אורן תורכיה, מבעלי חברת גמיגם בע"מ, בעל ניסיון של מעל עשור בתחום המולטימדיה ועיצוב החל מסטודיות לעיצוב ועד למשרדי פרסום. הידע הרחב שרכש בעולמות העיצוב והשיווק, מאפשר לגמיגם לייצר פתרונות שיווקיים איכותיים באמצעות עיצוב ומולטימדיה לעסקים קטנים, משרדי פרסום ועד לחברות גדולות.
אחד הכלים החזקים היום בהעברת מסר, הוא שימוש בסרטוני וידאו שונים. על סרטוני How to שמעתם? וג'יב ג'אב?
לא מכירים? ובכן, יש לא מעט סוגי סרטונים מעבר לסרטוני אנימציה או סרטוני תדמית עבור חברה או מוצר. ידעתם שלפני לא מעט עשורים כדי להקרין סרטון אנימציה בטלוויזיה, היה עליו להיות בעל מסר חיובי וחינוכי.
כך למשל בסרטוני האנימציה של פופאי המלח, לימדו את הילדים שאם יאכלו תרד הם יגדלו ויהיו חזקים וינצחו כל מכשול העומד בדרכם כמו פופאי, שתמיד ניצח את יריבו פלוטו אחרי מנה לא קטנה של תרד וזכה באוליב אהובתו.
באמצעי המדיה כיום, כבר לא צריך "תרד" כדי להעביר מסר, למכור מוצר או שירות מאחר וניתן להפיץ סרטונים בערוצי מדיה שונים באינטרנט ולא רק בטלוויזיה, וגם להקרין אותם במפגשים חברתיים או אירועים עסקיים ללא צנזורה והגבלות. סרטונים הם גם כלי שיווקי מאוד חזק, אותם ניתן לשתף ויראלית בערוצי הוידיאו השונים ברשת וברשת החברתית וגם דרך פעילות אינטרנטית באמצעות קמפיין למשל.
יש מגוון רב של סרטונים, לכל סרטון יש ייעוד משלו והעלויות בהפקתו והפצתו משתנות בהתאם, במאמר זה אגע בארבע סוגים מהמגוון הרחב:
סרטוני תדמית
במאמר "שיווק – הדור הבא: סרטוני תדמית" בגיליון הראשון של המגזין להמונים מאת גמיגם בע"מ, הסברתי שסרטון תדמית של חברה או מוצר הוא מענה קצר וקולע המעביר בצורה ויזואלית ומוחשית את המוצר או השירות, ומאפשר ללקוח הפוטנציאלי לחוות בצורה פשוטה ונגישה את המוצר והתועלות שבו. במקום לבזבז זמן ואנרגיה לפגישות חוזרות ונשנות אפשר ליצור הזדמנות מכירה מהירה יותר כאשר יש באפשרותנו להציג את המוצר בצורה ויזואלית וממוקדת, ובעיקר קצרה ותכליתית. לרוב חברות עסקיות ישתמשו בסוג זה של סרטונים בהשקעה חד פעמית ללא השקעה נוספת של סרטונים במידה והסרטון אכן ממוקד ומיצר הזדמנות מכירה.
סרטונים ויראליים
אם הסקתם מהכותרת שהסרטון מועבר כווירוס בין גולשי האינטרנט, אז צדקתם. סרטון ויראלי הוא סרטון קצר, לרוב בעל אופי הומוריסטי או אופי חדשותי יוצא דופן שמעניין את הצופה ברשת האינטרנט וגורם לו לשתף את הסרטון בדרך כלל ברשתות החברתיות בו הוא רשום או ערוצי הוידיאו החינמיות כמו youTube ו-vimeo כך שהסרטון מוצף ברשת כמו מגיפה וזוכה למאות אלפי צפיות תוך זמן קצר מאוד.
משרדי פרסום עושים שימוש רב בסוג זה של סרטונים, מאחר והם משתמשים בלקוחות יעד שלהם כאמצעי לשתף עבורם את סרטוני הקמפיין בערוצים השונים בהם הם נוהגים לשוטט ולשתף חברים ובכך להרחיב את מעגל ההפצה של המוצר בעלויות נמוכות יחסית להפצת פרסומות במדיות השונות, שעולות המון כסף.
דוגמא לסרטונים ויראליים טובים הם סרטוני ג'יב ג'אב, מאחר והם נורא הומוריסטים ומועברים מפה לאוזן דרך הרשתות החברתיות וזוכים לצפיות רבות. מה שאלתם? מה זה סרטון ג'יב ג'אב? ובכן, סרטון ג'יב ג'אב, הוא סרטון אנימציה או סרטון וידאו סאטירי שיכול להתבסס על שיר או על ג'ינגל פרסומי כאשר התסריט שלו מאוד הומוריסטי. על הדמויות בסרטון שותלים ראשים שונים ומשונים ובעזרת תוכנות אנימציה מזיזים את הפה שלהם ואת הראש בהתאם לטקסט או לשיר המתנגן.
האחים איוון וגרג ספירדלס היו הראשונים שהפיצו והמציאו את סרטוני הג'יב ג'אב והפכו ללהיט בשנת 2000 בעת שהפיצו סרטון ג'יב ג'אב על גורג' בוש ואל גור בזמן הבחירות לנשיאות ארה"ב.
רוצים גם ליצור סרטון ג'יב ג'אב משלכם? כנסו לאתר http://www.jibjab.com וצרו סרטון ג'יב ג'אב אינטראקטיבי משלכם.