האייקון הזה של חיוך שחור על גבי מרובע אדום התחיל בעצם משרבוט סמיילי של סולן הלהקה ג'ון בזמן שחתם לאחד המעריצים שלו על גבי האלבום Hace a nice day.
אותו המעריץ חש את הצורך לצלם את "היצירה" ולשתף עם חבריו. התמונה יוצרת באז ומועברת מאחד לשני, ממש כמו פרסום בענף ONLINE - שהוא הפרסום החדש. שיווק ברשתות החברתיות ופונה לקהל יעד ממוקד במטרה להגיע ישירות לקהל הרלוונטי.
במקביל, הפרסום מתחיל לרוץ גם בענף ה- OFFLINE - שהוא הפרסום הקלסי, הכולל עיצוב, פליירים, גלויות, מודעות לעיתון, פוסטרים ושלטי חוצות. זהו פרסום בתפוצה רחבה ולא ממוקדת. מטרתו להגיע לכמה שיותר אנשים והוא מומלץ בעיקר למי שמחפש להדגיל חשיפה באופן משמעותי ולחדור לתודעה הציבורית.
אז נכון, יש קטעים בקליפ שהאוף-ליין לא בדיוק כמוקבל, כמו למשל הדבקת הסמיילי על פרצופים של אנשים בשלטי חוצות או על שוטרי תנועה... אבל היי!! זה משעשע.
יש משהו אישי לאורך כל הקליפ מעין שיווק מפה לאוזן שגורם לך באמת לרצות להשיג את האלבום הזה.
המלצה של לקוח מרוצה (או מעריץ במקרה הזה) שווה לכם יותר. נקודה. למה זה ככה? כי המציאות מראה לנו שאדם שמקבל כסף כדי לעשות משהו יעשה אותו גם אם הוא לא כל כך מאמין בו, אבל כיוון שאף אחד לא משלם ללקוחות המרוצים – האמינות שלהם גבוהה מאוד..
לסיום, הטיפ שלנו אל בעלי העסק: קחו עכשיו דף ועט ותחשבו מה יגרום לקהל הלקוחות שלכם לדבר עליכם. תחשבו מה ירגש אותם, מה יעשה להם טוב, מה יראה להם שבאמת אכפת לכם משביעות הרצון שלהם.
זאת אמנם פעילות שיווקית שלוקחת זמן ועולה כסף, אבל בסופו של דבר היא משתלמת הרבה יותר.