כדי להעביר באופן מילולי רעיונות והסברים באמצעות סרטון נשתמש בטכניקה הנקראת Kinetic Typography. זו טכניקה של אנימציית טקסטים ושימוש בפונטים וטיפוגרפיה בשילוב תנועה שינויי גודל, מיקום וצבע של מילים ואותיות. בקיצור, כיף לא נורמאלי.
מכיוון שיש לנו את האפשרות להנפיש את המילים של הטקסטים, אנחנו יכולים להמחיש ולהדגיש את העוצמה מאחורי המילים בעזרת התנועה שאנחנו מעניקים להם. למשל, אם נשתמש בטקסט שלנו במילה, "גדול", נוכל להגדיל את הגודל הממשי של המילה ובכך להמחיש את המשמעות שלה, או אם נשתמש במילה, "החליקה", נוכל להכניס את המילה באפקט החלקה מצד אחד של המסך אל הצד השני על גבי המסך בצורה כזו שהמילה מחליקה פנימה אל המסך... ועוד ועוד...
Kinetic Typography היא טכניקה מאוד קלילה ופשוטה לביצוע ונותנת מעוף לרעיונות ויד חופשית להתפרע ולעשות שימוש במילים וטקסטים בצורה חדשנית ומעניינת. מילים ואותיות יכולות לזוז אחת מהשנייה או לחבור אחת אל השנייה. אפשר לשבור מילה להברות ולהציג אותם על המסך בהתאם לתזמון שמיעתם.
מה היתרון המשמעותי ביותר בשימוש בטכניקה זו עבור חברות?
תחשבו, כל פרסומת או סרטון של מוצר, מלווה בויזואליים יפים ומושכים, במילים אחרות "סקסיים". בעצם שימוש במוטיבים וסמלים חברתיים, יוצר מין סטריאו טייפ וחלוקת שכבות חברתיות ופונה למגזרים נקודתיים בהתאם למוצר. היתרון המשמעותי ביותר בשימוש ב- Kinetic Typography הוא בכך שהשימוש העיקרי בסרטון הוא בפונטים וטקסטים שלא מגבילים אותנו ופונים לקהל הרחב, ובכך אנחנו לא מאבדים מגזר כזה או אחר אלא פונים לקהל רחב הרבה יותר.
אז למי בעצם הטכניקה הזו מתאימה?
המון עסקים קטנים בעלי תקציב פרסום נמוך משתמשים בה, ומנצלים את הבמה הזו בהעברת טקסטים מאוד נקודתיים אודות העסק והמוצר שלהם בסרטון. כמו כן רבים השתמשו בה לפרסומות או בליווי קליפים לשירים בעזרת טקסטים מילוליים.
בואו נלך כמה מאות ואלפי שנים אחורה בזמן. איך השאירו אנשי המערות את חותמם בצורה הטובה ביותר? נכון, בעזרת ציורי קיר מופשטים. כדי לתאר את גודל השבט או את הציד הגדול, היו מאיירים על קירות המערות את המאורעות וכך היו מתקשרים ביניהם בצורה גראפית מאוד מאוד פשוטה וברורה, או במילים אחרות Infographics.
Infographics היא דרך להעביר אינפורמציה בצורה פשוטה וברורה באמצעות איורים, תרשימים גראפיים, תמונות, אנימציות וקטעי וידאו. כיום כמעט כל מוצר שמוצא למכירה, מלווה באיור גראפי על מנת להסביר או להמחיש כיצד לתפעל את המוצר, ללא צורך להרבות בטקסטים. קחו למשל מוצרי חשמל, כל מוצר מגיע עם חוברת הדרכה והפעלה שמלווה באיורים של המכשיר ושל דרך תפעולו. אפילו הגיבורים שבינינו, שחזרו עם ארון מאיקאה והחליטו להרכיבו לבד, נאלצו לפרק אותו ולהרכיב אותו מחדש בעזרת חוברות ההרכבה שלהם שמאוד ברורות ופשוטות הודות לאינפורמציה הגראפית שהם נעזרים בה להמחיש לנו הצרכנים, כיצד להרכיב במהירות ובקלות את הארון.
אבל אותי מעניין השימוש ב-Infographics, דווקא במצגות ובסרטונים. לא פעם אני מקבל מלקוח, הסבר כל כך מפורט לגבי מוצר שנפרס על 3-4 שקפים במצגת עם כל כך הרבה בולטים וטקסטים, כאשר אפשר לצמצם את ההסבר לשקף אחד נקי ויפה בעזרת אלמנטים גראפיים או במילים אחרות - Infographics.
טיפ: לפני שעובדים על האנימציה של הטקסטים, רצוי להכין מראש העמדה סופית של המילים בהתאם לפריימים של הטקסטים. כלומר, תכינו מראש את הטקסט, תבנו את הפריימים, תכננו את האנימציה ורק אז תוכלו לגשת ולהנפיש...תעשו חיים...
כל הזכויות למאמר, לתמונות ולווידאו, שייכות אך ורק לאורן תורכיה ולחברת גמיגם בע"מ