על פניו לתרגם רעיון לעיצוב מתקשר, חכם, אינטליגנטי ומקורי זו ההתמחות שלי, אבל לא תמיד זה הלך כפי שדמיינתי את זה והמון דברים היו משתבשים בדרך.
הרבה פעמים אני מקבלת בריף מעניין ולקוח חלומות שאומר לי: "אני נותן לך יד חופשית" או "אני סומך עליך בעיניים עצומות". עם הזמן למדתי ששני אלה לא מספיקים כדי להוציא עיצוב טוב. חשוב שיהיה לי ארגז כלים איתו אני אוכל לפתח את הבסיס אותו נתן לי הלקוח.
כשסיימתי את לימודי, אחרי חודשיים של חיפושי עבודה נחתתי בסטודיו קטן ומאד יצירתי. ביום הראשון הושיב אותי הבוס ואמר לי: "טוב, יש לנו איזה לקוחה שצריכה לוגו..תעשי לה משהו". כמובן שנמרצת וצעירה, התיישבתי מול המאק המנצנץ ו...כלום. הבלאקאווט שכולם מדברים עליו ..כן ככה זה נראה. מאיפה מתחילים? סתם להזיז אותיות במסך? לשחק עם צורות גאומטריות עד אין סוף? מי יגיד לי מתי לעצור? לא הייתה לי את הנוסחה או את הכלים אפילו לשאול את השאלות הנכונות.
שלבי עבודה
היום, כעבור 5 שנים אני עדיין חוששת מהדף הלבן והתחרות בהייה שיש בינינו, אבל אני גם יודעת שבתחרות הזו אני אנצח, כי היום אני גם יודעת לשאול את השאלות הנכונות כדי להתניע את העבודה.
בשבילי השיטה הבאה עובדת הכי טוב ומוכיחה את עצמה כל פעם מחדש:
- לפני תחילת העבודה, בפגישת היכרות עם הלקוח אני מנצלת את השעה שיש לנו לא על לספר על עצמי אלא לשמוע אותו ולהקשיב לו. הרקע שלו, התחביבים שלו, מה ההשקפה שלו ומה האני המאמיו שלו. אחרי חצי שעה אני עוברת לשאלות יותר ענייניות שמתייחסות לעניינינו: אני שואלת אותו על העסק שלו ואיפה הוא מדמיין אותו והכי חשוב איך הוא מדמיין אותו? מי הקהל לקוחות? אם מדובר במיתוג לחנות או מסעדה אז שאלות על המיקום של העסק חשובות לא פחות. בשאלות האלה אני ממקדת לא רק את עצמי אלה גם את הלקוח. הרבה פעמים אשמע ממנו את המשפט הבא: "האמת שלא חשבתי על זה אפילו..שאלה טובה".
- מחקר- אחרי שרשמתי את כל מה שלמדתי בפגישה, חזרתי לסטודיו אל שולחן העבודה. בשלב הזה אני מתחילה במחקר. כחלק מהעבודת העיצוב שלי, נכללות שעות הקריאה, העיון והעמקה בתחום של הלקוח. אני לומדת את הכללים של התחום על מנת שאוכל לשבור אותם בחוכמה בעיצוב שלי בהמשך. תופתעו לגלות כמה דברים חדשים אתם לומדים וכמה השראה ויזואלית אתם יכולים לאסוף מהחומרים שבהם אתם נתקלים בזמן המחקר. דברים שיכולים להיות רלוונטים לבניית פרזנטציה, לוח השראה, פלטה צבעונית, פונטים, איפיון אייקונים ועוד. שירבוט תוך כדי המחקר, מבורך אם צץ לי רעיון כשלהו , אך טרם ניגשתי לעצב – זה עלול לקבע.
3. כאשר אני מרגישה שמיציתי ואספתי מספיק חומרי גלם לעבודה, אני מסתכלת על הדף עם כל הקשקושים שלי ומתחילה לסנן. אחרי כשעתיים - שלוש של מחקר אני יוצאת עם 6 כיוונים שונים לעיצוב לוגו, כאשר מהם נבחרים שלושה שאותם אני ממשיכה לפתח ולייצר מערכת מיתוג שלמה – לוגו ושפה גרפית שמוטמעים בהמשך על אלמנטים שונים של העסק.
4.תהליך בריא ומעמיק של גיבוש קונספט גרפי יכול לקחת בין 10-15 שעות (כמובן לא במרתון). אני מאמינה כי יש חשיבות רבה ללעצור כשנתקעים, לסגור את הפרוייקט ולחזור אליו יום למחרת או כעבור כמה שעות ולבחון את העיצובים שנעשו עד כה מחדש.
5.עיצוב פרזנטציה - לאחר שיש בידיי כיווני עיצוב שבהם אני גאה ומאחוריהם אני עומדת, אני ניגשת לעיצוב הפרזנטציה.
שמתי לב שיש המון לקוחות, שלא מכירים את השלב הזה ולא מבינים מה חשיבותו או מה המשמעות שלו.
כצרכנית ומקבלת שירות אני הרבה פעמים רוצה לדעת למה אני משלמת סכום כזה או אחר על מוצר/שירות כלשהו, לכן גם כנותנת שירות חשוב לי להבהיר ולהזכיר ללקוח שלי למה הוא בחר לעבוד איתי.
ההסבר הזה מתחיל מבניית הצעת מחיר מסודרת, מנומקת ומפורטת ומסתיים במצגת או פרזנטציה מעוצבת, שאני בונה ללקוח ובה אני מתארת לו את תהליך החשיבה שלי, הפיצוח הרעיוני, פיתוח הקונספט הגרפי ואיך בכלל הגעתי לכל זה.
צורת הגשה של העיצובים הנבחרים ללקוח חייבת להיות מדוייקת לא פחות מהעיצובים עצמם. זה מראה על רצינות ומקצועיות של המעצב כלפי עצמו והעבודה שלו.
ולסיום, אני מאמינה שתהליך עבודה יצירתי, חכם ונכון יכול להיבנות רק עם עבודה משותפת בין הלקוח למעצב. שקיפות מוחלטת ואמון אחד בשני יביאו לתוצאות מדהימות.
Follow the cat | www.studio-bars.com | f | tumblr | pinterest | instagram
אתם מוזמנים ליצור איתי קשר : [email protected]