עוד שהיינו קטנטנים, ואמא ואבא הראו לנו ספרים מאוירים בתמונות, למדנו להבין בצורה מאוד מהירה ופשוטה בעזרת חוש הראייה את המידע שהועבר לנו. אם היו מראים לנו תמונה של תפוח, וחוזרים על המילה "תפוח", היינו קולטים במהירות למה התכוונו שאמרו את המילה תפוח.
עזבו את אמא ואבא ובואו נלך כמה מאות ואלפי שנים אחורה בזמן. איך השאירו אנשי המערות את חותמם בצורה הטובה ביותר? נכון, בעזרת ציורי קיר מופשטים. כדי לתאר את גודל השבט או את הציד הגדול, היו מאיירים על קירות המערות את המאורעות וכך היו מתקשרים ביניהם בצורה גראפית מאוד מאוד פשוטה וברורה.
אז במילים פשוטות, Infographics היא דרך להעביר אינפורמציה בצורה פשוטה וברורה באמצעות איורים, תרשימים גראפיים, תמונות, אנימציות וקטעי וידאו. כיום כמעט כל מוצר שמוצא למכירה, מלווה באיור גראפי על מנת להסביר או להמחיש כיצד לתפעל את המוצר, ללא צורך להרבות בטקסטים. קחו למשל מוצרי חשמל, כל מוצר מגיע עם חוברת הדרכה והפעלה שמלווה באיורים של המכשיר ושל דרך תפעולו. אפילו הגיבורים שבינינו, שחזרו עם ארון מאיקאה והחליטו להרכיבו לבד, נאלצו לפרק אותו ולהרכיב אותו מחדש בעזרת חוברות ההרכבה שלהם שמאוד ברורות ופשוטות הודות לאינפורמציה הגראפית שהם נעזרים בה להמחיש לנו הצרכנים, כיצד להרכיב במהירות ובקלות את הארון.
גם אם לא שמתם לב, במשך כל היום אנחנו נתקלים באין ספור Infographics: בטלוויזיה, במודעות העיתונים, אייקונים ולוגואים של חברות ועוד...
אבל אותי מעניין השימוש ב-Infographics,דווקא במצגות ובסרטונים. לא פעם אני מקבל מלקוח, הסבר כל כך מפורט לגבי מוצר שנפרס על 3-4 שקפים במצגת עם כל כך הרבה בולטים וטקסטים, כאשר אפשר לצמצם את ההסבר לשקף אחד נקי ויפה בעזרת אלמנטים גראפיים או במילים אחרות - Infographics.
כמו שתוכלו לראות בדוגמא הבאה, המחשת חלוקה של משתמשים בגז לעומת נפט:
או שימוש באלמנטים מעולם הספורט:
מה שיפה בזה, שאפשר גם להתאים את שפת העיצוב לאלמנטים הגראפיים שמלווים את ההסבר, שיהיו באותה שפה ויזואלית של המוצר או של הלקוח. אם מגיע אלינו לקוח מעולם התעופה,
נעצב עבורו Infographics מעולם התעופה, ונשתמש באייקונים או בצבעוניות בהתאם.
כגון: מטוסים, עננים, שמיים, מסלולי המראה, מפות ועוד...
בפעם הבאה שתעבדו על מצגת, סרטון או כל אלמנט גראפי אחר כדי להמחיש או להסביר תהליך, אל תשכחו לנצל את הכלי החזק הזה, שנקרא Infographic.
בסרטון הבא תוכלו לראות דוגמאות להמחשה כדי שתוכלו לחוות את העוצמה בשימוש בכלי זה:
כל הזכויות למאמר, לתמונות ולווידאו, שייכות אך ורק לאורן תורכיה ולחברת גמיגם בע"מ