Creatives Team 26/11/2014

קריאטיבי אחד על אחד - דניאל רחמים, מייסד ומנכ"ל משלוחה

קריאטיבי אחד על אחד - דניאל רחמים, מייסד ומנכ
דניאל רחמים - מייסד משלוחה

היי דניאל, ספר לנו עליך:

היי אז אני דניאל, מייסד ומנכ"ל אתר משלוחה ומנכ"ל אתר סקופר.
נולדתי ברמת גן ובצבא שירתתי בחייל המודיעין אי שם בצפון (ליד הסינמה סיטי).
מאז שאני זוכר את עצמי, עולם היזמות תמיד סיקרן אותי ואין ספר שקיים בתחום שלא קראתי.


אחרי שהשתחררתי מהצבא העברתי את הזמן בניהול מסעדות עד שבגיל 24 הקמתי את החברה הראשונה שלי שעסקה בהפקת ירידים. החברה הייתה מוצלחת אבל לא מספיק רווחית לטעמי, לכן חזרתי לעולם המסעדנות וניהלתי את מסעדת דיטה בתל אביב שהייתה אחת המסעדות הגדולות והמוכרות בתל אביב באותה תקופה. כל אותו הזמן היה לי ברור שזה רק עניין של זמן עד שאחזור לעולם היזמות כעצמאי.


משהחלטתי להמשיך הלאה מבחינתי היו לי שני כיוונים אפשריים, להישאר בעולם המסעדנות ולפתוח משהו משלי או לפתח משהו בעולם האינטרנט שמאוד סקרן אותי. בסופו של דבר החלטתי לשלב בין שני הדברים שאני הכי אוהב מסעדנות ואינטרנט.

 


כמו שסטיב ג'ובס זצ"ל היה אומר וזה לא ציטוט מדוייק, "זה לא משנה לי מה המשתמש רוצה אני יודע מה הוא צריך". מבחינתי זה האתגר האמיתי באינטרנט - להבין את הצורך של המשתמש אפילו לפני שהוא הבין זאת בעצמו.


 

ספר לנו על משלוחה, מהיכן בא הצורך?

הקמתי את משלוחה עם חזון ברור לרכז את כל תפריטי המשלוחים בישראל במקום אחד עם כל היתרונות הברורים שיש לאינטרנט להציע. תמיד היה נראה לי מוזר שעדיין מפוצצים את תיבת הדואר שלנו בפליירים ומחלקים כל מיני ספרי משלוחים בזמן שמישהו, (לא אני), כבר המציא את האינטרנט.


אבל משלוחה היא הרבה יותר מזה. בזכות צוות של אנשי פיתוח ותוכן באמת מקצוענים ומעבר לאלפי תפריטי משלוחים, למשלוחה קבוצת פייסבוק מאוד פעילה עם 75,000 חברים, מאות הטבות והנחות מכל המסעדות בארץ (כמעט), אלפי תמונות של המנות והמון טכנולוגיה שעושה את החיים הרבה יותר כפיים.

קריאטיבי אחד על אחד - דניאל רחמים, מייסד ומנכ
אתר משלוחה - מרכז את כל המסעדות שעושות משלוחים

איך נראה עולם היזמות באינטרנט מנקודת מבטך?

לפעמים זה מרגיש לי קצת כמו להיות יזם נדל"ן בתל אביב של שנות החמישים, כשאתה מסתובב עם החזון ששדרות רוטשילד של אז יראו בדיוק כמו שדרות רוטשילד של היום - יש המון פוטנציאל לעשייה וזה ברור שיש הרבה עוד לפנינו. 


זה לא מובן מאליו שכמעט כל מי שמתעסק היום באינטרנט שייך לדור שמכיר גם את העולם שלפני האינטרנט, יש כוח עצום בלהכיר את שני העולמות ולזהות הזדמנויות. לדור האינטרנט הבא כבר לא תהיה הפריבלגיה הזאת, אבל כמובן שלא יהיו חסרים להם יתרונות אחרים. 

 

איזה עוד פיתוחים אתם עושים במשלוחה?

לא כולם מודעים אבל משלוחה מעבר לפורטל משלוחה בעצם אחראית על פיתוחם של רוב מערכות הזמנת המשלוחים באינטרנט. נכון להיום כמעט כל הרשתות המובילות בישראל כמו ג'ירף, אגאדיר, הסושיה, זוזוברה, ריבר, אושי אושי, פרנג'ליקו, אצה, צ'וקה, ספגטים ומסעדות גדולות בישראל כמו הקופי בר, בראסרי, סוהו ועוד שעובדות עם המערכות של משלוחה.

קריאטיבי אחד על אחד - דניאל רחמים, מייסד ומנכ
הצוות של משלוחה

לאחרונה רכשת את אתר יחסי הציבור סקופר, ספר לנו קצת על סקופר ועל ההחלטה לגעת בעולם שונה מתעשיית האוכל והמסעדות.

סקופר הינו בעצם נקודת מפגש בין העיתונות והעיתונאים לבין אנשי יחסי הציבור והדוברים בישראל. סקופר נותנת כלים מיוחדים לאנשי יחסי הציבור והדוברים אל מול העיתונות והעיתונאים, כמו מאגר אנשי התקשורת הכי גדול בישראל וכן מערכת טכנולוגית המאפשרת ניטור של ידיעות ומותגים בזמן אמת.
סקופר לא באמת שונה מהעולם שאני נמצא בו, שתי החברות הן חברות טכנולגיות וכל יזמות אינטרנטית ויזמות בכלל, נשענים על עולם התקשורת והפרסום. ההבדל הוא קצת בתוכן אבל אנחנו משלימים פערים מהר.

קריאטיבי אחד על אחד - דניאל רחמים, מייסד ומנכ
אתר Scooper - נותן כלים מיוחדים לאנשי יחסי הציבור והדוברים אל מול העיתונות והעיתונאים

מהי קריאטיביות בעינך?

כמו שסטיב ג'ובס זצ"ל היה אומר וזה לא ציטוט מדוייק, "זה לא משנה לי מה המשתמש רוצה אני יודע מה הוא צריך". מבחינתי זה האתגר האמיתי באינטרנט - להבין את הצורך של המשתמש אפילו לפני שהוא הבין זאת בעצמו.

 

 

אילו פרויקטים חדשים אתה מתכנן לעתיד?

יש הרבה דברים שעדיין מוקדם לדבר עליהם אבל בגדול משלוחה תעלה בקרוב עם מיתוג חדש שעשתה מיכל סודאי, במקביל נרחיב את סל הפתרונות הטכנולגיים שלנו לעולם המסעדות וכבר בימים אלה אנחנו נמצאים בשלבים ראשונים של הפעילות שלנו בארצות הברית. 

קריאטיבי אחד על אחד - דניאל רחמים, מייסד ומנכ
המיתוג החדש של משלוחה

5 טיפים ליזמ/ת הצעיר/ה.

1. לרוב הצלחת הרעיון טמונה באופן הביצוע, פייסבוק לא המציאו את הרשת החברתית ("מייספייס" היו לפניה, שלא נדבר על "חברה" לזקנים שבנינו) ותאמינו או לא גם סטיב ג'ובס לא המציא את הטאצ' סקרין בפלאפון. לי באופן אישי היה htc עם טאצ' סקרין ששקלתי התאבדות בגללו, הוא פשוט הביא את הפטנט שהטאצ' יתבסס על החשמל הסטאטי בקצות האצבעות שלנו, משם הדרך הייתה קצרה...


2. גם מים חוצבים בסלע, אם אתם מאמינים בחזון שלכם אל תתנו לכשלונות קטנים לעצור אתכם, וכמו שאני אוהב להגיד אפשר להגיע לאילת גם דרך קריית שמונה, אבל אם טעיתם בדרך העיקר שתמשיכו לנסוע.


3. תחשבו על השיווק במקביל לחשיבה על המוצר, אם אתם לא "אפל" ואתם לא, אין לכם את הפריבלגיה רק לעשות מוצר טוב ושכולם ישמעו עליו, זה לרוב לא עובד ככה.


4. אנשים, אנשים, אנשים. זה לא משנה אם אתה יזם צעיר או שועל ותיק, האנשים שתבחר לעבוד איתם, אם זה העובדים שלך ואם זה השותפים שלך, הם אלה שישרטטו את ההצלחה של החברה.
 

5. בגלל שהטיפים יצאו קצת ארוכים אחסוך מכם את הטיפ החמישי (ובחיי שיש לי:))

 

 



הדיווח נשלח בהצלחה
הדיווח לא נשלח בהצלחה, אנא נסה שנית
אנא רשום תגובה...
האם ברצונך לבצע את פעולה
המשך
בטל
האם ברצונך להמשיך בפעולה?
אישור
ביטול