Creatives Team 19/11/2013

קריאטיבי אחד על אחד - שי ברונשטיין–רגב, Maple

קריאטיבי אחד על אחד - שי ברונשטיין–רגב, Maple
שי ברונשטיין–רגב
היי שי, ספרי לנו עלייך:
בת 28, נשואה, ירושלמית בדם (אבו-יויו וזה), גרה בתל אביב. שירתתי 6 שנים בחיל-האוויר, בתפקידי קצונת-מבצעים שונים, בוגרת תואר ראשון בהצטיינות במנהל עסקים, התמחויות בשיווק ובתקשורת שיווקית במרכז הבינתחומי הרצליה.
פמיניסטית מהדור החדש – פשוט נשענת קדימה (Lean in / Sheryl Sandberg).



מה הוביל אותך לתחום?
במסגרת התפקידים האחרונים שמילאתי בצבא, נדרשתי לשווק את עצמי, את היחידה, את ה"מוצר" ליחידות אחרות או לדרגים בכירים, לחשוב איך להניע אנשים לכיוון הרצוי (שלי), להתאים את אותו המסר בעטיפות שונות לפי הקהל שהיה מולי וכדומה – ודיי הצלחתי. "פה חשדתי". הבנתי שגם באזרחות ארצה לעשות בעולמות השיווק והמכירות.

חבר משותף הכיר ביני ובין שחף בר גפן (בעלים ומנכ"ל קבוצת WEB3) לפני כמעט 5 שנים, ושחף הכיר לי שני אנשים מדהימים – את שי ברס, סמנכ"ל פיתוח עסקי ב-WEB3, ואת עדן עמירב, ממייסדי ומנכ"ל חברת MAPLE. למייפל בגלגולה הקודם היו 5 מייסדים, ואני – וצמחנו תוך קצת יותר מארבע שנים לחברה של 55 עובדים, פעילות ב-13 שווקים בינלאומיים ומחזור של מעל 25 מיליון ₪ בשנה. זה די מדהים.



כיצד קריאטיביות באה לידי ביטוח בתחום שלך? והיכן את מצליחה להתבלט?
אני חושבת שכל מנהל שיווק או מכירות נדרש להיות כל הזמן חד, לחשוב איך מעדנים מחסומים, מצליחים לחדור לשכלם ובעיקר, לליבם של השותפים לאורך הדרך. יצירתיות היא חד משמעית שם המשחק. לא רק במערכות היחסים מול הלקוחות והשותפים, אלא היא גם נדרשת בהתאמת ארגז הכלים שלך – לאדם שמולך.

מייפל יודעת להציע היום ארבעה מוצרים פשוט מעולים – רכש מדיה וניהול קמפיינים ב-Facebook, ב-YouTube וב-Google, וקמפייני פרפורמנס – וצריך לשלוט באומנות התאמת ה"חימוש למטרה" כמו שאומרים בחיל-האוויר. אם מפרסם או משרד פחות מתלהבים משיתוף פעולה, צריך למצוא את הפתח בכל זאת, מה יהיה הטריגר, שישכנע וייטע אמון בינינו – ולרוץ קדימה לעשייה של דברים יפים יחד.

שלב נוסף הוא לחזור מחדש למפרסמים שהיית בקשר איתם בעבר, ולרענן את שיתוף הפעולה הודות למוצרים וטכנולוגיות חדשות שמייפל מציעה – כמו מוצר ה-YouTube שלנו למשל, שעל בסיס מודל True View פשוט עובד נפלא למפרסמים. לדעתי ההקמה של מערך המכירות והפיתוח העסקי של מייפל, יחד עם מערכות היחסים שבניתי לאורך השנים עם קולגות, משרדי פרסום ומפרסמים גדולים – הם התרומה הקטנה שלי, כרגע 



הזכרת את מודל ה-TRUE VIEW  ב-YOUTUBE, במה שונה מודל זה מעשרות מודלים אחרים "המסתובבים ברשת"?
OK, זה ממש פשוט – מוכנים? אז ככה – כלי ה- True View ש-YouTube שחררה לישראל וכמה מדינות נוספות בשנה שעברה מציג קודם כל מודל מסחרי מעולה למפרסמים. הכלי מוסיף ל-Pre-Rolls את כפתור ה"Skip" המופיע לאחר 5 שניות מתחילת סרטון הפרסומת, ממשיך עד לסופה, ומאפשר לגולש לדלג על הפרסומת אם היא איננה מתאימה לו ולעולם התוכן שלו, וגם אם היא כן מתאימה לו, אך כרגע היא פשוט לא באה לו טוב. זה בדיוק ההיפך מ"הקהל השבוי" בקולנוע והיופי – המפרסם משלם רק על גולשים שבחרו באופן אקטיבי שלא לדלג על הפרסומת, או במילים אחרות – רק על גולשים שצפו בסרטון הפרסומת עד הסוף (או ב-30 שניות הראשונות).

במודל הזה, כאשר ה-View Rate (היחס בין החשיפות לצפיות האמיתיות) הממוצע עומד היום על 20%, המפרסם מרוויח (!) פי 4-5 חשיפות, זכירות של המותג, TOM  וכו' – ללא כל תשלום. זאת בשונה כמובן מפלטפורמות הווידאו האחרות כמו YNET, מאקו, וואלה והאתרים הכלכליים – שם לרוב מודל התשלום הוא פר-חשיפה, כך שהמפרסם לא יכול לדעת, ולא מקבל דיווח אילו קהלים צפו בפרסומת שלו עד הסוף, ולא פחות חשוב – אילו בחרו לדלג, ובאיזה שלב של הסרטון.

בנוסף למודל המסחרי המעולה, YouTube מאפשרת יכולות טרגוט וסגמנטציה מדהימות, שבהשלמה עם קמפייני ReTageting עם סרטון משלים או ברשת התוכן של גוגל – מאפשרות לעשות דברים מגניבים מאד. YouTube נשענת הרי על הדאטה המטורף של Google, ומאפשרת לנו, גם אם הגולש לא "מספר" על עצמו, לדעת דיי הרבה על הגולשים, ולהגיע לרמות פילוח מדויקות מאד, ולא "תחושות בטן" לפי קהלים שאמורים לגלוש בעמודים מסוימים של אתרי התוכן הגדולים. לסיכום נקודה זו, מפרסם שעולה בקמפיין טלוויזיוני, חייב את זה לקהל שלו להיות נוכח גם בדיגיטל. ואם בדיגיטל, אז במדיום בו יש יכולת כמעט מלאה לדוג קהלי המטרה, בצורה מדידה, מפולחת, מתחייבת לתוצאות.
קריאטיבי אחד על אחד - שי ברונשטיין–רגב, Maple
מהם העקרונות להתאמת תוכן לפעילות המדיה ומטרות הקמפיין?
בכל העולמות בהם נדרשת הפעלת מדיה לייצר איזושהי הנעה לפעולה – יש חשיבות גדולה להתאמה בין הקריאייטיב והתוכן ,לבין מטרות הקמפיין. למשל, קמפיין פרפורמנס (לידים) שבמודעה לא תהיה הנעה להקלקה ובדף הנחיתה לא תהיה קריאה ברורה וחד משמעית להשארת פרטים (כמובן ללא הפניות ללינקים חיצוניים, או מספר טלפון) – לא יצליח לייצר אחוזי המרה טובים ולא ייצר מספיק לידים.

סיפור דומה יש בעולמות התוכן בפייסבוק – אם מועלה פוסט שרוצה לעורר מעורבות גולשים (תגובות, שיתופים או לייקים) – חשובה ההנעה לפעולה שמבקשת בדיוק את זה בתוכן הפוסט, אך אם מדובר בקמפיין הורדות קופונים (Facebook Offers) אזי שההנעה לפעולה צריכה להיות "להורדת הקופון לחץ כאן" / "הורד את הקופון היום ותיהנה מ...". בעולם הפרי-רולים ב-YouTube, אפשר כמובן להוסיף קריאה לפעולה ולהפנות צופים להמשך פעילות בפייסבוק או לפנות לצפייה בסרטונים נוספים או לאתר המפרסם, אבל אם המטרה הראשית היא דווקא לגרום למקסימום צופים לצפות בסרטון עד הסוף – מומלץ שהסרטון "ידבר" עם הגולשים, למשל – ישתעשע עם הידיעה שלגולש מופיע כפתור ה"דלג" שמאיים על צפייה מלאה בסרטון. 



נדמה שהגולשים הישראלים ב-YouTube לא מרבים לטקבק, האם לדעתך מודל זה ירחיב את האינטראקציה של המותג עם הגולש?
בהחלט. השימוש של הגולשים ב-YouTube בישראל שונה מהשימוש שלו בחו"ל. בארצות הברית למשל, YouTube היא ממש פלטפורמת סושיאל לכל דבר – גולשים מגיבים לסרטונים, נרשמים לערוצים, עושים לייקים ומשתפים, בעוד שבארץ – יש מדיה חברתית אחת מובהקת – פייסבוק. אם ראיתי סרטון מצחיק ב- YouTube, אקח את הלינק ואשתף אותו בפייסבוק. לא אעשה Subscribe לערוץ ב- YouTube, אלא LIKE לעמוד הפייסבוק (ואם ממש מעניין לי, אז גם show in newsfeed).

אם מפרסמים ישכילו למנף את ב-Pre-Rolls שהם מפיקים, כך שיתאימו כמה שיותר לפלטפורמת ה- YouTube, ולמודל ה-True View  בפרט (עם כפתור ה"Skip" והכל) – מטרות שהיום קשה להשיג כמו Subscribe (הרשמות לערוצי יוטיוב) או השארת הגולש בתוך YouTube לצפייה בתכנים נוספים – יכולות להיות מושגות 
קריאטיבי אחד על אחד - שי ברונשטיין–רגב, Maple
מהו השינוי העיקרי שהיית רוצה להוביל בתחום פרסום מבוסס התוצאות?
ניהול קמפיינים לפי מטרות ויעדים. לצערי עדיין יש הרבה מפרסמים ומשרדים שבתקציב נתון רוצים גם-וגם-וגם, גם לייקים וגם קידום תוכן, גם מיתוג גם חשיפה וגם לידים, גם מלא חשיפות וגם CTR גבוה. ברגע שעבור אותו תקציב יש כמה מטרות ויעדים, קל לצאת לא שבעי רצון, מאחר וקשה לבודד משתנים, ולמדוד את אפקטיביות הקמפיין פר-מטרה. מה-גם שפעמים רבות טכניקות פרסום שונות מתאימות למטרות שונות (מודעות שונות בפייסבוק לקידום פוסטים לעומת הרכשת אוהדים חדשים, למשל). היופי בפתרונות פרסום מבוסס התוצאות, הוא היכולת לעבוד לפי GOALS, כמו שמייפל עושה. לפרק לגורמים תקציב נתון, להקצות תתי-תקציב לכל מטרה ויעד בנפרד, להתאים בצורה מיטבית את כלי הפרסום למטרה ספציפית, ולנהל הכל בשקיפות מלאה, עם דשבורד המספק בזמן אמת את כל הביצועים ותוצאות הקמפיין, בלי אקסלים, בלי מידע רק בסוף קמפיין. התפקיד שלנו כמוציאים לפועל הוא לוודא שיש תיאום ציפיות בין המפרסם והמדיום, שברור לאן הולכים, ופועלים באופטימיזציה מתמדת ובגמישות כדי לעמוד ביעדים.



מהן המגמות העתידיות שניתן לזהות כבר עכשיו בעבודה עם מותגים במדיה החדשה?
קודם כל, לדעתי כבר אין מדיה "חדשה", הניו-מדיה היא המדיה העכשווית. יש אולי Old-Media. מפרסמים המשכילים כבר היום להבין שהם פשוט חייבים לקהלי המטרה שלהם להיות בנוכחות חזקה ואיכותית גם בדיגיטל (ולא רק בבאנרים או במדיות שלא ניתן למדוד לעומק את אפקטיביות הפרסום שלהן),שמבצעים מהלכים יפים של תוכן ומדיה יחד בפייסבוק, שמתאימים תכני וידאו לקידום בפייסבוק וביוטיוב, שמשכילים להשתמש בכל קשת היכולות של הקידום בגוגל בצורה חכמה – ובעיקר, שיודעים לגייס לשורותיהם את השותפים הכי טובים בשוק להשגת המטרות שלהם – הם אלו שיצליחו.

מפרסמים שדורשים לדעת בזמן אמת מה קורה עם הקמפיין, שידברו איתם בגובה העיניים, לא באקסלים אלא ינגישו להם בצורה שברורה ונוחה להם (!) לסקור ולהבין את הנתונים, לראות שיפור בביצועים, לבנות אסטרטגיית מדיה משותפת ולא להסתפק ב-Good enough אלא לשאוף למעולה מהשותפים שלהם – פשוט ירוויחו.
קריאטיבי אחד על אחד - שי ברונשטיין–רגב, Maple
חמישה טיפים "עשה ואל תעשה" – פרסום עסקים באמצעות וידאו:
מהיום הראשון שמודל ה-True View הושק בישראל לפני למעלה משנה, מייפל הספיקה לנהל עשרות קמפייני פרי-רולים ביוטיוב. אז הנה כמה טיפי-זהב, ה-Top 5 המלצות למפרסמים לבניית פרי-רול אפקטיבי ליוטיוב:

1. אורך – 10-20 שניות. כמובן שגם סרטוני "חסות" של 7-8 שניות עובדים מעולה, אך סרטונים של 25-30 שניות, לרוב לא יצליחו להחזיק את הצופה עד הסוף.

2.קריינות – לא רק מוזיקה, אלא גם דיבור שמושך את הקשב.

3.כתוביות – למרות שהקריינות בעברית, ולמרות שלטלוויזיה זה לא מתאים – אם כבר משכת את הקשב של הצופה, חבל שבגלל שהוא בסביבה מעט רועשת, שהוא ידלג, רק כי הוא לא מצליח להבין מה נאמר ומהם המסרים.

4.הנעה חזקה לפעולה – לא רק בפריים האחרון. הפרי-רול במודל ה-True View הוא קליקאבילי, ולכן חבל לפספס הפנייה הלאה של הצופה להשארת פרטים / להצטרפות לעמוד הפייסבוק של המפרסם / לקבלת מידע נוסף באתר / לצפייה בסרטונים נוספים וכדומה. כמובן שההנעה לפעולה יכולה להיות גם למהלך "אופליין", כמו בטלוויזיה – ולעודד רכישת מוצר מסוים, לממש הטבה מיוחדת וכדומה.

5.נוכחות המותג – אלא אם מדובר בקמפיין טיזר כלשהו, נוכחות המותג (לוגו) כבר בפריים הראשון ולא רק בסוף, עשוי להשאיר יותר צופים רלוונטיים מחד, ומאידך, אלו שידלגו לפני סוף הפרסומת – ימשיכו הלאה עם לוגו המותג בזכירות גבוהה.

לפייסבוק של מייפל

הדיווח נשלח בהצלחה
הדיווח לא נשלח בהצלחה, אנא נסה שנית
אנא רשום תגובה...
האם ברצונך לבצע את פעולה
המשך
בטל
האם ברצונך להמשיך בפעולה?
אישור
ביטול