Creatives Team 4/12/2013

קראטיבי אחד על אחד, אבישי שרון‎ - מנכ"ל TrenDemon

קראטיבי אחד על אחד, אבישי שרון‎ - מנכ
אבישי שרון

היי אבישי, ספר לנו עליך:

בן 33, נשוי ואב טרי לגורת פנדה בת חודש וחצי, מכור לים, טיולים וכנאפה. נכנסתי לעולם בניית אתרים בגיל 16 (למזלי כבר אין תיעוד לזוועות שעיצבתי אז). אחרי הצבא הקמתי חברה לפיתוח אתרים ואפליקציות, שם צברתי את הניסיון שסייע לי בהקמת טרנדימון לפני 3 שנים. 

 

 

כיצד קריאטיביות באה לידי ביטוי בתחום שלך?

האתגר הוא לנסות לענות על צורך שרוב האנשים לא ידעו שהוא קיים או לייצר חוויה שרוב האנשים בכלל לא חשבו שתעניין אותם. כדי למצוא אותם מה שיכול לעזור זה לחזור אחורה, לזהות את היסודות ומשם לצאת לחשיבה חדשה.

אצלי זה קורה בדרך כלל תוך כדי ריצות ארוכות בים (כשאני נסחף אשתי נאלצת לאסוף אותי מכל מיני חורים...).    

 

 

במה עוסקת החברה TrenDemon?

במהלך 3 השנים האחרונות פיתחנו פלטפורמה שמאפשרת לבצע הפצת תוכן מפה לאוזן לקהלי יעד מפולחים.

אנחנו עובדים מול גופי תוכן ומותגים (בארץ לדוגמא אנו עובדים עם קבוצת הארץ, תפוז, מאקו ועוד) בישראל ובאירופה.

השוק שבו אנחנו פועלים, שיווק מבוסס תוכן (content marketing) צובר תאוצה רבה, הרבה בזכות חברות כמו Outbrain ו-Taboola.

קיימת מגמה של מותגים בינלאומיים מובילים להשקיע יותר משאבים ביצירת תוכן איכותי וכעת האתגר הוא להביא אותו לקהלי היעד בצורה חכמה. 

המוצר שלנו מגדיל את מספר שיתופי התוכן מהאתר או מעמוד הפייסבוק (בסדרי גודל של פי 3 עד פי 5). בעל האתר נהנה מצמיחה משמעותית בטראפיק שמגיע ממדיה חברתית, ומכיוון שמדובר על שיתופי גולשים (הפצה מפה לאוזן), איכות הגולשים והרלוונטיות שלהם גבוהים מערוצי פרסום רגילים.

קראטיבי אחד על אחד, אבישי שרון‎ - מנכ
צוות טרנדמון

ספר לנו על המוצר החדש שלכם- Care- Share:

ה-CareShare הוא תוסף חברתי לערוצי תוכן שמאפשר לגולשים לשתף בכלל הערוצים (פייסבוק, טוויטר,מייל, ווטסאפ, צ'ט וכו') ולדעת כמה מהחברים שלהם התעניינו בתוכן שהם שיתפו. בנוסף, הגולש יכול דרך הממשק האישי שלו באתר לראות תכנים נוספים שיכולים לעניין אותו ואת החברים שלו, לצפות בדירוג שלו בקהילה, לקבל הטבות ולתקשר עם משתמשים אחרים באותם תחומי עניין.

המטרה היא לייצר באתרי התוכן חוויה חברתית שתעודד את הגולשים לשתף ולהיחשף ליותר תכנים.

מהיכן נולד הרעיון?

לפני כמה שנים, כשעוד היינו חברה לעיצוב ופיתוח אתרים, היינו נתקלים ביצירות באמת מזעזעות ברשת. חשבנו שיכול להיות משעשע לנסות למצוא את האתר הישראלי המכוער ביותר - "הזוועתר".

אחרי שבנינו את אתר התחרות ואפליקציית הצבעה, ביקשתי מאחי הצעיר, ראפר בשם איזי, לשתף את התחרות עם החברים שלו, בתוך כמה שעות אתר התחרות קרס מעומס האתרים המכוערים שהוגשו, וכשהתחלנו לבדוק, ראינו שזה נבע מאותו שיתוף בודד שהוא ביצע. הבנו שיש כאן תופעה מעניינת שאם נצליח להבין אותה לעומק, אולי נוכל לבנות מוצר שיעזור לשחזר אותה.     

 

 

הרעיון לתחרות לחפש את האתר המכוער ברשת מעניין מאוד, מה עומד מאחורי הקמפיין?

בעיקר פאן. אנחנו מדי פעם מעלים רעיונות הזויים וזה כיף גדול שאפשר לפעמים גם לממש אותם. ככה זה כשאין מבוגר אחראי... במקרה אחר פיתחנו אפליקציית אייפון שתתריע כשאתה עומד לחנות באזור מוכה דוחות או כשיש פקח באזור. זה לא מונע ממני עדיין לחטוף דוחות...   

קראטיבי אחד על אחד, אבישי שרון‎ - מנכ
ממשק ה- web וה- mobile של TrenDemon.
קראטיבי אחד על אחד, אבישי שרון‎ - מנכ
הפאנל האישי של הגולש בערוץ התוכן.

ספר לנו על הליך פיצוח/יצירת המוצר:

התחלנו עם רעיון מופשט למדי של מערכת שתאפשר לגולשים לשתף תוכן ולראות את היקף ההשפעה שהם יצרו ברשת. בנינו גרסה פשוטה ובתוך חודש כבר התחלנו לנסות אותה על חברים ובני משפחה חסרי מזל.

כשראינו שהדבר הזה באמת יכול לעבוד, הכנו סקיצות ו-mockups והתחלנו להציג ללקוחות פוטנציאליים כדי לקבל פידבק. את העסקה המסחרית הראשונה סגרנו כשעדיין המערכת לא הייתה מוכנה אז עשינו 70% מהעבודה ידנית מאחורי הקלעים אבל לפחות למדנו מה אנחנו צריכים לפתח.

 

גם היום אנחנו דוגלים ב-lean methodology ועיקר הלמידה שלנו מבוצעת על ידי הפעילות בשטח, יחד עם הלקוחות והשותפים, וכך אנחנו מבינים טוב יותר את הצרכים שלהם. יש לנו הרבה מזל שהם גם מוכנים לנסות איתנו רעיונות חדשים ולפעמים קצת הזויים.      

 

 

במה השרות שלכם מסייע לאתרי תוכן?

המוצר שלנו מגדיל את מספר שיתופי התוכן מהאתר או מעמוד הפייסבוק (בסדרי גודל של פי 3 עד פי 5). בעל האתר נהנה מצמיחה משמעותית בטראפיק שמגיע ממדיה חברתית, ומכיוון שמדובר על שיתופי גולשים (הפצה מפה לאוזן), איכות הגולשים והרלוונטיות שלהם גבוהים מערוצי פרסום רגילים.

גוף התוכן יכול באמצעות טרנדימון לבנות קהילת תוכן, לתקשר ישירות עם המשתמשים שלו ולזהות את המשפיענים הבולטים בקהילה. בנוסף, אנחנו מאפשרים לבעל האתר לייצר הכנסות נוספות מתוכן שהגולשים שלו שיתפו ושמקודם ברשת המדיה שלנו. אה... וזה חינם :)     

האתגר הוא לנסות לענות על צורך שרוב האנשים לא ידעו שהוא קיים או לייצר חוויה שרוב האנשים בכלל לא חשבו שתעניין אותם. 

קראטיבי אחד על אחד, אבישי שרון‎ - מנכ
ניתוח דמוגרפי ופסיכוגרפי של הקהל.
קראטיבי אחד על אחד, אבישי שרון‎ - מנכ
ממשק הניהול של מערכת TrenDemon

במה מסייע המוצר למשתמש הקצה?

הגולש באתר נהנה מחווית שיתוף חדשה ויכול באמת לראות כמה אנשים התעניינו בתוכן שהוא שיתף. בנוסף, משתמשים בולטים יכולים לקבל מהערוץ הטבות שונות (בעכבר העיר לדוגמא, מחלקים כרטיסים) ולצפות בדירוג שלו בקהילה ובאיזה תכנים שהוא שיתף הייתה את ההתעניינות הרבה ביותר. השאיפה היא לייצר לגולש בערוץ התוכן חוויה חברתית שכרגע הוא מקבל אותה רק ברשתות החברתיות. 

קראטיבי אחד על אחד, אבישי שרון‎ - מנכ
הממשק האישי של המשתמשים באתר עכבר העיר.
קראטיבי אחד על אחד, אבישי שרון‎ - מנכ
לחצן ה- CareShare מתוך עמוד עכבר העיר.

עשה ואל תעשה בעת הקמת סטארט אפ בתחום שלך:

תהיה מוכן למסע מפרך במדבר - קח הרבה מים וצא עם אנשים טובים לצידך. אם אתה מאמין במה שאתה עושה, גם כשכל אלו ייגמרו, תמשיך ללכת.   

 

 

אם לא הייתי מנכ"ל של חברת סטארט אפ בטח הייתי:

שף

 

 

קישור לפרופיל פייסבוק/אתר חברה/מוצר

אתר הבית - http://trendemon.com


סרטון חברה - https://vimeo.com/75200651


 דמו מוצר -     https://vimeo.com/78146094 


הדיווח נשלח בהצלחה
הדיווח לא נשלח בהצלחה, אנא נסה שנית
אנא רשום תגובה...
האם ברצונך לבצע את פעולה
המשך
בטל
האם ברצונך להמשיך בפעולה?
אישור
ביטול