אחד הכלים החזקים היום בהעברת מסר, הוא שימוש בסרטוני וידאו שונים. על סרטוני How to שמעתם? וג'יב ג'אב?
לא מכירים? ובכן, יש לא מעט סוגי סרטונים מעבר לסרטוני אנימציה או סרטוני תדמית עבור חברה או מוצר. ידעתם שלפני לא מעט עשורים כדי להקרין סרטון אנימציה בטלוויזיה, היה עליו להיות בעל מסר חיובי וחינוכי.
כך למשל בסרטוני האנימציה של פופאי המלח, לימדו את הילדים שאם יאכלו תרד הם יגדלו ויהיו חזקים וינצחו כל מכשול העומד בדרכם כמו פופאי, שתמיד ניצח את יריבו פלוטו אחרי מנה לא קטנה של תרד וזכה באוליב אהובתו.
באמצעי המדיה כיום, כבר לא צריך "תרד" כדי להעביר מסר, למכור מוצר או שירות מאחר וניתן להפיץ סרטונים בערוצי מדיה שונים באינטרנט ולא רק בטלוויזיה, וגם להקרין אותם במפגשים חברתיים או אירועים עסקיים ללא צנזורה והגבלות. סרטונים הם גם כלי שיווקי מאוד חזק, אותם ניתן לשתף ויראלית בערוצי הוידיאו השונים ברשת וברשת החברתית וגם דרך פעילות אינטרנטית באמצעות קמפיין למשל.
סרטוני תדמית
סרטון תדמית של חברה או מוצר הוא מענה קצר וקולע המעביר בצורה ויזואלית ומוחשית את המוצר או השירות, ומאפשר ללקוח הפוטנציאלי לחוות בצורה פשוטה ונגישה את המוצר והתועלות שבו. במקום לבזבז זמן ואנרגיה לפגישות חוזרות ונשנות אפשר ליצור הזדמנות מכירה מהירה יותר כאשר יש באפשרותנו להציג את המוצר בצורה ויזואלית וממוקדת, ובעיקר קצרה ותכליתית. לרוב חברות עסקיות ישתמשו בסוג זה של סרטונים בהשקעה חד פעמית ללא השקעה נוספת של סרטונים במידה והסרטון אכן ממוקד ומיצר הזדמנות מכירה.
סרטוני כותרות
בתכליתם הם גם מתאימים לקטגוריית סרטוני תדמית, אך בניגוד אליהם אופן הצגת התכנים היא שונה. בסרטוני כותרות, נראה בפריימים החולפים כניסה ויציאה של כותרת טקסט וויזואל מלווה שמייצג באופן ויזואלי את טקסט הכותרת. לרוב תלווה את הסרטון מוזיקת ספריות (קטעי סאונד שמיועדים להתנגן ברקע אשר מחולקים לז'אנרים מגוונים) שתתאים בקצב שלה לאופי הסרטון.ניתן לומר אפילו, שסרטוני כותרות הם "מצגות מרעננות" שמתנגנות ברצף ללא הפסקה וללא עזרת המשתמש בהעברה מפריים לפריים ורמת הערנות בעת הצפייה בהן, היא גבוהה יותר ופחות משעממת לעומת מצגות.
כל הזכויות למאמר, לתמונות ולווידאו, שייכות אך ורק לאורן תורכיה ולחברת גמיגם בע"מ