יחסי ציבור זו מילה גדולה ומעורפלת.
הרבה אנשים ובעלי עסקים שואלים את עצמם מה זה יחסי ציבור?
בתי עסק קטנים כגדולים אינם יודעים להבדיל בין הסוגים השונים של שירותי יחסי הציבור הקיימים וכיצד ניתן להשתמש בהם על מנת למנף ולקדם את העסק.
אז מהו ההבדל בין היחסי ציבור הקלאסיים לבין היחסי ציבור הדיגיטליים בעידן של הרשתות החברתיות?
חשוב לדעת כי מטרתם של יחסי הציבור (בהגדרתם הרחבה) הינה להשפיע על תקשורת ההמונים כך שהיא תאפשר לנו לחשוף ולמצב את הפעילות השוטפת של העסק ואת שירותיו לתודעת הציבור הרחב ו/או לקהלי יעד ממוקדים.
יחסי ציבור קלאסיים שואפים בראש ובראשונה לתת לעסק שלנו חשיפה תקשורתית רחבה ואיכותית באמצעי התקשורת השונים על ידי אייטמים, כתבות וראיונות עומק בעיתונות הכתובה, באתרי אינטרנט, ברדיו ובטלוויזיה.
בעידן הדיגיטלי יש לנו אפיק יעיל נוסף של יחסי ציבור באינטרנט או בשמם המקצועי "קשרי אינטרנט אונליין".
בימים אלו, שהעיתונות הכתובה עוברת משבר ומצטמצמת מול עינינו חשוב שנבין ההשפעה התקשורתית הדיגיטלית כאשר שהיא נהפכת לזירה המרכזית לחשיפת ההמונים.
חשוב לדעת כי לכל סוגי היחסי ציבור אנו חייבים לבנות אסטרטגיה תקשורתית נכונה ומותאמת אישית המחייבת מיצוב תקשורתי איכותי ופיצוח נכון של התמהיל התקשורתי המורכב (בין השאר) מחשיבה קריאטיבית ויציאה מהקופסא לצד ניהול מובנה וקבוע מראש.
אם אוכל להודות בכך, לא כל בית עסק קטן או בינוני זקוק כיום לשירותי משרד יחסי ציבור.
הרבה אנשים ובעלי עסקים שואלים את עצמם מה זה יחסי ציבור?
בתי עסק קטנים כגדולים אינם יודעים להבדיל בין הסוגים השונים של שירותי יחסי הציבור הקיימים וכיצד ניתן להשתמש בהם על מנת למנף ולקדם את העסק.
אז מהו ההבדל בין היחסי ציבור הקלאסיים לבין היחסי ציבור הדיגיטליים בעידן של הרשתות החברתיות?
חשוב לדעת כי מטרתם של יחסי הציבור (בהגדרתם הרחבה) הינה להשפיע על תקשורת ההמונים כך שהיא תאפשר לנו לחשוף ולמצב את הפעילות השוטפת של העסק ואת שירותיו לתודעת הציבור הרחב ו/או לקהלי יעד ממוקדים.
יחסי ציבור קלאסיים שואפים בראש ובראשונה לתת לעסק שלנו חשיפה תקשורתית רחבה ואיכותית באמצעי התקשורת השונים על ידי אייטמים, כתבות וראיונות עומק בעיתונות הכתובה, באתרי אינטרנט, ברדיו ובטלוויזיה.
בעידן הדיגיטלי יש לנו אפיק יעיל נוסף של יחסי ציבור באינטרנט או בשמם המקצועי "קשרי אינטרנט אונליין".
בימים אלו, שהעיתונות הכתובה עוברת משבר ומצטמצמת מול עינינו חשוב שנבין ההשפעה התקשורתית הדיגיטלית כאשר שהיא נהפכת לזירה המרכזית לחשיפת ההמונים.
חשוב לדעת כי לכל סוגי היחסי ציבור אנו חייבים לבנות אסטרטגיה תקשורתית נכונה ומותאמת אישית המחייבת מיצוב תקשורתי איכותי ופיצוח נכון של התמהיל התקשורתי המורכב (בין השאר) מחשיבה קריאטיבית ויציאה מהקופסא לצד ניהול מובנה וקבוע מראש.
אם אוכל להודות בכך, לא כל בית עסק קטן או בינוני זקוק כיום לשירותי משרד יחסי ציבור.
הנה כמה דרכים יעילות לכם למנף ולקדם את העסק שלכם באמצעות יחסי ציבור ברשת באופן עצמאי:
הכנת תכנית שיווק לניהול העסק באינטרנט
הכנת תכנית שיווקית באינטרנט אולי נשמעת לכם קצת מפחידה ומסורבלת, ממש כמו משימה בלתי אפשרית, במיוחד לאלו מכם שאינם עוסקים בתחום באופן שוטף וקבוע, למעשה הכנת תכנית שיווקית באינטרנט דומה מאד להכנת תכנית שיווקית רגילה הכוללת:
הגדרת יעדים ומטרות, בחירת האסטרטגיה השיווקית, אפיון קהל המטרה, בחירת מילות מפתח ותמהיל תוכן, קביעת משימות בפועל, בחירת ערוצי שיווק, הכנת מאמרים וטקסטים שיווקיים וכמובן הקצאת תקציב פרסום.
הקמת בלוג עסקי
הבלוג מאפשר לעסק שלכם לחלוק מידע רלוונטי עם הגולשים וליצור עימם מערכת יחסים אינטראקטיבית ישירה.
עליכם לאפיין את הבלוג לפי תחום ספציפי אותו תרצו לקדם ולהמשיך באופן קבוע בקו שבחרתם. הבלוג יסייע במיתוג של העסק כמומחה בתחומו באמצעות מאמרים שיווקיים מעולמות התוכן שלכם.
ברשת קיימים אתרי בלוגרים ישראלים רבים כגון: סלונה, אונלייף, דה מרקר קפה המאפשרים להקים בלוג עצמאי על גבי פלטפורמה קיימת וליהנות מחשיפה לקהילה רלוונטית.
נוכחות עסקית ברשתות החברתיות
ניהול ובנייה של עמוד עסקי ברשתות חברתיות הפך להיות כלי משמעותי מאוד לשיווק ולתקשורת עם לקוחות פוטנציאלים. נראה כי גולשים רבים ברשת מעדיפים לשלוח הודעה טקסט כתובה ישירות אל העמוד העסקי של העסק או לפרסם פוסט בתוך העמוד ולקבל תשובה מהירה, מאשר ליצור קשר טלפוני עם שירות הלקוחות של בית העסק.
על מנת לנהל פרופיל עסקי ברשתות החברתיות יש ליצור פרופיל על פי אופי העסק ומטרותיו.
עליכם ליצור תכנים מעוררי אינטראקציה ובשפה פשוטה וישירה עם העוקבים הכוללים בניית קונספט ייחודי ומקורי.
הפוסטים צריכים להיות קצרים וממוקדים הכוללים לא יותר מ-250 מילים עם כותרת ברורה ויצירתית שתוביל לפרגון ולחיצת לייק או תגובה כתובה.
פרסומים נוספים רלוונטיים בפלטפורמות השונות יכולים לכלול גם הודעות לעיתונות, הודעות על קמפיינים פרסומיים, שירותים ומוצרים חדשים, תוצאות סקרים בתחום שלכם ועוד.
יצירת תוכן שיווקי איכותי
תוכן איכותי וטוב הוא כזה שיכול להעביר את המסרים השיווקיים הנכונים עבור העסק שלכם ברמה גבוהה. אסור לנו להתפשר על איכות התוכן (כפי שלא תתפשרו על רמת העיצוב ופיתוח האתר).
כתיבת תוכן איכותי לאתרי אינטרנט חייבת לעמוד בסטנדרטים מקצועיים ולעבור תכנון ועריכה קפדניים. תוכן טוב הוא כזה שמגרה את הגולש לשוטט בפלטפורמות שלכם וכזה המניע לפעולה ובתנאי אחד חשוב: שיהיה מעניין, ידבר אל הרגש, זורם ומרתק, זהו הרושם הראשוני שקובע אם הגולש רק "יבקר" אצלך באתר או יגלוש לאתר אחר.
קשרי עיתונות – חשיפה תקשורתית ממוקדת
הכירו את העיתונאים, הבלוגרים ומובילי הדעה בתחום שלכם. תוכלו לפנות אליהם באמצעות הדוא"ל עם רעיונות מקוריים וייחודיים לחשיפת העסק שלכם באמצעי התקשורת השונים. יש לזכור כי עיתונאים אוהבים מאד ידיעות ראשוניות או בלעדיות בתחום שאותו הם מסקרים. תהיו אתם הראשונים לחשוף מידע חדש ורלוונטי.
הכנת תכנית שיווק לניהול העסק באינטרנט
הכנת תכנית שיווקית באינטרנט אולי נשמעת לכם קצת מפחידה ומסורבלת, ממש כמו משימה בלתי אפשרית, במיוחד לאלו מכם שאינם עוסקים בתחום באופן שוטף וקבוע, למעשה הכנת תכנית שיווקית באינטרנט דומה מאד להכנת תכנית שיווקית רגילה הכוללת:
הגדרת יעדים ומטרות, בחירת האסטרטגיה השיווקית, אפיון קהל המטרה, בחירת מילות מפתח ותמהיל תוכן, קביעת משימות בפועל, בחירת ערוצי שיווק, הכנת מאמרים וטקסטים שיווקיים וכמובן הקצאת תקציב פרסום.
הקמת בלוג עסקי
הבלוג מאפשר לעסק שלכם לחלוק מידע רלוונטי עם הגולשים וליצור עימם מערכת יחסים אינטראקטיבית ישירה.
עליכם לאפיין את הבלוג לפי תחום ספציפי אותו תרצו לקדם ולהמשיך באופן קבוע בקו שבחרתם. הבלוג יסייע במיתוג של העסק כמומחה בתחומו באמצעות מאמרים שיווקיים מעולמות התוכן שלכם.
ברשת קיימים אתרי בלוגרים ישראלים רבים כגון: סלונה, אונלייף, דה מרקר קפה המאפשרים להקים בלוג עצמאי על גבי פלטפורמה קיימת וליהנות מחשיפה לקהילה רלוונטית.
נוכחות עסקית ברשתות החברתיות
ניהול ובנייה של עמוד עסקי ברשתות חברתיות הפך להיות כלי משמעותי מאוד לשיווק ולתקשורת עם לקוחות פוטנציאלים. נראה כי גולשים רבים ברשת מעדיפים לשלוח הודעה טקסט כתובה ישירות אל העמוד העסקי של העסק או לפרסם פוסט בתוך העמוד ולקבל תשובה מהירה, מאשר ליצור קשר טלפוני עם שירות הלקוחות של בית העסק.
על מנת לנהל פרופיל עסקי ברשתות החברתיות יש ליצור פרופיל על פי אופי העסק ומטרותיו.
עליכם ליצור תכנים מעוררי אינטראקציה ובשפה פשוטה וישירה עם העוקבים הכוללים בניית קונספט ייחודי ומקורי.
הפוסטים צריכים להיות קצרים וממוקדים הכוללים לא יותר מ-250 מילים עם כותרת ברורה ויצירתית שתוביל לפרגון ולחיצת לייק או תגובה כתובה.
פרסומים נוספים רלוונטיים בפלטפורמות השונות יכולים לכלול גם הודעות לעיתונות, הודעות על קמפיינים פרסומיים, שירותים ומוצרים חדשים, תוצאות סקרים בתחום שלכם ועוד.
יצירת תוכן שיווקי איכותי
תוכן איכותי וטוב הוא כזה שיכול להעביר את המסרים השיווקיים הנכונים עבור העסק שלכם ברמה גבוהה. אסור לנו להתפשר על איכות התוכן (כפי שלא תתפשרו על רמת העיצוב ופיתוח האתר).
כתיבת תוכן איכותי לאתרי אינטרנט חייבת לעמוד בסטנדרטים מקצועיים ולעבור תכנון ועריכה קפדניים. תוכן טוב הוא כזה שמגרה את הגולש לשוטט בפלטפורמות שלכם וכזה המניע לפעולה ובתנאי אחד חשוב: שיהיה מעניין, ידבר אל הרגש, זורם ומרתק, זהו הרושם הראשוני שקובע אם הגולש רק "יבקר" אצלך באתר או יגלוש לאתר אחר.
קשרי עיתונות – חשיפה תקשורתית ממוקדת
הכירו את העיתונאים, הבלוגרים ומובילי הדעה בתחום שלכם. תוכלו לפנות אליהם באמצעות הדוא"ל עם רעיונות מקוריים וייחודיים לחשיפת העסק שלכם באמצעי התקשורת השונים. יש לזכור כי עיתונאים אוהבים מאד ידיעות ראשוניות או בלעדיות בתחום שאותו הם מסקרים. תהיו אתם הראשונים לחשוף מידע חדש ורלוונטי.
שרית גבאי