, איתן לויט - מייסד Yoovi
צילום מסך Yoovi

אם לא היית יזם כנראה שהיית:

חקלאי.

 

 

5 טיפים לסטארטאפיסטים וחולמים צעירים: (עשה ואל תעשה)

1. ברמה העקרונית, בהנחה שאתם כל הזמן לומדים מהכשלונות שלכם, הדרך להצליח היא פשוט להמשיך לנסות לאורך זמן. יוסי ורדי אמר ״לכל יזם יש כמות כשלונות סופית, בסופו של דבר אתה לא תכשל״. היופי ביזמות זה שמספיק להצליח פעם אחת כמו שצריך כדי לעבור לליגה אחרת(של רמת חיים, של מיזמים, של קשרים).

 

2. יש ערך גדול בלהתמחות בקהל יעד. ככל שאני עובד יותר מול הורים אני מבין איך הם מדברים, איך הם חושבים, מה הבעיות שלהם, מה ההרגלים שלהם, באיזה אתרים הם נמצאים, איזה חברות הצליחו בתחום.

 

3. תשתדלו לבנות מוצרים לקהל יעד שאתם מבינים בו - זה שאנחנו הורים צעירים שבונים מוצרים להורים צעירים מייצר לנו יתרון עצום, אנחנו מבינים את הלקוחות שלנו ומעגלי הפידבק שיש לנו על דברים שאנחנו עושים הם סופר מהירים.

 

4. תעזרו בחינם ליזמים אחרים, אפילו אם אין לכם הרבה נסיון, תנסו לפרסם בפייסבוק שלכם משהו בסגנון של: ״היי חברים, החלטתי שאני רוצה לעזור ליזמים אחרים, אפילו שעוד אין לי הרבה נסיון - עדיין יש דברים שלמדתי. אם אתם מכירים מישהו או בעצמכם רוצים לדבר איתי 15-20 דקות - אשמח לתרום מזמני״.

 

5. תצטרפו לקהילת היזמים שיש בתל אביב. מדובר בקהילה אמיתית של יזמים, הקהילה סובבת סביב meetupים במגוון תחומים טכנולוגיים, שיווקיים, Lean Startup וכד׳ וסביב מקומות כמו הJunction וקמפוס תל אביב של גוגל.

 


הדיווח נשלח בהצלחה
הדיווח לא נשלח בהצלחה, אנא נסה שנית
אנא רשום תגובה...
האם ברצונך לבצע את פעולה
המשך
בטל
האם ברצונך להמשיך בפעולה?
אישור
ביטול