מדוע בלוג איכותי יעזור לך בשיווק באינטרנט
בעידן הטכנולוגי של היום, כל דבר נמצא ברשת האינטרנט בין אם מדובר על מידע המשמש לצרכים עסקיים, מידע המעניק למידה וידע נוסף ואפילו לצורך צרכים אישיים הנעשים מרחוק כמו רכישת מוצרים באופן מקוון, ביצוע פעולות בחשבונות בנק, העברת מידע מאחד לשני ועוד מגוון פעולות נוספות.
אין ספק כי נוסף לרכישת מידע מועיל ורלוונטי שמצוי ברשת בצורה נגישה, מדובר על דברים שמקלים על כל אחד מאתנו מבחינת ההתנהלות השגרתית, ומקצרת את הזמן באופן האידיאלי ביותר. מכיוון שהגולשים רגילים לחפש מידע ברשת האינטרנט, כל העסקים והחברות העבירו את הנוכחות שלהם גם לרשת כדי להיות כמה שיותר נגישים וחשופים ללקוחות החבר, וגם ללקוחות חדשים פוטנציאלים.
מהו בלוג?
כדי לקבל חשיפה כמה שיותר גדולה ואיכותית ברשת, עסקים מבססים את הנראות שלהם בעזרת אתרי אינטרנט איכותיים ומעניינים שנמצא בהם כל המידע הרלוונטי הנוגע לעסק כמו מידע כללי, יתרונות החברה, מבצעים והטבות אטרקטיביות, דרכי יצירת קשר וגם בלוג.
בלוג, ובשמו הרשמי בעברית יומן רשת, הוא חלק מאתר אינטרנט בו מפורסמים מגוון מאמרים, חדשות ותכנים הנוגעים לאתר בו הבלוג מפורסם. קיימים סוגים שונים של בלוגים ברשת, כאשר העיקריים בהם אלו בלוגים למטרות עסקיות ובלוגים למטרות אישיות.
בלוג הינו חלק משמעותי בתהליך של קידום אתרים אורגני כפי שמסביר דניאל זריהן. אמנם לא לכל האתרים יש בלוג – אבל אלו שכן, לרוב זוכים לתנועה לא מבוטלת של כניסות שמגיעות היישר לתוך הבלוג, מתוך חיפושים שונים שעושים בגוגל.
ההבדלים בין בלוג אישי לבלוג עסקי
בלוג אישי משמש ממש כמו יומן אישי, אך שהוא משותף עם כלל הגולשים שנמצאים ברשת. אם בעבר אנשים היו מנהלים לעצמם יומן אישי בו הם רשמו את כל מחשבותיהם, חוויותיהם וכל עניין ומידע שהיה חשוב עבורם – כיום אותו יומן מנוהל באופן פומבי ברשת, וצובר הרבה אוהדים שמתחברים לכתוב בבלוג ומקפידים לעקוב אחר התכנים המפורסמים בו.
לרוב הבלוגים האישיים יופיעו ברשת כאתר אינטרנט שהוא בלוג בלבד, כך שהאדם שמנהל אותו ומפרסם בו דברים עושה זאת רק לצורך כתיבת פוסטים, מאמרי דעה אישיים ועוד.
בשונה מבלוג אישי, בלוג עסקי שייך לעסק או חברה והוא בדרך כלל חלק מאתר אינטרנט גדול ומקיף יותר המכיל דברים נוספים כמו דף אודות על החברה, דף יצירת קשר, דף הבית שהוא העמוד הראשי של האתר דרכו ניתן להגיע לכל הדפים והפוסטים שנמצאים באתר.
מהי החשיבות של בלוג עסקי מבחינת קידום העסק
בבלוג העסקי נהוג לפרסם פוסטים מקצועיים העוסקים בתחום בו עוסק אתר החברה, כמו מאמרים מקיפים המכילים מידע אינפורמטיבי, חדשות ועדכונים ועוד מגוון תכנים שנועדו לקריאה של ציבור הגולשים שמגיעים לאתר, ואפשרות להשארת תגובה על כל פוסט ותוכן שמפורסם בבלוג.
מכיוון שהבלוג נמצא כחלק מאתר האינטרנט, הוא מהווה פלטפורמה חשובה ופומבית המעניקה לציבור הגולשים מידע אינפורמטיבי הנוגע לתחום בו האתר עוסק, וכך גם הגולשים יכולים להתרשם מערכי החברה ומקצועיותה בתחום. זוהי דרך מצוינת עבור בעלי עסקים להעביר לגולשים את יתרונות וערכי החברה, וכך גם להציג להם היכרות ומודעות טובה ואיכותית יותר עם החברה.
חשיבות הבלוג לתהליכי SEO
נוסף על הערך האינפורמטיבי והערכי של בלוג באתר אינטרנט, הבלוג מהווה דרך יעילה לתהליכי הקידום האורגני של האתר. בעולם התחרותי שיש כיום ברשת, כל בעלי האתרים רוצים להופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל. כדי שאתר אינטרנט יבלוט מעל כולם ויופיע בדירוגים הראשונים, יש צורך לבצע תהליכי קידום אורגני (SEO) איכותיים שיסמנו לזחלן של גוגל כי מדובר באתר איכותי שמעניק לגולשים חווית משתמש טובה ויעילה. רוצים לקרוא עוד על SEO? בקרו במדריך הזה.
חלק מאותם תהליכי SEO נוגעים למבנה ונראות של האתר, וגם לתכנים המופיעים בו בכל חלקי האתר וכמובן גם באזור הבלוג בו מפורסמים המאמרים. ככל שמדובר בתכנים יותר מעניינים ורלוונטיים, כך הם ימשכו יותר גולשים אליהם והתנועה אל האתר תהיה גבוהה יותר. זהו דבר שגוגל יכול לזהות, וכך להעניק לאתר האינטרנט עדיפות במיקומים.
מה הקשר בין בלוג איכותי לשיווק באינטרנט
כאמור, המטרה של הבלוג היא לייצר תוכן איכותי, מעניין ומושך וכך להגדיל את כמות החשיפות והכניסות לאתר. באמצעות בנייה של ערוצים שונים המובילים אל אותם פוסטים המפורסמים בבלוג, ניתן להגדיל את כמות החשיפה והמודעות של הבלוג בכלל והאתר בפרט. לכן מומלץ להעלות את המודעות לבלוג באמצעות שימוש בפלטפורמות שיווק באינטרנט הכוללות נכסים דיגיטליים נוספים כמו רשתות חברתיות, דפי נחיתה ניוזלטרים ועוד שיוכלו לייצר חשיפה גבוהה יותר לתכנים המופיעים בבלוג, וליצירת מודעות לנוכחותו של אתר האינטרנט של החברה.