היי ניב, ספר לנו עליך:
בן 28, גר בתל אביב- במקור מנתניה. בגיל 7 כיכבתי בפרסומות הראשונות ששודרו בערוץ 2 (הניסיוני).
בגיל 15 היו לי יותר ממיליון כניסות לאתר Cool-Files.co.il!
אחרי השירות הצבאי הקמתי עם כמה שותפים את חברת "שרוטונים" כדי להצליח לשלב בין הצד הטכני לתוכן הומוריסטי וכיום אני מנהל את החברה יחד עם שחר בר-דוד המנכ"ל.
כשההרכב הנכון של אנשים יושב ביחד ומדבר, באווירה חברית, בלי חששות ובלי מחסומים על הפה, באווירה מפרגנת, בלי להינעל על הרעיון הראשון שנזרק לחדר, בלי להכניס את האגו למשחק, בלי התעקשויות מיותרות ובצורה הכי חופשית בעולם, ככה זה מתחיל.
ספר לנו על חברת התוכן והאנימציה שהקמת - "שרוטונים":
כששירתתי בצבא הכרתי את ליחי קלבו, שהוא גאון קומי וגם אנימטור מוכשר.
במקביל, כשעוד עבדתי בתור יחצ"ן מסיבות באיזור השרון הכרתי את שחר בר-דוד ממייסדי "מקושרים" (שנמכרה ל"וואלה" ב-2008). ויחד עם שותף נוסף, גיא סומך החלטנו לקחת את כל העניין הזה קצת יותר ברצינות.
משם התחלנו שרשרת פגישות, יותר נכון מפגשים חבריים, לא היה ברור לאן אנחנו הולכים אבל היה ברור שיהיה כיף (:
כיצד עלה הרעיון להקים את החברה?
כל החידושים הטכנולוגיים מאד הדליקו אותנו, אהבנו את העובדה שאפשר היה להשתמש בפלטפורמה הסלולרית כמודל להפקת רווחים מהתוכן שלנו. בתקופה ההיא תוכן סלולרי היה מאד מוגבל והסתכם ברינגטונים MIDI ואייקונים-פיקסליים.
חשבנו שיהיה מגניב להביא את העולם של האנימציה, שכולנו גדלנו עליו (החל מדיסני, דרך סימפסונ'ס ועד סאות'פארק) ככלי להעברת מסרים בצורה מעניינת יותר בתוך כל העידן של ריבוי מדיות, תכנים ומסרים פרסומיים בכל פינה.
הגלגול הראשוני של "שרוטונים" היה למעשה שירות מנוי סלולרי שבשיאו הגיע ללמעלה מ-12,000 מנויים שקיבלו בכל שבוע תוכן הומוריסטי מקורי באנימציה ישירות למכשיר הנייד.
במהלך השנים בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית, נכנסנו אל עידן שבו כל אחד מחזיק את YOUTUBE בכף ידו ולא משתלם לו יותר לשלם על סרטונים, מה שהוביל את חברת שרוטונים "לעבור דירה" ולהתמקם בביתה החדש, YOUTUBE.
מתי נפל לכם האסימון שהעסק יכול להיות מסחרי ולשתף פעולה עם מותגי על?
מהרגע שהתכנים הראשונים עלו לרשת וראינו את כמויות התגובות, הלייקים ובעיקר השיתופים, הבנו שאנחנו כנראה עושים משהו נכון.
עד היום זה מרגיש קצת הזוי להסתכל על הנתונים ולראות מיליוני צפיות חודשיות בערוץ או סרטון שמייצר עשרות אלפי שיתופים וזה בעיקר בזכות הרבה מאד שנים של ניסוי וטעייה, העלאה של מאות תכנים למדיה היוטיובית והשקעת זמן רב בחקר הסטטיסטיקות שמאחורי כל סרטון בשאיפה להשתפר בהפקה הבאה.
מהי ההפקה הראשונה שלכם?
ההפקה הראשונה שלנו שהתייחסה למשהו אקטואלי הייתה "התולעת של ויקה", שהתייחסה לתולעת שויקה נאלצה לאכול על האי במסגרת משימה ב"הישרדות" מזווית קצת שונה והשיגה בזמנו מאות אלפי צפיות בסלולר ובפליקס.
ספר לנו על צוות שרוטונים - מי הם האנשים שעומדים מאחורי ההצלחה?
את "שרוטונים" מרכיבים אנשים יצירתיים ומוכשרים במיוחד כשלכל אחד מהם גם עבר עצמאי בתחום.
האנימטורים: נדב אמבון, דניאל ששון, עלוה מוהר, אור ויצמן (קריקטוריסט הבית והאחראי לדמיון המושלם למציאות) ודורון קניגסברג מנהל מחלקת האנימציה (שהוא קומיקאי מוכשר לשעבר ב"דומינו גרוס")
אנשי התוכן המוכשרים: יובל בינדר (יוצר "גמבה סטייל") ואלון קיצ'לס (לשעבר "פאגין גונזלס" אלוף המתיחות הטלפוני) שהוא גם מנהל מחלקת הוידאו. בנוסף ליאן פועל שהיא מנהלת הפרויקטים, האחות הביולוגית (!) וגם מדובבת מוכשרת מלהיטים מוכרים כמו "שטויות שבחורות אומרות בחתונה" ו"לא לחוצת חתונה".
כיצד מגיבים קהלים בחו"ל לסרטונים שלכם? האם יש מדינה שבה אתם פופולרים במיוחד?
מכיוון שכרגע קהל לקוחותינו המרכזי הוא בארץ- רוב הסרטונים מיועדים לקהל היעד הישראלי, אבל המגמה והשאיפה היא להרחיב כבר בשנת 2014 את הפעילות לחו"ל. תוכן מקורי שיצרנו בעבר לאחר מותה של וויטני יוסטון הגיע ל-2 מיליון צפיות ברשת!
מהי קריאטיביות בעינך?
קריאטיביות היא היכולת לענות על השאלה "מהי קריאטיביות בעינך" בצורה לא פלצנית. הצלחתי
ספר לנו על תהליך יצירת סרטון מנצח:
כשההרכב הנכון של אנשים יושב ביחד ומדבר, באווירה חברית, בלי חששות ובלי מחסומים על הפה, באווירה מפרגנת, בלי להינעל על הרעיון הראשון שנזרק לחדר, בלי להכניס את האגו למשחק, בלי התעקשויות מיותרות ובצורה הכי חופשית בעולם, ככה זה מתחיל.
כשתופסים קצה של רעיון זה כבר יותר קל להתחיל לגבש אותו, בהתחלה לרמת רעיון כללי. אחרי שכולם מסכימים שזה הכיוון, מתקדמים לתסריט מלא. אחריו מגיע שלב עיצוב הדמויות והרקעים, ההקלטות, האנימטיק ולבסוף שלב האנימציה.
לאחר מכן הסרטון עובר תהליך של POST שכולל תיקוני צבע, תרגום, תוספות וכו'.
מהם 3 הסרטונים האהובים עליך ביותר?
הסרטונים האהובים עלי ביותר הם סרטונים יחסית ישנים שלנו,
אבל כאלה שהייתה להם גם אמירה מצדנו, למשל:
גם לחשוף סוד – הזמרת זו אמא שלי! (כפרה עליך רבקה פועל!!!)
מהו הסרטון הנצפה ביותר? למה לדעתך הוא זכה בתואר הזה?
הסרטון הנצפה ביותר הוא "גמבה סטייל" שהגיע ללמעלה מ-32 מיליון צפיות לאחר שהצליח להתגלגל ולהיות אחד מה "Related videos" של קליפ הגנגם סטייל המקורי. כתוצאה מכך הצליח להכניס לערוץ "שרוטונים" מיליוני צפיות מרחבי העולם כולו.
5 טיפים ליוצרים צעירים שמתכננים להיות "סנסציית היו-טיוב" הבאה:
1. אל תמהרו לייצר הפקה גרנדיוזית של 5 דקות עם זמרי רקע וזיקוקי דינור. LESS IS MORE (אצלנו משתדלים לא לעבור את ה-2 דק'. לצופים היום אין סבלנות)
2. תנו לאנשים שמבינים עניין לעבור על התסריט שלכם. תקשיבו להערות שלהם ושכתבו שוב ושוב. (אל תרוצו להפיק משהו רק כי חברה שלכם אמרה שזה מצחיק)
3.נסו להכניס אלמנט מחוץ להקשר של הלוקיישן. (תמיד יצחיק לגלות פתאום פרה אמיתית בחדר)
4.נסו להפיק קטע מוזיקלי קליט ומדבק משלכם. (בדרך כלל יעבוד טוב יותר ממערכון, אנשים אוהבים להפיץ "שירי רשת")
5. אל תתכננו להיות "סנסציית היו-טיוב" הבאה. או שזה יקרה, או שלא. (פשוט תעשו מה שמצחיק אתכם J )