Creatives Team 19/8/2014

קריאטיבי אחד על אחד - יעל קוכמן, Roojoom

קריאטיבי אחד על אחד - יעל קוכמן, Roojoom
יעל קוכמן מרצה במפגש של Fash&Tech צילום: Anna Morein

היי יעל, ספרי לנו עליך:

כיום מנהלת השיווק ב-Roojoom, מייסדת קהילת Fash&Tech הישראלית ואמא לאיתן בן ה-3 וחצי וליה בת ה-3 וחצי חודשים.

 


" אני רגילה לעבוד עם תקציב נמוך ולכן היצירתיות אם רוצים או לא רוצים חייבת לבוא לידי ביטוי. אם זה בדרכים יצירתיות לחסוך זמן ואם בדרכים יצירתיות למשוך תשומת לב."


 

 

ספרי לנו על Roojoom:

Roojoom הוא כלי לשיווק מבוסס תוכן. בעולם בו אנו מוצפים במידע ברשת על ימין ועל שמאל, כולל כתבות, תמונות, קטעי וידאו ומצגות, Roojoom הוא כלי שעוזר למקד את תשומת הלב שלנו במה שצריך בצורה חוויתית ואפקטיבית.

 

הפלטפורמה מאפשרת לאנשי שיווק לייצר מסלולי תוכן בנושאים שונים בצורה פשוטה ואינטואיטיבית על מנת להעביר מסרים בצורה סיפורית וחוויתית לקורא שלהם.
אנשי שיווק משתמשים היום בפלטפורמה על מנת לייצר מסלולי הסברה, מדריכים ויזואליים, מסלולי חדשות ועוד ואת המסלולים הם מפיצים ברשתות החבריות השונות, בניוזלטרים וגם מטמיעים אותם באתר או בבולוג שלהם.

 

אנחנו עובדים בארץ עם חברות גדולות וקטנות, כגון תנובה, שטראוס, Kaltura, eToro, לאומי קארד ועוד.

קריאטיבי אחד על אחד - יעל קוכמן, Roojoom
Roojoom

מהיכן עלה הצורך בשרות?

הצורך בשירות עלה כאשר אחד הפאונדרים שלנו ניסה לפרוץ את הטלפון שלו וחיפש על כך מידע באינטרנט. מכיון שהנושא מורכב היה לו צורך בכמה לינקים שונים כדי לקבל את כל המידע שהיה דרוש לו, לאחר שעות, כשסיים את תהליך החיפוש והצליח במשימה, היה לו חבל לזרוק את כל המידע לפח, מה אם מחר מישהו אחר יחפש בדיוק את אותו דבר?

 

הרי הוא לא היחיד שצריך מסיבה זו או אחרת לפרוץ את הטלפון שלו (כולנו לפעמים שוכחים ססמאות..). אבל לא היתה לו דרך לשתף את הלינקים שמצא בבת אחד ולחבר את החוויה האישית שלו לסיפור. כך נולד Roojoom.

 

עם הזמן, ראינו שהצורך הוא לא רק אישי – הוא גם עסקי ושיווקי. חברות מנסות לקבל את תשומת הלב שלנו במהלך השיטוט באינטרנט, ובשל עומס המידע קשה למקד אותנו זמן רב בנושא אחד. למשל אם חברה פרסמה פוסט בפייסבוק שנראה לנו מעניין, ולחצנו על הלינק והגענו לכתבה, אנחנו נקרא את הכתבה בממוצא במשך 40 שניות (37 שניות לפי המחקר הזה). אם הכתבה היתה מספיק מעניינת, אולי נלחץ על לינק נוסף ונקרא גם אותו – אבל אין דרך לכוון אותנו ללינק הבא ברצף, ואין אפשרות להתאים את חווית הקריאה שלנו למטרה ספציפית.

 

 

כיצד השרות עובד?

חברות משתמשות כיום ב- Roojoom על מנת לבנות מסלולי תוכן שיכולים למקד את תשומת הלב של הקהל שלהן. כל Roojoom בנוי מכמות מוגבלת של "צעדים" ובכל צעד יש פיסת תוכן אחת שרלוונטית לנושא – כתבה, וידאו, תמונה, טקסט או מצגת.

 

בצד ניתן לראות את ההערות של מחבר המסלול, וזה המקום של מי שייצר את המסלול להשאיר "הנחיות לקורא" ולמעשה לחבר בין הצעדים השונים במסלול ליחדת תוכן אחת. זה אולי נשמע מסובך אבל למעשה ייצור של מסלול כזה אורך בין 5 דקות לחצי שעה (תלוי במידת ההשקעה) וזה לעומת כתיבת כתבה בבלוג שלוקחת בממוצע כשלוש שעות ואף יותר.

 

אין צורך בעיצוב גרפי או תכנות ולכן איש השיווק יכול לייצר אינספור מסלולים בעצמו ללא תלות בגורם אחר (וכולנו יודעים כמה קשה להשיג משאבי פיתוח וגרפיקה).

 

מה שנוצר בפועל הוא מעין "מיני אתר" שמורכב ממספר תחנות בהן הקורא יכול לשוטט בחופשיות. מאחר והתחנות מופיעות זו אחרי זו זה מרגיש כמו סיפור, ולכן הקריאה היא חוויתית ואפקטיבית יותר.

 

ממוצע השהיה של קוראים בתוך מסלול בודד היום הוא 9 דקות ו- 36 שניות, שזה פי חמישה מהשהיה הממוצעת באתר רגיל!

 

צפו במסלול לדוגמה : Small budget marketing guide for startups >

קריאטיבי אחד על אחד - יעל קוכמן, Roojoom
צוות Roojoom בפעולה במשרד החדש

מיהו קהל היעד?

קהל היעד שלנו הם אנשי שיווק, בייחוד אנשי שיווק מבוסס תוכן (Content Marketing) בארגונים גדולים. אמנם אנחנו מציעים מגוון של חבילות שמתחילות מ- $39 לחודש כך שזה יכול להתאים גם לעסקים קטנים, אך מבחינתנו אנחנו מעדיפים לעבוד עם הארגונים הגדולים שכן שם הצורך מורגש בצורה מוחשית יותר. 

לא פעם נתקלנו באנשי שיווק בחברות גדולות שהרגישו שידיהן כבולות מאחר ולכל משימה שיווקית עליהם לגייס גורמים שונים בארגון, כמו מתכנתים, מעצבים גרפיים וכותבי תוכן, וכשגילו את המערכת שלנו והבינו שהם יכולים לייצר את התכנים לבד בעצמם מאד במהירות ובקלות הם הרגישו הקלה עצומה.

 

קהל נוסף שאנחנו מכוונים אליו הוא - Publishers - אתרי חדשות שיש להם כמות עצומה של כתבות ומידע שקבור בארכיונים שלהם והם לא יודעים כיצד להציף אותו, למרות שהמידע הזה הוא עדכני ורלוונטי. עבורם התחלנו לאחרונה לייצר מנגנון של בנייה אוטומטית של מסלולים מרשימות כמו RSS, טכנולוגיה ייחודית שנמצאת כיום בשלבי ניסוי אצל אחד האתרים הגדולים בארץ. בקרוב אנחנו מתכננים לצאת לפיילוטים נוספים עם אתרים גדולים בעולם.
 

קריאטיבי אחד על אחד - יעל קוכמן, Roojoom
פריסה עסקית - חברת eToro

כיצד קריאטיביות באה לידי ביטוי בעבודתך?

כיצד לא?

כשגדלתי רציתי להיות אדריכלית. אדריכלות היתה ונשארה בעיני המפגש האולטימטיבי בין יצרתיות לפרקטיות. אהבתי את העובדה שאני יכולה לתכנן בניין שייראה מדהים ויהיה לו קונספט ייחודי, אבל בו בזמן הוא גם ישרת את המשתמשים בו בצורה הטובה ביותר.
אז אמנם ללימודי אדריכלות לא התקבלתי, אבל אני מוצאת את המפגש הזה בין יצירתיות ופרקטיות גם בעבודתי כאשת שיווק.

 

מאחר ואני כבר שנים עובדת בסטארטאפים (Roojoom הוא הסטארטפ השלישי שאני מעורבת בו) אני רגילה לעבוד עם תקציב נמוך ולכן היצירתיות אם רוצים או לא רוצים חייבת לבוא לידי ביטוי. אם זה בדרכים יצירתיות לחסוך זמן ואם בדרכים יצירתיות למשוך תשומת לב.

 

אני הכי הכי אוהבת לקבל השראה מאחרים, אם זה בבריינסטורמינג או קריאה של כתבות. לא מזמן כתבתי כתבה על שיווק בתקציב נמוך וראיינתי 5 מנהלי שיווק ישראלים.

 

 

ספרי לנו על קהילת Fash&Tech:

קהילת Fash&Tech נוסדה לפני כשנה כקבוצת מיטאפ כשנטע ואני היינו בשלבי סגירה של מיזם האופנה שלנו. אחרי שנתיים של פעילות החלטנו לסגור את IL Couture,פלטפורמה שקידמה מעצבי אופנה ישראלים צעירים, בעיקר בשל חוסר מימון. הרגשנו שקשה לנו לפנות למשקיעים כי אין בכלל הבנה ומודעות בארץ לתחום ועיסוק בחדשנות אופנה לא נחשב "הייטקי".

 

פגשנו עוד כמה חברים שהקימו מיזמים בתחום וההרגשה היתה שלכולנו קשה לקבל PR, לעורר מודעות – ובעיקר קשה לקבל תשומת לב ממשקיעים. אז הקמנו את הקהילה, שבתחילת הדרך מנתה כמה עשרות יזמים, בעיקר חברים ומכרים, והיום מונה מעל 500 איש שלא את כולם אני כבר יכולה להגיד שמכירה באופן אישי... אנחנו נפגשים אחת לחודש-חודשיים או בגוגל קמפוס או בחברה מארחת (עד היום התארחנו ב- lool וב- Wix) ומדברים על נושאים שרלוונטיים ליזמים אבל תמיד במיקוד למיזמים בתחום האופנה.

 

לפני מספר חודשים קיימנו Pitch Night, בו הציגו 5 מיזמים בפני פאנל של 7 שופטים, רובם משקיעים, ובספטמבר הקרוב מתוכנן אירוע ראווה בשדרות רוטשילד הפתוח לקהל הרחב, בו יציגו 15 יזמים כולל כאלו שסיימו אקסלרטור אופנה במכללת שנקר. האירוע יתקיים בחסות עיריית תל אביב במסגרת שבוע החדשנות שנערך מידי שנה.

קריאטיבי אחד על אחד - יעל קוכמן, Roojoom
מפגש של Fash&Tech ב-Google Campus צילום: Anna Morein

סיפור הצלחה? 

יש המון – משיתופי פעולה בין מיזמים, אירוח בתוכניות רדיו וטלויזיה ועד לקבלת השקעה – זיקית שפיתחו טכנולוגיה למדידה וירטואלית של בגדים בתוך המחשב האישי הציגו ב- Pitch Night שלנו ובעקבות כך סגרו את סבב ההשקעה שלהם. ההצלחות נמשכות כל הזמן ולאחרונה הופענו

ב- Times Of Israel בסין וב- Silicon Wadi הצרפתי.

 

לאחרונה הרחבנו את הפעילות מעבר לאתר מיטאפ גם לפייסבוק וגם הקמנו אתר משלנו בעיקר לטובת מחפשי עבודה/עובדים, שותפים. ההצלחה הכי גדולה שלנו היא העובדה שהצלחנו לעורר מודעות לתחום ומקום מפגש לכל העוסקים בו. אנחנו מתכננות בקרוב גם להשיק סדרה של סדנאות שיתנו כלים מעשיים ליזמים שלנו.

 

 

 

איפה את בעוד 3 שנים?

אני עוד לא סגורה על מחר אז עוד 3 שנים זה קשה. מה שבטוח זה שעד אז Roojoom כבר תהיה חברה ענקית ואני בטח אחפש לי את האתגר הבא.
הפנטזיה שלי היא להשיג מימון לתוכנית אקסלרציה למיזמים בתחום האופנה כדי לקחת את הפעילות של Fash&Tech הכי קדימה שאפשר. כך אוכל לקחת קדימה לא מיזם אחד אלא מספר רב של מיזמים בבת אחת.
 

בין השאר, תחום האופנה גם מאפשר סוג של "דלת כניסה" ליזמיות שהן נשים ואמהות, שזה מבחינתי סופר חשוב. כבוגרת Google Campus For Moms שראתה כמה נשים יזמיות מוכשרות יש לנו פה, מאד חשוב לקדם יזמות נשית ואני רואה אצלנו בקהילה בגלל שהנושא נחשב "נשי" סטטיסטיקה חיובית מבחינת כמו הנשים היזמיות מול הגברים.

 

 

 

5 טיפים ליזמים:

קשה לתת חמישה טיפים בלי להישמע קלישאתית. אבל אני אנסה (:


  1. תקשיב לכולם, אבל תבחר בזהירות מבין שפע העצות רק את מה שטוב למטרה הסופית שלך.
  2. תבחר אנשים טובים שילכו איתך בדרך – שותפים, לקוחות, ספקים, חברים – כולם צריכים להיות טובים.
  3. קח עורך דין טוב שישמור עליך.
  4. עזור לאחרים והם ישמחו לעזור לך.
  5. תיכשל והרבה. זו הדרך הכי מהירה להצלחה.

 

 


הדיווח נשלח בהצלחה
הדיווח לא נשלח בהצלחה, אנא נסה שנית
אנא רשום תגובה...
האם ברצונך לבצע את פעולה
המשך
בטל
האם ברצונך להמשיך בפעולה?
אישור
ביטול