במאמר הקודם דיברנו על שימוש בכלי Infographics כדי להעביר אינפורמציה בצורה פשוטה וברורה באמצעות איורים, תרשימים גראפיים, תמונות, אנימציות וקטעי וידאו, ובשימוש מינימאלי בטקסטים.
אולם, כדי להעביר באופן מילולי רעיונות והסברים באמצעות סרטון נשתמש בטכניקה הנקראת Kinetic Typography. זו טכניקה של אנימציית טקסטים ושימוש בפונטים וטיפוגרפיה בשילוב תנועה שינויי גודל, מיקום וצבע של מילים ואותיות. בקיצור, כיף לא נורמאלי.
מכיוון שיש לנו את האפשרות להנפיש את המילים של הטקסטים, אנחנו יכולים להמחיש ולהדגיש את העוצמה מאחורי המילים בעזרת התנועה שאנחנו מעניקים להם. למשל, אם נשתמש בטקסט שלנו במילה, "גדול", נוכל להגדיל את הגודל הממשי של המילה ובכך להמחיש את המשמעות שלה, או אם נשתמש במילה, "החליקה", נוכל להכניס את המילה באפקט החלקה מצד אחד של המסך אל הצד השני על גבי המסך בצורה כזו שהמילה מחליקה פנימה אל המסך... ועוד ועוד...
לא מעט סרטונים שמלווים בקריינות משתמשים בטכניקה זו ומנפישים את הטקסטים הנאמרים באופן מילולי במקביל לסאונד של הקריינות. בצורה זו אפשר להדגיש מילה ספציפית ונותנים לה יותר דגש בהנפשה והבלטה לעומת שאר הטקסטים. כמובן שלא חייבת להיות קריינות כי אם מוזיקת רקע מעניינת שתעזור לטקסט המונפש להעביר את המסר של הסרטון.
Kinetic Typography היא טכניקה מאוד קלילה ופשוטה לביצוע ונותנת מעוף לרעיונות ויד חופשית להתפרע ולעשות שימוש במילים וטקסטים בצורה חדשנית ומעניינת. מילים ואותיות יכולות לזוז אחת מהשנייה או לחבור אחת אל השנייה. אפשר לשבור מילה להברות ולהציג אותם על המסך בהתאם לתזמון שמיעתם.
התוכנות הפופולאריות ליצירת סרטונים לשימוש בטכניקה זו, הם פלאש ואפטר אפקטס מבית אדובי. ומאחר ורוב השימוש בסרטונים הללו הם בטקסטים, נוכל לעבוד עם קבצים קלים יחסית לסרטונים אחרים שיוצרים קבצי עבודה כבדים, שזמן הייצוא הסופי שלהם לסרטון הוא ארוך.
מה היתרון המשמעותי ביותר בשימוש בטכניקה זו עבור חברות?
תחשבו, כל פרסומת או סרטון של מוצר, מלווה בויזואליים יפים ומושכים, במילים אחרות "סקסיים". בעצם שימוש במוטיבים וסמלים חברתיים, יוצר מין סטריאו טייפ וחלוקת שכבות חברתיות ופונה למגזרים נקודתיים בהתאם למוצר. היתרון המשמעותי ביותר בשימוש ב- Kinetic Typography הוא בכך שהשימוש העיקרי בסרטון הוא בפונטים וטקסטים שלא מגבילים אותנו ופונים לקהל הרחב, ובכך אנחנו לא מאבדים מגזר כזה או אחר אלא פונים לקהל רחב הרבה יותר.
אני אתן דוגמא: נניח שהמוצר שאנחנו מעוניינים לשווק ולמכור הוא סינר מטבח. המחשבה הראשונה היא להעמיד דוגמנית רזה ויפה העוטרת לגופה סינר מטבח וההצלחה כבר מובטחת. אולם בדרך זו אנחנו מאבדים חלק מקהל מטרה רחב של נשים פחות יפות או מלאות וכמובן גם את קהל הצרכנים של הגברים, מעצם השימוש בדוגמנית רזה ויפה! לעומת זאת, אם היינו משתמשים בסרטון שיווקי שמלווה רק בטקסים ובטיפוגראפיה, לא היינו מיצרים סוג של סטריאו טייפ כזה או אחר ופונים לקהל רחב של נשים או גברים מבלי לאבד לקוחות פוטנציאליים.
אז למי בעצם הטכניקה הזו מתאימה?
המון עסקים קטנים בעלי תקציב פרסום נמוך משתמשים בה, ומנצלים את הבמה הזו בהעברת טקסטים מאוד נקודתיים אודות העסק והמוצר שלהם בסרטון. כמו כן רבים השתמשו בה לפרסומות או בליווי קליפים לשירים בעזרת טקסטים מילוליים.
חברת גמיגם בע"מ עושה שימוש בטכניקה זו של אנימציית טקסטים ושימוש בפונטים וטיפוגרפיה בשילוב תנועה שינויי גודל, מיקום וצבע של מילים ואותיות
טיפ: לפני שעובדים על האנימציה של הטקסטים, רצוי להכין מראש העמדה סופית של המילים בהתאם לפריימים של הטקסטים. כלומר, תכינו מראש את הטקסט, תבנו את הפריימים, תכננו את האנימציה ורק אז תוכלו לגשת ולהנפיש...תעשו חיים...
כל הזכויות למאמר, לתמונות ולווידאו, שייכות אך ורק לאורן תורכיה ולחברת גמיגם בע"מ