אייל רחמים 26/7/2018

מהו אורך אידיאלי עבור פוסט בבלוג למטרת קידום אתרים?

 

בעלי אתרים, מקדמי אתרים, כותבי תוכן ורבים אחרים תוהים מהו האורך האידיאלי, מבחינת קידום אתרים, עבור פוסט בבלוג. יש שיאמרו שדי בטקסט באורך 200 מילים; אחרים ימליצו על מאמר באורך 1500 מילים; אבל התשובה לשאלה הזו איננה מספרית - אלא הרבה יותר מורכבת.

יש לא מעט גורמים שמשפיעים על אורך הפוסט האידיאלי, אבל השניים החשובים ביותר לצורך מענה על השאלה שבכותרת הם מיהו קהל היעד ועד כמה ארוך צריך להיות הפוסט על מנת למלא את מטרתו עבור הגולשים שצורכים אותו. זאת משום שהדבר החשוב באמת בתוכן הוא לא האורך שלו - אלא חוויית המשתמש שהוא יוצר אצל מי שצורך אותו.

ראוי להבהיר נקודה חשובה: ללא קשר למספר המילים, תוכן מסוים תמיד יכול להיות טוב או רע.

אכן, ההנחה הרווחת היא שככל שהתוכן קצר יותר כך הוא מוצלח יותר. אחרי הכל, אנשים לא אוהבים לבהות זמן רב במסך, והרבה יותר קל ומהיר לצרוך תוכן קצר. אבל האם זה אומר שתוכן קצר בהכרח מוביל לחוויית משתמש טובה יותר, ובעקבות כך לדירוג גבוה יותר בתהליך קידום אתרים אורגני? כמובן שלא.

 

 

מילים מילים ומשמעותן


אי אפשר להתווכח עם העובדה שתוכן קצר הוא קל ומהיר יותר לקריאה. אבל אם נקצין את המצב על מנת להבין את משמעותו, האם די בתשובה בת מילה אחת לשאילתה בגוגל? יש לא מעט שאילתות כאלה, שניתן לענות עליהן במילה אחת ללא צורך בהסברים נוספים, בדוגמאות או במקורות ואסמכתאות. תשובות כאלה גם מופיעות לעיתים בראש רשימת תוצאות החיפוש של גוגל (Google Snippets) – כך שהמשתמש שביצע את השאילתה עשוי לקבל מענה מיידי ואפילו ללא צורך להקליק על תוצאות חיפוש אחרות.

ובכל זאת, התוכן שעונה על השאילתות הללו במילה אחת הוא בדרך כלל לא תוכן איכותי. זו הסיבה בעטיה גוגל נוטה בכל זאת להעדיף להציג תוצאות חיפוש שכן כוללות מידע נוסף, ולפיכך נתפסות, לפחות בעיני גוגל, כאיכותיות, חינוכיות ופרקטיות.

בנוסף, תוכן טוב יכול ללבוש צורות רבות, ויש מקרים בהם קל יותר לקבל תשובה לא באמצעות מילה או טקסט קצר אלא באמצעות קישור למקור אחר, מדיה עשירה (תמונות, סרטונים, קטעי קול) או בעזרת מבנה מתאים של תוכן. גוגל רוצה תוכן, תימוכין, סמכות – וככל שהתוכן ארוך יותר, כך בדרך כלל יש בו יותר מכל האלמנטים שצוינו לעיל.
 

איכות על פני כמות


יותר מדי אנשים שמים דגש על מספר המילים הממוצע למאמר או חשיבות מספר המילים בכל עמוד באתר על מנת ליהנות מדירוג טוב בתוצאות החיפוש. אכן, חשוב שבמאמר יהיה תוכן ממשי ולפיכך גם אורך מסוים – אבל זה לא אומר, למשל, שאפשר להפליג ב-3000 מילים על אופן סידור השיער של גיבור סרט מסוים ובחמש נקודות מבט שונות על השפה הגסה שבו, ואז לקרוא לזה "ביקורת סרט". זה בדרך כלל לא מה שגולשים רוצים כשהם מחפשים ביקורות סרטים.

ובקיצור: תנו לגולשים שלכם את מה שהם מחפשים, צריכים ורוצים, בלי קשר למספר המילים.
 

הכירו את קהל היעד שלכם


מי עומד לחפש את התוכן שאתם עומדים ליצור? מיהם האנשים, מהן הפרסונות, ובאילו מילות מפתח הם עומדים להשתמש? עליכם להבין לא רק את כוונת המשתמש, אלא גם את מה שניצב מאחוריה: האם הגולש מחפש מידע בסיסי וראשוני בלבד, או אולי מעוניין לבצע רכישה במספר ההקלקות הקטן ביותר האפשרי?

זכרו: מחקר מילות מפתח והתוכן שתייצרו צריך להוות מענה מדויק למה שהמשתמש צריך ורוצה, ללא קשר לאורכו. לפיכך, בהחלט תוכלו ליצור באתר שלכם מספר סוגי תכנים המיועדים לכוונות משתמש שונות ולהפנות כל גולש לעמוד עם התוכן המתאים.
 

אל תתמקדו רק במילה הכתובה


המטרה החשובה ביותר של אסטרטגיית תוכן היא להעניק לגולשים את המידע הטוב ביותר, בצורה הטובה ביותר ועל גבי הפלטפורמה המתאימה ביותר. ואכן, תוכן איכותי הוא הרבה יותר ממילים כתובות. התוכן הטוב ביותר מספק מענה לכוונת המשתמש בצורות שונות, כגון באמצעות סרטונים, אינפוגרפיקה, צילומים או קטעי קול.

אם אתם משתמשים בסוגי מדיה שונים, כגון קולות או תמונות, ודאו שהם מלווים בטקסט שיחבר אותם אל יתר התוכן הכתוב. כך הגולשים שיגיעו לעמוד יוכלו לצרוך את התוכן ביתר קלות, לקבל מענה טוב יותר לשאילתה שהקלידו קודם לכן בשורת החיפוש וליהנות מחוויית משתמש טובה יותר.

סיכום
התוכן שלכם יכול ללבוש צורות רבות, וניתן אף לגלות אותו ולצרוך אותו בדרכים שונות. המטרה שלכם לא צריכה להיות כתיבה של מאמר באורך 1500 או 2000 מילים רק משום שנראה שזהו האורך המושלם שישפר את דירוג העמוד בתוצאות החיפוש של גוגל.

אם מספר המילים באמת מדאיג אתכם, אזי אתם פשוט מפספסים את הנקודה של מהו קידום אתרים: לתת לגולשים את התוכן הטוב ביותר, השימושי ביותר (והאופטימלי ביותר) כך שיתאים לכוונה שלהם. ככל שתיווצר אצל הגולשים חוויית משתמש חיובית יותר, כך ביצועי האתר ישתפרו.


הדיווח נשלח בהצלחה
הדיווח לא נשלח בהצלחה, אנא נסה שנית
אנא רשום תגובה...
האם ברצונך לבצע את פעולה
המשך
בטל
האם ברצונך להמשיך בפעולה?
אישור
ביטול