Creatives Team 4/2/2014

פייסבוק Report!

פייסבוק Report!

פייסבוק נהנתה השבוע מהיקף עצום של חשיפה ותשומת לב שנבעה ממספר סיבות חשובות:


ראשית, פייסבוק פרסמה בשבוע שעבר את הדוחות הכספיים המסכמים את הרבעון האחרון של 2013, ובנוסף היא הכריזה על השקה של אפליקציה חדשה העונה לשם "Paper" שהושקה רשמית אתמול (כרגע רק בארה"ב).
בנוסף, כמעט מבלי לשים לב פייסבוק חוגגת עשור להקמתה, ויש הטוענים שמדובר בפלטפורמה המשמעות ביותר שקמה במאה העשרים ואחת, כזו ששינתה לחלוטין את הדרך שבה בני אדם מתקשרים, משתפים מידע ואפילו לומדים את העולם.

 


אם מושגים כמו "דוחות כספיים" ו"נתונים מספריים" מייצרים אצלכם אסוציאציות אפורות ומשעממות, במיוחד עבורכם ריכזתי את הנתונים החשובים ביותר שפורסמו בדוחות, ובהמשך – וזה החלק המעניין באמת, סיכום שיחת האנליסטים המסורתית שהתרחשה בצמוד לפרסום הדוחות.



 

פייסבוק Report!
מקור: פייסבוק
פייסבוק Report!
מקור: פייסבוק

4 תובנות מרכזיות משיחת האנליסטים:


1. פייסבוק השלימה מהפך מוצלח מחברת ווב לחברת Mobile First. המספרים מדברים בעד עצמם: המובייל הפך לערוץ המרכזי דרכו אנחנו צורכים את התוכן שלנו ולא בכדי פייסבוק הבינה לפני שנים ספורות שבמטרה לשמר את הכוח האדיר של האקוסיסטם שפייסבוק יצרה ואף כדי להרחיב אותה, הפוקוס חייב לעבור למובייל ובזה החברה מתמקדת בשנים האחרונות, ובגדול.
 

2. פייסבוק מבינים היטב את האיומים שאפליקציות, כלים ורשתות מתחרות מייצרות (ראו ערך וואטסאפ, סנאפצ'אט ואחרות), ולכן פייסבוק משקיעה משאבים רבים ביצירה (או קניה) של כלים חיצוניים  במטרה להרחיב משמעותית את החוויה הפייסבוקית של המשתמשים מתוך הבנה שלא כולם רוצים לשתף את החוויות שלהם עם כל החברים בפייסבוק ולאור המיקוד של פלטפורמות אחרות המנגישות מיקרו קהילות ממוקדות (ראו ערך וואטסאפ, סנאפצ'אט ועוד) גם פייסבוק פועלת במטרה לחזק האפשרות למקד מסרים לקבוצות קטנות יותר. אפליקציית המסנג'ר.
 

3. מיקוד וערך  או במילים אחרות: התחזקות ערך הרלוונטיות (למשתמשים ולמפרסמים כאחד): השינויים באלגוריתם שלמעשה קובע איזה תכנים יופעו בפיד שלכם, והמיקוד של מוצרי הפרסום (פחות כמות ויותר איכות) מראים שפייסבוק מבינה שכדי להתמודד עם עומס התכנים שכולנו נחשפים אליהם, יכולות הטרגוט של משווקים חייבים להיות מדויקים יותר כמו גם התוכן האורגני שכולנו מייצרים ומשתפים. היצע רחב מידי של פורמטים של מודעות והבלבול הרב שההיצע הזה יצר גרם לפייסבוק להתכנס ולמקד את מגוון כלי הפרסום הקיימים ולפתח כלים חדשים, חכמים וממוקדים יותר.
 

4. ההזדמנות שפייסבוק מייצרת עבור עסקים קטנים ובינוניים (SMB): כ- 25 מיליון בעלי עסקים קטנים ובינוניים מנהלים נוכחות עסקית בפייסבוק, ויחד עם הכלים השיווקיים ויכולות הטרגוט, בשילוב נוחות השימוש ופוטנציאל ההפצה הופכים את פייסבוק לכלי עסקי מהמעלה הראשונה, עבור סגמנט שעד לפני מספר שנים לא חלם בכלל על היכולת להתמודד על תשומת לב הלקוחות, ממש לצד מותגי על
 

פייסבוק Report!
מקור: פייסבוק

סיכום 2013 במספרים (כי בכל זאת צריך):

א. סך ההכנסות של פייסבוק בשנת 2013: 7.87 מיליארד דולר, עלייה של 55% לעומת השנה הקודמת.

ב. הכנסות הרבעון הרביעי של פייסבוק הסתכמו ב 2,585 מיליארד דולר, מה שמהווה עלייה של 842 מיליון דולר מהרבעון הקודם ועלייה של מיליארד דולר בהכנסות בתוך שנה.

ג. הנתון המעניין ביותר מגיע איך לא – מהמובייל: 53% מההכנסות הגיעו מהמובייל. מספר המשתמשים שנכנסים לפייסבוק גם דרך מובייל עמד ברבעון האחרון של 2013 על מספר פנומנאלי של 945 מיליון משתמשים (ברבעון הרביעי של 2012 המספר הזה עמד על  680 מיליון "בלבד").

ד. כמות המשתמשים החודשיים שערוץ הכניסה שלהם לפייסבוק הוא דרך המובייל בלבד (וזה כולל סמארטפונים וטאבלטים יחד) הוא 296 מיליון גולשים, כשבשנה שעבר המספר עמד על 157 מיליון "בלבד".

ה. בפייסבוק ישנם כ- 1,228 מיליארד משתמשים חודשיים, נתון שמהווה עלייה של 39 מיליון משתמשים מהרבעון הקודם ועלייה של 221 מיליון משתמשים מהרבעון המקביל בשנת 2012.

ו. מספר המשתמשים היומיים בפייסבוק עלה לכ- 757 מיליון משתמשים. עלייה של 29 מיליון משתמשי מהרבעון הקודם ועלייה של 139 מיליון משתמשים מהרבעון האחרון של 2012.

פייסבוק Report!
מקור: פייסבוק
פייסבוק Report!
מקור: פייסבוק

עומר מילויצקי, עובד באגף פיתוח עסקי ואסטרטגיה דיגיטלית בלאומי קארד וכותב את הבלוג "REDEFINE" העוסק באסטרטגיה שיווקית בערוצים הדיגיטליים.

 

 

 

לסקירות וכתבות נוספות בקרו בבלוג Redefine


הדיווח נשלח בהצלחה
הדיווח לא נשלח בהצלחה, אנא נסה שנית
אנא רשום תגובה...
האם ברצונך לבצע את פעולה
המשך
בטל
האם ברצונך להמשיך בפעולה?
אישור
ביטול