בתקופה כזאת שאפליקציות ב- App Store מתרבות בקצב מסחרר של כמעט כ-1000 ליום, הבולטות של אפליקציה היא הכרחית יותר מתמיד.
אנשים תמיד נוטים לחפש באפליקציה את החדש והשונה. אבל האתגר האמיתי הוא לתכנן ולעצב אפליקציה שתבלוט!
הפוסט הבא מציע 5 טיפים הכרחיים הדרושים לתכנון אפליקציה:
1. רלוונטיות. התחילו עם בעיה אמיתית!
התחילו על ידי פתרון בעיה אמיתית. שאלו את עצמכם:
"האם מה שאני יוצר יוסיף משהו לחיים של מישהו. האם זה שימושי, משעשע או יפה?".
(כי הדבר האחרון שאתם רוצים הוא לייצר אפליקציה שתגמור בצדו של המסך האחרון של היישומים ב-Iphone)
בימים אלה, "פשוט ויפה" הם מילים המופיעות בטקסט התיאור של יישומים לעתים כל כך קרובות עד כדי כך שהם איבדו את ערכם. האפליקציה שלכם צריכה להיות יותר מזה, היא צריכה להציע פתרון לבעיה לא פתורה, או גישה חדשה לחלוטין לבעיה קיימת.
כמו שסטיב ג'ובס הדגיש פעמים רבות, עיצוב עוקב אחר פונקציונליות. אז וודאו שהפונקציונליות שלכם הופכת את החיים של מישהו אחר לטובים יותר.
היישום שלכם יכול גם ליצור פתרון למשהו ממש נישתי, ולרוב תתחילו עם הנחה מבוססת על הצורך האישי שלכם/צוות או אנשים שאתם מכירים וזה נהדר כי זה מאוד סביר שיש אנשים שדעתם דומה ברחבי העולם, ועל כן ימצאו אותו שימושי גם כן.
2. "תגנבו", תיצרו, תתרגלו.
"תגנבו". ואין הכוונה להעתיק. לגנוב כמו אמן. פיקאסו אמר: "אמנים טובים מעתיקים, אמנים גדולים גונבים". חפשו רעיונות גדולים בתוך אותה התעשייה או במקומות אחרים. אם יש משהו ששווה לגנוב, תפסו אותו בעדינות ותמשיכו.
זו תמיד התחלה טובה לחשוב על 5 יישומים שבאמת גרמו לכם לשאול את עצמכם: "מה הוא בדיוק הדבר הזה שמרגש אותי כל כך?". זה יכול להיות אינטראקציות, קו עיצוב, צליל הודעה. אתם תרגישו את זה!
תיצרו. באם אתה בונים על רעיונות של אנשים אחרים, אין זה אומר שאתה מעתיקים. זכרו שאתם צריכים להתבלט בקהל. אתם חייבים להביא את האותנטיות לעיצוב שלכם. וזה אומר אינטראקציה ואסתטיקה.
דבר נוסף הוא אייקונים. זוהי הזדמנות גדולה באמת לתת אישיות לעיצוב שלכם. במיוחד עם סמלים מותאמים אישית בעלי עיצוב שטוח – אלה הם חשובים יותר מתמיד, שכן הם נותנים שכבה נוספת של אומנות לחוויית המשתמש שלך.
תתרגלו. כמעט תמיד הטיוטה הראשונה שלכם תהיה נוראית - קבלו את זה, ובמקום להרגיש מאוימים, תמשיכו. היופי יחשוף את עצמו כשאתם הכי פחות מצפים לזה.
3. תשתמשו ב-Illustrator
לכו על וקטורים! הדגש הכי חשוב הוא עיצוב בווקטורים.
Illustrator הוא הדרך הטובה ביותר לעיצוב. זה מעניק חופש, זה מהיר ואתם יכולים לבלגן דברים לטובה. תהיו מופתעים כמה רעיונות גדולים יבואו מטעויות פשוטות.
חובבי פוטושופ אולי ירימו גבות, אך יש לזכור כי העיצובים שלכם ישמשו אך ורק כהנחיה למפתח לבנות את היישום. פשוט כי הוא יעשה את העיבוד של כל האלמנטים ולא יחתוך אותם.
שלמות של פיקסל הוא משהו לא רלוונטי בעולם ההיענות של היום. מה גם שזה יהפוך יצירה של סרטוני פרומואים להרבה יותר קלה ב-After Effects.
גם סמלים הם יותר טובים בשימוש כווקטורים, במיוחד לעיצוב שטוח. הסיבה לכך היא שכאשר נרצה לשנות את הצבע והגודל שלהם, יהיה ניתן לעשות זאת בשורה אחת של קוד, במקום ייצוא חוזר של 30 ויותר סמלים (והתוצאה תהיה חדה ביותר).
כדי לקבל תחושה טובה יותר של ממדים בעת תכנון האפליקציה שלכם אתם יכולים להשתמש באפליקציית LiveView למשל. זה יישום חינמי מגניב כי זה מחבר את המסך שלכם עם התצוגה של ה-iPhone או iPad שלכם. זה עושה הבדל עצום בין מה שאתם רואים בתצוגה וכיצד זה נראה במכשיר שלכם.
4. תהיו מאזינים טובים
הקשבה היא המפתח בעת תכנון אפליקציה שתשמש אלפים (ואפילו מיליון) של אנשים. זה נכון גם לגבי המשתמשים והצוות שלכם. כמעצבים אנו מתברכים ומלאים באגו גדול, ו- 90 אחוזים מהזמן אנחנו משוכנעים שאנחנו צודקים, והמפתחים פשוט לא מבינים אותנו.
משוב מוקדם על המוצר שלכם יעזור לכם לייצר מוצר שאנשים ירצו להשתמש. זה יחסוך לכם הרבה זמן בתמיכה ויבטיח כי המוצר שלכם יקבל דירוגים טובים יותר.
5. תספרו סיפור ייחודי
כבני אדם אנו קשורים לסיפורים, וסיפור סיפורים הוא הדבר מתקופת יוון הקדומה ועד למשווקים המומחים של היום. במונחים של היום – הסיפור הוא זהות המותג שלך.
התפקיד שלכם כמעצבים/מתכנים אינו מוגבל לאפליקציה בלבד. אתם היחידים שיכולים להעביר את הרעיונות והמושגים באמצעים חזותיים, אז נצלו את זה! לכן, אם אתם פותרים בעיה אמיתית, אז כבר יש לכם את הפוטנציאל של לספר סיפור של מותג/מוצר שאנשים יכולים להתחבר אליו.
הזהות החזותית שתעצבו היא חלק מהסיפור המרתק הזה - הלוגו שתיצרו, הצבעים שתבחרו, סרטון ההסבר, המדריכים, והרשימה עוד הארוכה. את הכל צריך להוסיף לאותו המוצר.