Creatives Team 21/1/2014

קריאטיבי אחד על אחד - רונן בקרמן

קריאטיבי אחד על אחד - רונן בקרמן
רונן בקרמן

היי רונן, ספר לנו עליך : 

שמי רונן בקרמן, אמן הדמיה אדריכלית ובעלים של פוליטאון מדיה המתמחה בהפקת הדמיות ממוחשבות לענף הבנייה ומתן פתרונות כולל ליזמים, אדריכלים ומעצבים - ליווי תכנון, הדמיה, תוכנות והדרכה.

התחלתי לעסוק בתחום לפני 12 שנים במהלך לימודי אדריכלות באוניברסיטת תל-אביב ועבודה במשרד חיוטין אדריכלים.  ב4 השנים האחרונות אני מנהל בלוג בינלאומי פופולרי המוקדש לתחום ההדמיה האדריכלית. 

 

 

 


מקור ההשראה מספר אחד הוא העולם הסובב אותנו. אני מצלם הרבה מאוד, לעיתים נראה די מוזר לאנשים סביבי כאשר אני מתמקד בריצוף של המדרכה או בעלה על איזה עץ, אך אין דרך טובה מזו ללמוד ואחר כך לשחזר חומרים ותאורה בהדמיה. 


 

 

 

כיצד קריאטיביות באה לידי ביטוי בעבודתך? 

קריאטיביות היא חלק בלתי נפרד מהעבודה היומיומית שלי. המטרה שלי היא להמחיש באופן 
ויזואלי את הרעיון של הלקוח שלי לקהל היעד שלו ויש צורך בלא מעט קריאטיביות הן בטיפול 
בתוכן ההדמיה והן באופן ביצוע ההדמיה. 
 
תחילה, אדריכלות היא תחום מאוד קריאטיבי. גם בניינים שנראים לכאורה פשוטים ומשעממים 
הצריכו לא מעט יצירתיות בתהליך הפתרון שלהם והתאמתם למכלול הדרישות והאילוצים של 
הלקוח, הרשויות והציבור הרחב. 
 
לתהליך התכנון האדריכלי אני מביא את המימד השלישי וניסיון רב שיאפשרו לעצב באופן לא 
שגרתי מסר או רעיון קיים. תכנון אדריכלי מציגים בסט של תוכניות דו-מימדיות, אבל את התוצר 
הסופי חווים באופן תלת מימדי ובכל החושים העומדים לרשותנו. 
 
אני משתדל תמיד למצוא לכל פרויקט את אופן ההצגה שתתאים לו ביותר. לפעמים יש צורך 
בהדמיה פוטוראליסטית ולפעמים המחשה אבסטרקטית לחלוטין תעשה את העבודה. זה תלוי 
בפרויקט, בשלב הביצוע, בקהל היעד וכן הלאה. תוסיפו לזה שיש הרבה מתחרים סביב ודי מהר 
מבינים של בלי מנה גדושה של קריאטיביות לא מצליחים לפנות לרגש של הצופה בהדמיה 
ולהתקדם הלאה. 

קריאטיבי אחד על אחד - רונן בקרמן
הדמית אתר נופש באיים הקאריביים

מהם מקורות ההשראה שלך? 

אני משתדל לצאת מהנישה הספציפית שלי כשאני מחפש מקורות השראה ובוחן מה נעשה 
באומנות, קולנוע, צילום וטכנולוגיה באופן כללי.


ענף משחקי המחשב לדוגמא, מהווה מקור השראה לא קטן הן בהיבט הקריאטיבי של מה שהולך שם והן בהיבט הטכני של ביצוע העבודה והכלים שנעשה בהם שימוש שם.
זו הסיבה שבפוליטאון מדיה נעשה שימוש בכל הדמיה בזמן אמת המבוססים על טכנולוגיה שפותחה עבור ענף משחקי המחשב. 
 
מעבר לכל זה, מקור ההשראה מספר אחד הוא העולם הסובב אותנו. אני מצלם הרבה מאוד, 
ולעיתים נראה די מוזר לאנשים סביבי כאשר אני מתמקד בריצוף של המדרכה או בעלה על איזה 
עץ, אך אין דרך טובה מזו ללמוד ואחר כך לשחזר חומרים ותאורה בהדמיה. 

 

 

 

מהו החלק האהוב עליך בפרויקט? 

ההתחלה. מבחינתי זה גם החלק הכי חשוב, מהנה וקריאטיבי שיקבע את הטון ואת אופי התוצר 
הסופי. ככל שזמן רב יותר מוקדש להתחלה כך הסוף טוב יותר. 

קריאטיבי אחד על אחד - רונן בקרמן
הדמית בית פרטי בסביון
קריאטיבי אחד על אחד - רונן בקרמן
הדמית בנין פרלמן ברחוב גורדון בתל-אביב - מאירה מור אדריכלים

באילו תוכנות הדמיה הנך משתמש? ובאילו ממליץ? 

המקרה של פוליטאון מדיה הוא מיוחד מאחר ואנחנו גם משתמשים בתוכנות בסטודיו וגם משווקים חלק נכבד מהן, לכן בהרבה מאוד מקרים אנו "מאלצים" את עצמנו לעשות שימוש בתוכנות חדשות על מנת לבדוק אותן ואת התאמתן לאופי העבודה שלנו ושל לקוחותינו. 
 
בסופו של דבר, נכון להיום, התוכנה שאני עושה בה את השימוש הכי נרחב היא - SketchUP. 
לפני עשור היה נדיר לראות אותה בשימוש במשרדי אדריכלים בארץ (או כל תחום אחר למען 
האמת). היום אני אתפלא אם יש משרד אדריכלים שלא משתמש בה. 
 
לצורך ביצוע הדמיות פוטוראליסטית אני משתמש לרוב בשילוב של 3dsMax ומנוע הרינדור
V-Ray, למרות שבשנה האחרונה עם השיפורים בגרסת V-Ray ל - SketchUP אני מעדיף להישאר בסביבת המידול הטבעית שלי. 

 
בכל הקשור להמחשה תוך כדי תכנון עברתי כמעט לחלוטין לעבודה עם התוכנה Lumion. זהו כלי להדמיה בזמן אמת המבוסס על טכנולוגיה של משחקי מחשב ועושה שימוש בכרטיס הגרפי במקום המעבד הראשי של המחשב. הכלי הזה מבטל כמעט לחלוטין את "החיכוך" מתהליך ההדמיה שנובע מחוסר ידע טכני וזמני הפקה ומאפשר להתרכז בתכנון עצמו ומשפר אותו!

 

 

 

מהם הפרויקטים האדריכלים האהובים עליך ביותר ולמה? 

תמיד יש חדשים! הרשימה רק הולכת ומתארכת… אציין את אלו שנתקלתי בהם בתחילת דרכי 
בארכיטקטורה ושומרים על מקום של כבוד עד היום. 
 
הגלריה הלאומית החדשה בברלין של אדריכל לודוויג מיס ואן דר רוהה. 
בית אזומה באוסקה של אדריכל טדאו אנדו.
הביטאט 76' במונטריאול של אדריכל משה ספדיה.
 
שלושתם פרויקטים פורצי דרך וקריאטיביים מאוד! 

קריאטיבי אחד על אחד - רונן בקרמן
הדמית פיתוח נוף - מגדל W בוטיק - ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים
קריאטיבי אחד על אחד - רונן בקרמן
הדמית מגדל בית המשפט החדש בתל-אביב - רכטר אדריכלים

ספר לנו על הבלוג RONENBEKERMAN.COM המוכר לאדריכלים רבים מסביב לעולם:

את הבלוג הקמתי לפני 4 שנים בזמן שהרגשתי חוסר בתוכן איכותי וגם כאמצעי ״לצאת החוצה״ ולהכיר אמני הדמיה אדריכלית מכל העולם. כבר בתחילת הדרך הצמדתי לבלוג פורום שבו יוכלו מבקרים לשתף עבודות ולשאול שאלות כולל תחרות הדמיה בינלאומית שהוכיחה את עצמה ועזרה ומאוד לקדם את הבלוג. נכון להיום הבלוג הוא כבר תחנה יומית בקרב אנשי הדמיה אדריכלית, אדריכלים ומעצבים מכל העולם. 

 

 

 

מה מושך את הקוראים דווקא לבלוג שלך? 

אני מניח שמדובר במספר גורמים שחברו להם יחדיו בנקודת זמן מסוימת, אבל בזמן שהקוראים 
חיפשו מקור תוכן איכותי פתאום צצתי בפורמט שהיה פחות מוכר בנישה... בלוג. פורומים ופורטלים בנושא היו קיימים לרוב והכילו הרבה מאוד מידע ועדיין משהו היה חסר - פוקוס! 
 
היתרון של בלוג הוא שמראש הקוראים מניחים שמדובר באדם אחד שעורך אותו - דעה של איש 
אחד. על אחת כמה וכמה כאשר הבלוג קרוי על שמי ואני גם אמן הדמיה אדריכלית שהם יכולים 
להתחבר למה שיש לו לומר. עריכה של תוכן זה מה שהיה חסר לי בכל האתרים שביקרתי בהם... 
מתן פוקוס לתוכן וגם זמן ליהנות ממנו. הקפדתי מאוד לא לפרסם יותר מפעמיים בשבוע ולדבר על נושאים שמעניינים אותי. 
 
הנוסחה הזו הוכיחה את עצמה ומאז גם כותבים אחרים לבלוג ואני ממשיך לפתח אותו בכדי שיהווה מקום לשיתוף, השראה, לימוד וכלי עזר בפיתוח הקריירה ובעבודה היומיומית של המבקרים בו. 

קריאטיבי אחד על אחד - רונן בקרמן
עיצוב והדמית פנטהאוז במגדל רמה
קריאטיבי אחד על אחד - רונן בקרמן
תקריב פרט בהדמית מרכז מסחרי בסרביה - משה צור אדריכלים

מבעד למשקפת שלי הייתי מציע לאדריכל המתחיל:

לבצע הדמיות בעצמך תוך כדי התכנון. 
לעבוד במשרד אדריכלים שמרבה לעשות תחרויות. 
למצב את עצמך כמודליסט סקצ'אפ טוב! 
לצלם הרבה! פרויקטים שלך (של המשרד) ושל אחרים גם. 
לבקר בבניינים! ספרים וירחונים זה נחמד, אבל ארכיטקטורה חווים במקום עצמו. 
 
הרבה קפה ולישון כשיש זמן… כי אחר כך אין זמן! 

 

 

לפרופיל של רונן בקריאטיבס >

לאתר פוליטאון מדיה >

לבלוג  www.ronenbekerman.com  >


הדיווח נשלח בהצלחה
הדיווח לא נשלח בהצלחה, אנא נסה שנית
אנא רשום תגובה...
האם ברצונך לבצע את פעולה
המשך
בטל
האם ברצונך להמשיך בפעולה?
אישור
ביטול